Jump to content

Kayfun [Lite] 2019


Leo Bak

Recommended Posts

Wacht maar @Jim, als je voorbij de 40 bent wordt alles anders. Ik heb al jaren. Een bril, maar nu is het al zover dat ik met slecht licht al slechter zie en al wel eens mn bril moet afzetten. Een leesbril is dus ook al niet ver Meer.... Dan zou een loep geen slecht idee zijn....

 

 

Edited by TheRich
Link to comment
Share on other sites

@Leo Bak interessante constructie maar dit is wel een beetje van wat ik bedoel met grotere exotische coils, deze is zo breed dat hij over de "kommetjes" steekt waar het katoen in moet, 27g is nog wel een goede, net even ietsje dikker. Denk dat ik het echte stunten, met coils, pas ga doen als ik het gewone werk "blind" kan doen. Heb ik ook geen bril nodig ?

 

Boven de eetkamertafel waar ik zit te prutsen hangt een lamp die net te weinig licht geeft voor dit werk, dan moet ik naar het aanrecht onder de TL of onder de afzuigkap want die heeft led. De lamp boven de eettafel gaat niet veranderen, dus ik zat te denken aan zo'n soldeerloep waar zo'n led ring verlichting omheen zit. Lijkt me ideaal.

 

@Jim jouw statement doet me dan toch serieus twijfelen om aan een Dvarw te beginnen die ik eigenlijk als 2e A-klasse MTL tankje wilde, waar ik sowieso tegen op zag, was het draad buigen om de schroefjes omdat ze hier geen fatsoenlijke oplossing voor bedacht hebben bij KWH.

 

Misschien moet ik het qua mtl maar gewoon hier op houden en dat geld van die Dvarw steken in een mooie mod ?.

Edited by Bert69
Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Bert69 said:

Boven de eetkamertafel waar ik zit te prutsen hangt een lamp die net te weinig licht geeft 

 

Hoog tijd voor een Philips Hue systeem hoor ik al wel weer, als je er eenmaal aan begint zijn dampkosten peanuts, maar je wilt nooit meer zonder, behalve als je met een lege telefoon thuiskomt in het donker.

 

Die Dvarw is best makkelijk op te bouwen, je hebt even wat handigheid nodig, coil moet je een paar keer oefenen. Dan wick omhoog klappen, de ring eromheen, wick bijknippen, fluffen, friemelen, deksel erop, klaar. Volgens mij zwerven er hier wat filmpjes van @instantlady rond daarover. De nieuwere KF decks zijn idd wel eenvoudiger te gebruiken vergeleken met de Dvarw.

 

Wat ik tot nu toe heb opgepikt over de smaak van de KFL19 is: vergelijkbaar met de oude Lite en beter dan de Prime. De Dvarw veegt qua smaak echter de vloer aan met elke KF, naar mijn mening. Maar goed het duurt nog een paar weken voordat ik de KFL19 in huis heb, dan kan ik het zelf vergelijken.

 

Ik zou vooral eerst lekker genieten van het ding, en je vooral niet druk maken over eventuele andere opties. Koop liever een Hue startset, dan kun je aan tafel bouwen.

Link to comment
Share on other sites

@Leo Bak ik heb nog zo'n lamp met 7 armen, wordt een duur geintje. Vriend van me(een echte ICT'er) heeft zijn hele huis op Hue en Google Home en ik weet niet wat allemaal nog meer maar in principe kan hij alles met de stem regelen. Dat gaat me te ver, maar genoeg over die lamp dat komt wel goed.

 

Ben benieuwd naar de ervaringen hier op het forum van mensen die een originele KF lite 19 en een originele Dvarw MTL straks hebben geprobeerd.

Maar je hebt gelijk, ik wacht nog wel ff met de Dvarw, eerst de KF eens goed onder de knie krijgen en diverse coils proberen.

 

 

Link to comment
Share on other sites

On 18 februari 2019 at 16:34, Crow said:

De 24mm op de Dani Box Mini:
image.png.bc070992a18dc8b7e3c2a624a637b607.png

 

Hij staat mooi op deze dani, op welke andere mods staat hij ook flush?

 

Edited by choco
Link to comment
Share on other sites

Normaliter kocht ik altijd eerst een origineel en als aanvulling een of meerdere klonen (op de prime en 5-2 na).

I.t.t. alle voorgaande versies ben ik dit keer niet direct voor een originele gegaan en heb direct de SXK versie ge pre-ordered.

Ben zeer tevreden over hun klonen.

Zowel de ShenRay als YFTK staan ook bekend als goed, maar heb ik zelf geen ervaring mee.

YFTK heeft als een van de weinige die direct de aanvullingen heeft (en Ulton, maar die zie ik in de verhalen als te wisselend van kwaliteit).

 

Omdat de 24 mm 3,5 ml inhoud heeft, zie ik voor een mtl geen directe reden om een  uitbreiding te nemen (behalve misschien tzt een bell cap).

Bovendien zou hij dan weer een stuk groter worden, wat ik ten koste vind gaan van de looks.

Van sxk heb ik de ervaring, dat ze ook vrij lang doorgaan met leveren van spares, dus heb ik hun versie besteld.

 

Ik heb er alleen een beetje hard hoofd in of ze het gaan redden om deze kayfun lekvrij te maken, i.v.m. de minimale toleranties in het ontwerp (dit gezien het feit dat er tussen tankje en base geen o-ring wordt gebruikt).

