Jump to content
Marianna

Europees burger initiatief ✏ Tekenen ✏

Recommended Posts

Vaping is not Tobacco heeft vandaag deze video gelanceerd :

Posted (edited)

1:03: "two weeks later" Shocked 🤯 or ROFL 🤣 (heb maar voor het laatste gekozen)

Edited by The Modder

On 19-2-2019 at 00:35, plopnl said:

en er veranderen wel degelijk dingen achter onze rug die positief zijn, ipv anti is de vereninging van huisartsen nu voorzichtig voor dampen.

we moeten dus blijven rammen op die deuren, en de boel wakker blijven schudden.

Ik kreeg laatst een like op een tweet van de hartstichting. Ik viel zowat van mijn stoel van verbazing.

En laatst ook nog van een andere gezondheidsorganisatie, waar veel medici lid van waren.

Gewoon de laatst 2 maanden ...

@elja vreemd gevoel maar wel heerlijk als dat gebeurd, ik neem dan altijd gelijk een screenshot.

het gebeurd gelukkig steeds vaker maar nog wel veel te weinig.

@plopnl

Niet een plaatje maar hier is de tweet met like van de hartstichting . Hij was een reactie op een tweet van TabakNee, die verwees naar een tabakslobby verhaal.
Alleen zie ik zo snel die laatste tweet niet terug hier.
Zodra het over e-sigaretten gaat weet TabakNee hoofdzakelijk onzin te produceren.

lik

On 6-5-2019 at 12:45, elja said:

Zodra het over e-sigaretten gaat weet TabakNee hoofdzakelijk onzin te produceren.

Gôh, hoe kom je daar nou bij ???   :holy

Posted (edited)

Een stukje uit het Duitse Dampfermagazin:

Es reicht allerdings nicht, wenn aktive und gut Informierte Dampfer die Petition unterzeichnen. Denn so wird man weder die notwendige Stimmenanzahl bekommen, noch wird man die Leute erreichen, die aktuell ein falsches Bild von der E-Zigarette haben. Viel wichtiger ist es, dass jeder, der von der Kampagne überzeugt ist, sich aktiv für eine Verbreitung unter Famile, Bekannten, Arbeitskollegen, etc. einsetzt.

Eine breite Unterstützung ist notwendig
Es müssen die Dampfer, Nichtraucher, Einsteiger, ja sogar die Raucher, die nicht in den sozialen Netzwerken oder Foren aktiv sind, erreicht werden. Jeder einzelne kann dabei mithelfen, dass die Akzeptanz und das Wissen über die E-Zigarette in der Bevölkerung steigt. Aufklärung mit Fakten ist die einzige Möglichkeit, die vorhandenen Fehlinformationen und die verbreitete Negativ-Propaganda nach und nach aus dem Bewusstsein zu verdrängen.

Oftewel:
Laat rokers, niet-rokers en beginnende dampers eveneens ondertekenen, dus opa's, oma's, tantes, ooms, echtgenoten, vrienden, buren, kennissen... 

Edited by Marianna

39 minutes ago, Marianna said:

Laat [...] niet-rokers [...] ondertekenen,

Ik denk dat je dat wel op je buik kunt schrijven.

Als er een regel komt dat men alleen nog met signaalrode voetballen mag voetballen en iedereen gaat protesteren, dan denk ik van ik vind het allemaal prima, ik heb daar niks mee te maken en het zal me worst wezen welke kleur die bal heeft. Ik zal er ook niet tegen gaan stemmen omdat ik er niet zelf achter kan staan.

Wie niet rookt zal niet gaan protesteren tegen dampmaatregels.

Wat je wel kunt doen is de mensen in je eigen omgeving voorlichten om vooroordelen weg te nemen zodat ze misschien zelf door de valse voorlichting heen kunnen prikken. Misschien wil men daarna alsnog een protest laten horen maar dat kost tijd. Stemmen ronselen is niet goed.

19 minutes ago, KeesB said:

Wat je wel kunt doen is de mensen in je eigen omgeving voorlichten om vooroordelen weg te nemen...

Tja, als je dat nog steeds niet hebt gedaan...  

Ik loop nu al sinds eind 2007 de dampreligie te verkondigen, maar er bestaan nog steeds malloten

die met hun armen gaan zwaaien om een dampwolkje weg te wapperen.

En/of het noodzakelijk vinden om te waarschuwen voor die levensgevaarlijke dampdingen die ontploffen! 

