Jump to content
Sign in to follow this  
Jim

OBS Cheetah 3 review

Recommended Posts

Een nieuwe RDA van OBS, de opvolger in de Cheetah reeks.

Een dual coil RDA, 24mm aan de base en 25mm aan de topcap.

RDA die eigenlijk meer ontworpen is voor de squonkers door de opstelling van het deck.

Beginnen doe ik met mijn Youtube filmpje, hier laat ik alles netjes zien en voorzie ik de RDA natuurlijk van coils en katoen en laat ik ook zien hoe het squonken werkt bij deze atty.

Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken of te bekijken, elke view👁️/subscribe☑️/like👍/comment🖊️ op mijn kanaal weet ik erg te appreciëren.

De verpakking.

VKXq5Tw.jpg

De spares lijkt me wel duidelijk wat het is maar toch twee kleine opmerkingen.

- Je krijgt twee coils maar god weet welk type draad het is en is ook nergens aangegeven.

- Slechts 1 spare o-ring? dat is wel heel zuinig van OBS he...

FDwwQl4.jpg

De looks van de RDA zijn best wel goed, zit wat vorm in de topcap.

Cheetah 3 opschrift aan één kant en de andere kant dat cheetah logo waar je voor moet zijn.

ZNcVEml.jpg

NmY6yij.jpg

Onderaan de gebruikelijke info, 510 pin is duidelijk hybrid safe.

4YdE8LD.jpg

Slecht één driptip krijg je en dat is een brede 810 driptip, maar heb je zelf 810 driptips liggen dan zullen die zonder probleem passen.

HhzYVpl.jpg

Dit is de airflow en wat je ziet is wat je krijgt, helaas geen mogelijkheid om de airflow te regelen.

Leo7JHt.jpg

De topcap is erg dik en zwaar, zal niet snel warm worden maar eens die toch warm gestookt is dan zal die ook lang warm blijven door de grote massa stainless steel.

hqp4Ck5.jpg

Dan het build deck, dit is niet uniek want ze hebben hun inspiratie duidelijk gehaald bij de Tigertek Momentum RDA op de squonkfunctie na.

Maar het is wel een leuk deck om te builden, makkelijk ook wel.

Het juice well lijkt op foto dieper dan het is, maar het is maar 5mm diep.

KiPEnAO.jpg

hYuiWYS.jpg

WhuHc1F.jpg

De liquid komt bij het squonken wel mooi over je coils gelopen, maar zoals je kan zien is er onderaan geen gat zodat de overtollige liquid terug in het flesje gezogen zal worden.

BuDl2yU.jpg

Voor de build heb ik twee Coilology Alien coils gebruikt en Vapefly "schoenveter" katoen.

sZZl3GL.jpg

Coils plaatsen is simpel maar je moet ze wel zo ver mogelijk naar buiten trekken en kijken naar de airflow opening in je topcap.

EuVi3Dq.jpg

pgG53GF.jpg

RUTy2Wi.jpg

C4CreKk.jpg

Wicken natuurlijk zoals elke andere RDA.

v1ajl6s.jpg

bLedOo7.jpg

Nog twee pics op de Rage squonker.

9lNZxNS.jpg

cSBq8Tb.jpg

Mijn bevindingen:

- Smaak niks te klagen, krijg meer dan voldoende smaak uit deze RDA.

- Ziet er niet verkeerd uit.

- Leuk deck en nog wel simpel te builden.

- Squonkfunctie werkt heel goed en de liquid loopt mooi over je coils, nadeel van deze functie lees je hieronder.

- De airflow is niet regelbaar dus je moet het doen met wat je hebt, maar gelukkig is de airflow niet zo heel ruim.

Het is wel DL maar toch een beetje restricted ten opzichte van de meeste andere DL RDA's.

Wat mij betreft net genoeg, meer gelukkig niet want dat zou te ruim zijn voor mij.

Wat beter kon:

- De o-ringen voor de topcap zijn heeeeel erg los, ik laat het in mijn filmpje ook goed zien.

Of ik nu weer juist die RDA heb met de losse o-ringen of ze allemaal zo zijn weet ik natuurlijk niet, ik kan enkel reviewen wat ik voorgeschoteld krijg...

- Heel erg zuinig van OBS op gebied van spares, 1 spare o-ring en geen extra driptip voor mensen die niet graag die brede driptip hebben, geen 510 adapter enz.

Als andere goedkope merken dat allemaal kunnen aanbieden bij hun product dan moet OBS dan ook kunnen is mijn mening.

- Persoonlijk heb ik graag dat na het squonken de overtollige liquid terug in het flesje gezogen word, deze RDA kan dat niet.

En aangezien de o-ringen erg los zijn wil je niet teveel liquid in je niet zo diepe juice well hebben zitten, kan snel een vettig boeltje worden als je even niet oplet.

- Geen indicatie welke type coils je bij de RDA krijgt, als ik niet weet wat het is gebruik ik het ook niet.

Leuke RDA wel maar helaas niet perfect wat mij betreft.