Jump to content
Juicy Eck

The Hall of Vape 2019

Recommended Posts

Toevallig mensen  hier op het forum die al eens naar The Hall of Vape in Stuttgart zijn geweest? Het schijnt de grootste Vape beurs in Europa te zijn en ik ben wel geïnteresseerd om dit jaar te gaan. Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn? 

https://the-hall-of-vape.de/?lang=en

Thnx voor je post, ik heb 'm gelijk ff in de forum kalender gezet.

Heel erg grote en leuke expo. Ben er vorig jaar ook geweest. Dit jaar uiteraard weer van de partij. 

10 hours ago, Darksand said:

Kan men dichtbij parkeren?

Heel dichtbij, maar of dat gewaardeerd wordt?... :e33

Welkom @Anton Vaper

Bij deze wil ik je uitnodigen om jezelf voor te stellen in onderstaand topic. Leuk om iemand wat beter te leren kennen.

In Nederland mogen geen vape expo’s georganiseerd worden dus je zit vast aan Duitsland, Engeland etc.

Ik zag net de intro en het zier er geweldig uit! Het is me helaas te ver, 7 uur rijden betekent dat ik om 03:00 moet vertrekken en dan nog 7 uur terug en een dag op de beurs lopen, dat red ik niet. 

Wie wel gaat, moet hier maar een mooi verslag schrijven met foto's 🙂

Ik wil er toch wel heen gaan! Ik kan overnachten bij een kennis en van daar is het nog anderhalf uur rijden en dat is wel te doen.

Lijkt me super!

Deze expo staat volgend jaar zonder twijfel op de planning, spijtig dat het maar één keer per jaar is.

De modders gallery op deze expo is de grootste ter wereld en ideaal als je een unieke mod wil.

Ik moet eerst nog weten of ik ter plaatse ook een toegangskaartje kan kopen. Nog ff de email afwachten. Online kopen is erg lastig zonder mastercard. Geen paypal en geen ideal.

Ik weet niet of ik er wat zal kopen. Ik vind goed functioneren belangrijker dan uiterlijk en koop dan liever twee goed functionerende mods dan 1 mooi gemaakte.

Ik weet niet wat ik er aantref maar ik wil dit wel een keer meemaken. Zoiets zou in Nederland ook wel mogen van mij.

Ticket = check

Hotel = check

Trein = check

Ik heb er zin in. Tot dan dampers.

Bij binnenkomst: 1k0.jpg

Er hing best al wat damp in de lucht.

1k0.jpg

Het was bijna alleen maar liquids. Je kon dat overal proberen en hier een serie probeer-toestellen met verschillende smaakjes.

1k0.jpg

Nog meer damp. Het was wel uniek dat iedereen zomaar kon dampen binnen.

1k0.jpg

1k0.jpg

En tot slot de raket:

1k0.jpg

Er was ook wel wat hardware te zien, veel pods, weinig squonkers. Ook nog een stukje met mooie mods van stabwood e.d. echt mooie dingen gezien daar.

Toch te weinig hardware naar mijn zin. Niks van wire of cotton of bereedschap. Ja 1 stand met katoenveters maar alleen 3 mm. Je werd er dood gegooid met liquids

De man van een dampvriendin van mij staat het hele weekend in de Aspire -Stand. Zij is vrij actief aan het Instagrammen de laatste tijd, krijgt van alle kanten Liquids toegesmeten, en kreeg op een gegeven moment de vraag of ze me wou naar de Hall of Vape, want ze zochten iemand die Duits sprak. Helaas moest ze het hele weekend werken, dus is haar man/vriend gegaan. Ik heb ze nog niet weer gesproken, maar volgens mij heeft hij het mateloos naar zijn zin gehad.  Maar die hadden dus alleen hardware, waaronder uiteraard veel pods.

Maar je hebt gelijk dat de Messen tegenwoordig 99% Liquids is. 

Ik was verbaasd hoe groot het was en hoeveel mensen er op af kwamen. Ik vond zelf de MOD gallerij het gaafst veel mooie MODs gezien en als beginnende damper veel geleerd over de wereld die Mech Mod heet, dit word dan ook mijn volgende stap.  Helaas liet mijn budget het niet toe om High End speeltjes te kopen, dus heb het maar bij de wat betaalbare merken gehouden. Want de meeste grote namen waren uiteraard wel aanwezig. Verder was het aanbod hardware, gereedschappen en DIY producten inderdaad wat karig. heb bijvoorbeeld na uren rondlopen maar 1 stand gevonden waar ze handgemaakte drip tips verkochten. Er waren wel wat shops die standaard wire en cotton verkochten. ook nog wel een standje tegen gekomen waar ze handgemaakte Alien coils verkochten maar 10 euro voor 1 coil vond ik wel beetje gretig. En ik ben het helemaal met KeesB eens dat de focus te veel lag op liquids. deze waren voornamelijk in hal 10, dit was echt de "kijk mij harder schreeuwen dan de rest hal". Hal 9 was iets rustiger wat ik ook wat fijner vond. Toch zouden ze het toch nog iets beter van elkaar mogen scheiden. Kortom mooie beurs en het was de reis zeker waard. maar voortaan blijf ik wel wat dichter bij huis voor dit soort evenementen. 

IMG_20190601_090435.jpg

IMG_20190601_103233.jpg

IMG_20190602_110919.jpg

IMG_20190602_122008.jpg

Was wel leuk weer. Heb me prima vermaakt en ruim 3 liter aan liquids gekocht. Kan weer even vooruit zeg maar. 

Ook mijn held ontmoet en hem een heerlijke hertog jan grand prestige gegeven. De best man is namelijk erg gek op bier hahahah. 

In november weer naar Castrop-rauxel ( inter vape expo ). Heb er al zin in.

20190602_121922-1512x2016.jpg