Ik damp nu 7 maanden en mischien 4 maanden met wat kennis. Ik ontmoet niet veel mensen en je zal mij ook nooit op een groot podium het damp-evangelie zien prediken. Aan de personen die ik nu en dan ontmoet, leg ik wel uit wat het is maar je kunt zo iemand ook niet volproppen met feiten want dan is de interesse allang weg. Ik kan vertellen dat er niets verbrandt en dat het stofjes zijn die we ook in de voeding aantreffen en die worden verdampt en geinhaleerd en er worden daarbij geen andere stoffen aangemaakt. Ik vertel dat het veel minder slecht is dan roken en dat er een Jan met een korte achternaam bij de overheid werkt die het dampen onmogelijk wil maken en liever ziet dat we blijven roken (want dat brengt accijns in het laatje). 

Ik vertel dat ik last kreeg van een kuchje in de morgen en toen gestopt ben met roken en dat het erg snel over was. Dat ik uitgeteld naar adem snakte als ik met iemand een wasmachine naar de derde etage moest brengen en dat dat nu al iets beter gaat. Dus dat al dat gewauwel van politici tegen het dampen gefundeerd is op onwetendheid en valse voorlichting.

Nou ja zoiets vertel ik dan en dat moet even genoeg zijn.

Ach ja ik moet ook wel eens lachen hoor als een dampwolk over het fietspad zweeft en er rijdt een fietser, het liefst er omheen maar dat lukt niet altijd haha. Misschien viel de ontmoeting met mijn dampwolk toch wel mee. 

Al zou ik 1 persoon per dag vertellen over het dampen, dan zijn dat er 300 per jaar. Als alle 8000 forumleden dat doen dan bereiken we meer dan 2 miljoen mensen in een jaar.

Dat bedoelt die Duitser met verkeerde informatie en negatieve propaganda uit het bewustzijn verdringen.

Het info filmpje vind ik overigens echt een schot in de roos en erg too the point,

en vooral de -niet activistische vorm- doet het goed, het is een prettig filmpje om naar te kijken en erg mooi en easy gemaakt.

Ben ook wel van mening dat dampen in vergelijken met roken zonder meer luchtverfrissend is, zowel vooor je eigen longen en interne fabriekje,als ook de lucht in huis.

Na gister sedert 2.5 jaar ,voor het eerst eenecht zwaar shaggie weer gerookt, heb ik vanaf dan allen ramen en deuren open,kan niet meer tegen die lucht.

En zoals op het filmpje kan je beter buiten staan, met je dampert dan ooit in zon " rokershol" Dat is passlecht voor je gezond heid,alsof je duizend sigaretten per uur rookt,zoveel krijg je dan binnen als je 5 minuten daar tussen staat...

Wat je wel kunt doen is al die dampers die zich niet op een forum zoals deze begeven en die deze info dan dus ook waarschijnlijk niet langs zien komen attenderen op het feit dat het handig is als ze dit gaan ondertekenen. Dat is dan dus ook precies wat ik in mijn omgeving aan het doen ben.

Posted (edited)

Damp-strijders kunnen zowat 200 000 stemmen ronselen, maar de rest moet van ergens anders komen. Hier ligt dus een taak voor de EU-shophouders; als die gespreid over alle lidstaten geen 1 miljoen klanten kunnen bereiken, kan je alleen maar besluiten dat het dampen in de EU een overroepen randfenomeen is of dat de shophouders best tevreden zijn met de e-cig als een over-getaxeerd aan tabak aanverwant product in de TPD3.

Edited by The Modder

1 stem erbij, maar met nog geen 9000 stemmen over de EU verspreid.. Ik had er wel meer verwacht

image.png.5e1a09a44db38588036d8c9951db6bd8.png

7 hours ago, The Modder said:

of dat de shophouders best tevreden zijn met de e-cig als een over-getaxeerd aan tabak aanverwant product in de TPD3.

Daar hadden de shophouders enkele jaren terug in aanloop naar TPD1 toch al voor gekozen?

Al was het eigenlijk een afgedwongen keuze tussen 2 (tabak of farmaceutisch).

Naja, heb maar weer getekend.

Als je niets doet gaat het zeker fout.

Al heb ik er weinig vertrouwen in dat het iets uithaalt.

Men zal een potentiële melkkoe echt niet laten ontsnappen.

Zeker niet als deze het gras van de tabaksaccijnzen steeds meer wegvreet.

Dan taxeert men toch de melk?

Er is heel wat veranderd sinds 2012 en de TPD2:

- de onafhankelijke industrie is heel wat volwassener geworden en is beter georganiseerd;

- bij de TPD2 stond BigT aan de zijlijn toe te kijken nu hebben alle tabaksfabrikanten zich een damp of HnB afdeling gekocht, en BigT is dus nu een gesprekspartner geworden (of je dit leuk vind of niet);

- de vraag in de TPD3 "zal het damper duurder worden" is veel minder essentieel dan bij de TPD2 "zal het dampen verbannen worden" en er liggen veel minder mensen van wakker;

- vele damperorganisaties zijn in een comateuze toestand verzand, en de eensgezindheid op EU vlak is ver te zoeken, de "dampbeweging" bestaat niet meer;

- Clive Bates, Dereck Yach  en de GFN bende hebben een sterk imperium gebouwd om het dampen binnen de invloedssfeer van de WHO-FCTC te houden en dus ipso facto binnen de TPD te houden.

