Jump to content

Vragen over builden van hadaly

Thomaz
 Share

Recommended Posts

Mijn eerste dripper is zojuist beginnen gekomen, de hadaly van psyclone. Ik heb een paar youtube filmpjes gekeken over het builen wat dus heel makkelijk schijnt te zijn volgens de youtubers.

Wat ik dus niet snap, ze zeggen allemaal dat ivm de airflow, je er voor moet zorgen dat de spoel van je coil aan de onderkant moet uitkomen ten opzichte van de uiteinden van de draadjes. Maar als ik dat doe, dan komen de uiteinden van mijn coil aan de verkeerde kant uit te  opzichte van waar de uiteinden doorheen moeten. Dus dan zou mijn coil scheef komen te zitten. Het lijkt er dus op dat om de coil recht er in te zetten, de spoel aan de bovenkant moet uitkomen ten opzichte van de uiteinden.

Ik hoop dat ik enigzins goed heb uitgelegd waar er nou fout gaat

Ik snap er helemaal niks van en voel me behoorlijk dom op het moment 😅

Dan zijn de coils die jij hebt de andere kant op gedraaid dan voor de Hadaly eigenlijk handig is. Wat je kan doen is de coil belly-up houden zodat de pootjes goed zitten ten opzichte van de bevestiging. De pootjes zet je nog niet vast, maar je duwt ze al wel onder de bevestiging. Dan duw je de coil met een schroevendraaiertje of coil-tool er door naar beneden en dan zet je de pootjes vast. De pootjes gaan dan dus eerst wat omhoog, alvorens ze horizontaal onder de bevestigingen gaan. 

Uiteraard ben je beter af met coils die de juiste kant op gedraaid zijn. Wellicht is het een goed idee om een rolletje draad te kopen en zelf coils te draaien ipv pre-fab coils te kopen.

Edited by Matung
  • Like 1
  • Thanks 1

Ik heb de build gedaan zoals boven beschreven. Echter kom ik op 1.06 ohm uit en dat zal wel verklaren waarom hij erg warm wordt op 45w😅. Komt dit doordat het draad heel dun is of heb ik toch iets fout gedaan ?

Net boven 30w dampt ie wel lekker maar ik kom wel op 5.8 volt uit. Is dat erg?

1 Ohm is wel hoog, die zou ik eerder op 20 Watt of lager dampen. 5.8 volt kan een 18650 trouwens niet leveren, of heb je een mod met meerdere batterijen? Waarschijnlijk inderdaad wat te dun draad, teveel wikkelingen of te grote diameter. Ik had geen coils bij de Hadaly (sxk) dus geen idee wat er is meegeleverd.

Ik gebruik zelf coils van ca. 0,5 Ohm in de Hadaly en dat werkt top. Geen idee van het Wattage aangezien hij op de Squeeze staat.

Ps. Heb je de schroefjes nog eens aangedraaid na het gloeien? Kan ook slecht contact zijn.

Edited by Tamara
  • Thanks 1

Heb na het gloeien niet nog eens de schroefjes aangedraaid, zal dat eens proberen. Ga ook maar een andere coil proberen als dat weinig verschil maakt want ik wil wel wat hoger in wattage.

Ik gebruik gewoon een pico25 en hij leverde zelfs 7 volt met mn 18650 batterij.

24 minutes ago, Tamara said:

Max voltage van de batterij is toch echt 4.2. De mod is gereguleerd dus zal zorgen dat er minder van gevraagd wordt.

Zit een chip in die hem *boost* hoe het werkt weet ik niet precies, volgens mij levert de batterij dan gewoon meer amperage.

• Thanks 2

35 minutes ago, Thomaz said:

Oh oke, mijn mod geeft dus 7 volt aan als ik naar 45w ga en het werkte. Dus ging ik er van uit dat hij dat ook zou leveren maar wellicht wordt ie dan idd gereguleerd. Jij hebt er ongetwijfeld meer verstand van dan ik 

Dat voltage is van je coil, kun je negeren, kijk naar weerstand en wattage.

45W is voor een gemiddelde 1 Ohm coil erg (te) hoog. Een 'verkeerd om' gewikkelde coil is geen ramp voor je Hadaly, maar dan krijgt je belly-up coil wel doorzakkende pootje. Daarmee gaat je weerstand dus (nodeloos) omhoog. Maar pootjes van een paar mm langer maken nog niet dat je een wrap minder moet gebruiken om dezelfde weerstand te behouden, dus geen ramp. Belangrijker bij de Hadaly is dat je wick de luchtgaten niet blokkeert en dat je coil niet te hoog zit. Verder een top rda! (Heb alleen een paar clones, maar zijn wel mijn fav drippers)

• Thanks 1

• 1 month later...

bij mij zit er een simpele ss clapton 28/34 in. zo rond de 1 ohm en 30 a 35 watt. veel verschillende geprobeerd maar deze geeft me de beste smaak en werkt prima. veel plezier ermee. is een super rda tje 😉 

ps: indien de chip kan boosten trekt die meer amp uit de batterij ter compensatie van te weinig volt.