 

Edited by Foggy
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Ik kijk rustig de kat uit de boom en zal het wel horen welke clone het beste is, ik ga niet gokken en wil zeker zijn dat ze lekvrij blijven.

Zal de clone ook wel reviewen als ik die heb, zal er zelfs een side by side review van maken met de echte.

Wil deze review niet volpraten met discussie over de clones...

 

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, balling said:

Aan de geleerden:

 

Deze: SXK?

of 

Deze: YFTK?

of

Deze: ShenRay?


Over het algemeen zijn mijn YFTK/SJMY clones beter dan de SXK's, ook al baseer ik dit op slechts een tiental tanks. De YFTK Prime is mijn beste, van 4 merken. De SJMY KF5's waren weer beter dan de YFTK's. De Coppervape KF5's waren matig. SXK heeft vaak meer accessoires en minder goede o-rings (de laatste jaren). De SXK KF5 mini's waren weer onovertroffen. Ulton/Shenray hebben weer banden, anderen beweren dat YFTK/Shenray dezelfde productielijnen delen, Coppervape/Kindbright hebben banden, maar Kindbright heeft weer connecties met YFTK. Lising/Vazzling schijnt hetzelfde te zijn. Mijn Ulton KF5-2's waren weer beter dan de Volcanee en een no-name die waarschijnlijk ST was. De SXK Hadaly was goed, de YFTK Entheon matig. Bijna alle ST clones zijn slecht tot matig. Volg jij het nog? Waarschijnlijk zijn het allemaal fantasienamen, bedacht door de marketingafdeling van het Groot Nationaal Klooneringsbedrijf der Chineesche Staat.

Ik zou even rustig wachten op de eerste reviews, ook is er rond 16 maart weer St. Patrick's Day korting (geen idee wie dat is, ik denk de zoveelste katholieke pedo). Ook twijfel ik tussen 22 en 24 mm want dat heeft gevolgen voor de modkeuze. Hoe dan ook ik wil ik een PMMA versie en geen PEI, maar elke cloner heeft vooralsnog een geblurd plaatje van de PEI SM versie en PMMA zal ws PC worden, net zoals de meeste Chinese PEI waarschijnlijk PC met pis van iemand op een geelworteldieet is.

Edit: Excuus @Jim ik dacht dat we in het algemene KFL19 topic zaten.

Edited by Leo Bak
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Net toch ff geprobeerd, een 26ag Kanthal 8 wikkeling met een ID van 2.5mm. Komt een weerstand uit van 0.85 Ohm, even gewickt en dampen, ik moet toch snel naar een ca. 16/17W om hem goed te laten dampen maar het wordt snel te heet en persoonlijk vind ik er te weinig smaak aan zitten. 

 

Mijn eerdere gedachte, dat dit een klein tankje is met een best klein deck en "huisje" en daarom ook geen coils met een te lage weerstand moet hebben, lijkt (voor mij persoonlijk) uit te komen.

 

Boel er weer uit, terug naar 28ag met 7 wikkelingen en ID 2.5mm, weerstand van 1.43 Ohm, even wicken en na wat spelen op 14W uitgekomen en gewoon weer lekker!

 

Wat mij betreft is dit een + 1.0 Ohm tankje, misschien hebben andere hier een andere ervaring mee, maar boven de 1 Ohm komt er wat mij betreft de betere smaak naar boven.

 

Zo...nu nog ff afwachten hoe KF de lekkende 510 schroefjes gaat oplossen, ook de reden dat ik nog niet de "longe nose" bij ze heb besteld, wil eerst zien hoe ze dit oplossen ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Vanavond eens wat nieuws geprobeerd in de KF Lite, had een rolletje MTL Superfine Clapton besteld:

 

774594545_20190316_034313(2).thumb.jpg.852002b9731787b060acb560a46aca95.jpg

 

Even geprobeerd met 5 wikkelingen en een ID van 2.5mm (overigens geen idee hoe dik dit draad is maar past makkelijk in de KF Lite).

Komt op 1.15 Ohm uit, wat spelen met de Watts en op 12W heb ik een aangename en smaakvolle vape.

 

Ach....weten we dat dit draad ook prima ook kan :egypt, vind het wel leuk om een beetje te experimenteren met wat allemaal mogelijk is.

Edited by Bert69
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Vond het weer eens tijd om te knutsel en nu de Kanthal A1 27ag geprobeerd die gelijk was binnen gekomen met bovenstaand rolletje.

9 wraps, ID2.5mm komt op 1.38Ohm uit, staat nu op 12,5W en wederom lekker.

 

Eigenlijk alles wat ik nu bij de KF Lite geprobeerd heb pakt wel goed uit, enige wat ik persoonlijk vindt is dat je hem niet te hoog moet stoken dan verlies de liquid zijn smaak.

Men wat een te gek tankje is dit ?

Edited by Bert69
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Het idee is niet nieuw. Werd in 2013/14 al gedaan.

Ik heb het een tijdje in m'n oude Taifun gehad.

Werkt als een tiet en geeft een iets helderder smaak dan met katoen, hoewel dat met de nieuwere katoensoorten de vraag is of dit verschil nu nog merkbaar is.

Het proces is inderdaad vrij omslachtig, maar daar staat tegenover dat de wick maanden meegaat.

Even schoonbranden, afspoelen, drogen en klaar.

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...