Jump to content
Jim

BDVape/Fumytech pure bf squonker review.

Recommended Posts

Nog eens een review voor een mechanical squonker, dat was al een tijdje geleden.

Deze Pure BF squonker is ontworpen door BDVape in Frankrijk en gemaakt door Fumytech in China.

Hun doel was om een "high end" uitziende squonker te maken aan een betaalbare prijs, en daar zijn ze wat mij betreft in geslaagd.

De mod ziet eruit alsof die gemaakt is door een modder, er zijn maar twee dingen die verraden dat dit niet het geval is.

Je kan deze mod in de EU al vinden tussen de 82 en 100€, in China zal het nog een stuk goedkoper zijn natuurlijk.

Het is een trend die ik graag nog zou zien, dat China mods van deze kwaliteit gaan produceren en met slechts kleine verbeteringen heb je dan een mod die absoluut niks onder moet doen voor de echte dure mods.

Het is een mech squonker en dus heel simpel te produceren of zelf te onderhouden.

Beginnen doe ik zoals gewoonlijk met een Youtube presentatie filmpje, hier laat ik de mod uitvoerig zien en in het filmpje zie je me ook heel het toestel uit elkaar halen.

Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken of te bekijken, elke view👁️/subscribe☑️/like👍/comment🖊️ op mijn kanaal weet ik erg te appreciëren.

De verpakking, nette sobere verpakking.

PsV6XRY.jpg

De spares.

- Handleiding en serienummer kaartje

- Reserve flesje

- Zakje met reserve o-ringen, reserve veer voor de geveerde 510 en zelfs een reserve contact.

kYOyRda.jpg

En dit is de mod dan, volledig gemaakt uit één stuk wit delrin.

Dat delrin voelt altijd heel goed en zacht aan in de hand, en de afwerking is ook echt wel heel goed want nergens geen foutjes in het delrin.

De vorm van de mod is een vorm die je wel vaker ziet bij mods van dure modders.

Door die vorm ligt de mod heel comfortabel in de hand.

pJap9fT.jpg

6DjKU0L.jpg

QQZ3TgE.jpg

En aan de twee onderstaande grijze delen merk je dat het een mod uit China is, EU modders zouden nooit zo een grijze batterijtube en 510 blok gebruiken maar een SS tube ofzo.

Maar eigenlijk stoort het mij totaal niet bij deze mod dat die delen grijs zijn, ik heb al enkele mods met zo een zichtbare stainless batterijtube.

SrcHPoX.jpg

8QUyVZd.jpg

De 510 is geveerd en voorzien van nog een o-ring om de boel af te sluiten.

De vuurknop is een fake ultem knopje, als ik echt mocht kiezen had ik liever een metalen knop of witte delrin knop maar met die ultem knop heb ik ook weinig probleem.

IwztgOX.jpg

Onderaan de connectie voor het flesje en de batterij schroefdop.

De twee schroeven die je ziet zijn de enige schroeven om heel de mod uit elkaar te halen, wil je de internals van de mod zien dan kan je dat in mijn filmpje bekijken want daar haal ik alles uit elkaar.

aV79swK.jpg

qlWlfDf.jpg

Het flesje is een flesje dat enkel in deze mod werkt en dat flesje heeft enkele leuke features.

Om het flesje te verwijderen moet je het lipje openen, het flesje een kwart draaien en dan komt het uit de bevestiging.

8mzg7bd.jpg

hQprZ70.jpg

Het flesje zit nog eens in een aluminium koker.

hQprZ70.jpg

Het flesje vullen is eigenlijk het principe van een RTA vullen, zelfde stijl van vulmethode.

kKqZIEz.jpg

Dat topcapje zit er maar gewoon met o-ringen pressfit op, dat systeem werkt goed maar je moet wel zien dat die o-ringen niet helemaal nat zijn als je dat topcapje terug gaat plaatsen.

Je krijgt de beste afsluiting als je eerst de o-ringen wat droog maakt.

9NcGGzu.jpg

Je kan het flesje ook helemaal verwijderen om te reinigen, het zit met schroefdraad in de aluminium koker.

bYKB14u.jpg

Nog een leuke feature is dat je het flesje helemaal kan afdichten, wat erg handig tijdens het transport of als het in je zak zit want zo kan je niet per ongeluk squonken.

En met het flesje zo dicht kan je de mod ook gebruiken met een tankje ofzo en dan ziet het er nog niet raar uit.

zBhoDcS.jpg

Nt9WRbm.jpg

Deze mod is eigenlijk meer gemaakt voor 22mm atty's, maar zoals je ziet op deze foto is een 24mm ook nog doenbaar.

Je hebt een heeeel lichte overhang, normaal ben ik OCD wat dat betreft maar deze heel lichte overhang kan ik nog hebben omdat je er al echt met je neus op moet zitten om er iets van te merken.

ugyhQb9.jpg

XcweGWg.jpg

Nog een hancheck om af te sluiten.

xNMX9FL.jpg

Mijn bevindingen:

- Echt wel een heel leuk squonkertje.

- Voelt goed aan en de afwerking is heel goed.

- Ligt heel goed in de hand.

- Leuk flesje met 7ml inhoud en enkele features die ik graag bij andere modders ook zou zien.

Wat beter kon:

- Ik heb met Mark Todd ook effe privé gepraat over dit toestel en beide hadden we enkele opmerkingen die hij had maar ik niet en omgekeerd.

Zo zou zijn topcapje van het flesje meermaals los zijn gekomen omdat er teveel liquid aan de o-ringen zat, ikzelf heb dit slechts éénmaal gehad maar ik kuis wel altijd die topfill na met een doekje na het vullen.

En ik heb wat arcing ondervonden tussen het contact van de vuurknop en de 510 en dit had hij dan weer niet, maar the vaping biker dan weer wel volgens hem maar dat weet ik niet want Dean volg ik niet echt.

Maar als ik het flesje verwijderd had en zo rechtstreeks keek naar de contacten zag ik vonkjes tussen beide contacten bij elke druk op de vuurknop.

Dit is wel een heel simpel fix, gewoon effe een paar keer met een schuurpapiertje wrijven over die gold plating tussen de contacten en probleem verholpen.

Heldere review Jim :duimIk krijg er ook één toegestuurd, 1 die Mark weggaf via Daniel die hem in eerste instantie kreeg, maar hij heeft niet genoeg kracht in zijn handen om de knop in te drukken en ik stond na hem op t lijstje. Ik denk dat ik de C-Roll er op zet, die heeft nu geen vaste plaats meer en matcht wel mooi qua finish (alleen jammer dat ik geen 510 adapter voor de C-Roll heb voor een matching witte drip tip).

@Dnns84: het grijs van de C-Roll is bijna een perfecte match met het grijs aan de mod.

Ook de Haku (gewone of venna) staan er heel mooi op.

s5vRNLl.jpg?1

Zat ook aan de Venna te denken, heb er ook 1 in de standaard media blasted finish (de ander in zwart Ti), maar die gebruik ik al een hele tijd met ultem top cap en beauty ring op een andere mod waar die perfect op staat. En de C-Roll had ik op de Therion BF waar die mooi mee matchte, maar die is net de deur uit en zonde om die atty werkloos te laten. Die drip tip op jouw C-roll is zeker 1 van een Flave of zijn er ook aftermarket tips voor de C-roll?

Ja driptip van de Flave 22mm gebruik ik.

Heb de 510 adapter voor de C-Roll ook maar die zit niet mooi flush met de topcap, moet ik nog eens een stukje van afschuren.