Dampen uit de TPD (en WHO-FCTC) halen is het beste wat we kunnen dromen; maar ik vrees dat het bij dromen zal blijven. Er is dus nu een situatie waar de vele dampers die de GFN-kliek aanhangen dit burgerinitiatief zeer actief boycotten onder het mom dat van de 35 000€ die de campagne tot nu toe gekost heeft er 10 000€ van Imperial Brand komt (maar met het geld van de FSFW hebben ze geen probleem). Dit is overduidelijk in Frankrijk waar FIVAPE (de Franse organisatie van dampshops) en de bar-tabac's die het merk Blue van Imperial verkopen niet door dezelfde deur kunnen. Dus als Imperial een initiatief steunt om uit de TPD te geraken, boycotten de dampers het (reeds 48 handtekeningen van een van de grootste damplanden ter wereld). Bedroevend.

Ook Riccardo Polosa heeft zijn YouTube filmpje waar hij pleit voor een degelijke damp-wetgeving buiten de TPD quasi ogenblikkelijk na publicatie verwijderd. De initiatiefnemers van dit burgerinitiatief (die het gefilmd hebben) hadden wel een kopij bewaard zodat het toch op hun persconferentie vertoont kon worden. Bedroevend om te zien hoe een "onafhankelijke" onderzoeker teruggefloten wordt door zijn pro-FCTC bazen.

Ik roep het al jaren dat dat het GFN-INNCO-FSFW  gebeuren de dampers zal overhalen om zichzelf in de voet te schieten. Als dampers en dampshops gaan ijveren om dampen binnen de TPD (en FCTC) te houden... als onderzoekers niet meer toegelaten wordt om hun gezond verstand te gebruiken en zich uit te drukken (daar zijn we al decennia aan gewend wat roken betreft)... ik heb mijn doemsday-preppen-experiment van in 2011 reeds uitgebreid en voor de rest van mijn leven kom ik wel rond zonder in over-getaxeerde shops te moeten aankopen.

spacer.png

WHO-FCTC : World Health Organisation - Framework Convention for Tobacco Control - een tweejaarlijkse anti-rook jamboree die net zo hard anti-dampen is - de bron van alle kwaad die blindelings en kritiekloos gevolgd moet worden door onze wetgevers - opgericht in 2005 door o.a. Clive Bates en Dereck Yach

TPD : Tobacco Products Directive - de legislatieve vertaling van de FCTC-geboden in de EU - wat dampen betreft op de FCTC-COP3 van 2008 was dit gewoon "verban", dit werd vertaald in de daaropvolgende TPD2 in 2012 - maar na de overwinning van de dampers werd dit omgevormd op de daaropvolgende FCTC-COP6 van 2014 tot "ban or restrict (as tobacco)" -  o.a. dit taxeer zoals tabak zal dus in de TPD3 vertaald worden.

GFN : Global Forum on Nicotine - een jaarlijks pro-damp congres in Warschau met als hoofdthema "we gaan de wereld rookvrij maken dankzij dampen"

INNCO : International Network of Nicotine Consumers Organisations - een overkoepelende damp-HnB organisatie die opgericht is op de GFN met als hoofddoel om waarnemend lid te worden van de FCTC - als de kippen tanden hebben en de varkens kunnen vliegen dus

FSFW : Foundation for a Smoke Free World : een andere spin-off van de GFN - een door Dereck Yach opgerichte organisatie die wetenschappelijk onderzoek naar dampen en HnB sponsort met 1 miljard $ die van PMI komt.

PMI : Phillip Morris International - een tabaksgigant die geen dampdivisie heeft maar een HnB divisie en de IQOS op de markt brengt

HnB : Heat not Burn - het neefje van dampen waar tabakssigaretjes gemengd met PG/VG verhit worden i.p.v. verbrand.

Imperial Brand : Een andere tabaksgigant die Fontem heeft opgericht met de gekochte patenten van Hon Lik, de geestelijke vader van het dampen, en die het merk Blue op de markt brengt (o.a. in de Franse bar tabac's) - De enige van Big T die een open damp-systeem in zijn gamma heeft dat met flesjes gevuld kan worden.

Europees burger initiatief ?   

Het Duitse dampforum, e-rauchen-forum.de, is dood sinds december 2017.

En op dampfertreff.ch lees ik niets over nieuwe EU-regels noch over het Europees burger initiatief.

Nu maar hopen dat de Fransen, Spanjaarden, Portugezen en Italianen strijdvaardig zijn.