Jump to content

Iedere keer die smaakblok


Guest Ankie1979

Recommended Posts

@bert69 dit is nog allemaal onbekend terrein voor mij, ik heb al geprobeerd te zoeken hier wat een goede overstap zou zijn van de justfog naar een e sigaret die meer smaakbeleving geeft.. maar wat is een losse mod en los tankje? al die termen ben ik nog niet bekend mee ?

Link to comment
Share on other sites

@moonlion, ik had dat ook met de Q16 en ben er toen iets anders mee gaan dampen.

Standaard gebruiken de meeste de 1,6 ohm coil, maar ik ben overgestapt naar de 1,2 ohm coil en 50pg/50vg vloeistoffen.

De 1,2ohm coil in combinatie met een 50/50 vloeistof geeft in mijn geval een veel betere smaak, en eigenlijk totaal geen smaakblok meer.

 

Ik gebruik de Q16 naast een grotere Mod, en ja die is niet te vergelijken met de Q16 smaak beleving.

Maar de Q16 gebruik ik dus op deze manier nog steeds gewoon naar tevredenheid. (als ik ergens ben waar ik niet te grote wolken wil blazen ?)

 

Ik hoop dat dit helpt.

 

 

Edited by MarcoPolo
Link to comment
Share on other sites

@MarcoPolo en die grotere mod draai je die dan op de batterij van de q16?

 

De smaakblok is trouwens op dit moment zo goed als weg. Ik heb een nieuw tankje gepakt, nog uit de doos en gevuld, even laten staan. (Ik wilde die andere reinigen, omdat het mondstukje heel vies leek, ik wou de binnenkant even schoonmaken met een wattenstaafje en er zat vieze vettige grijzige aanslag in ?.)

Toen ik hem wilde gebruiken, kreeg ik er geen lucht door (schuifje wel open) maar was net of ie ineens overstroomde, lekte aan alle kanten (nog nooit gebruikt!). Dus gisteravond wat irritatie, omdat ik hier nog niet zo handig mee ben en niet weet hoe en wat precies. Heb die oude met warm water omgespoeld (behalve dat tussenstukje tussen de batterij en het tankje, en goed laten drogen..

Edited by moonlion
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, moonlion said:

Het gaat nu al wat beter..knettert alleen af en toe..

 

Altijd lastig zo'n vaper's tongue en voor iedereen weer een beetje anders. Welke liquid damp je precies? Menthol of mint is al genoemd maar kan inderdaad helpen of een tijdje smaakloze liquid dampen. Wat nog meer kan helpen is de komende tijd sterk gekruid eten vermijden en minimaal drie keer per dag uw mond en tong grondig reinigen. Smaakblok kan ook komen door stress, medicatie of angst. Naarmate de leeftijd vordert kan ook een negatieve invloed hebben omdat je smaakpapillen afneemt.

Link to comment
Share on other sites

@moonlionNee, met mod wordt  in het algemeen een grotere batterij houder met een hogere wattage, meer instel mogelijkheden en grotere tank mee bedoeld voor DL (Direct Long)

Die geeft ook een stuk meer rook damp en meer smaak en niet te vergelijken met de gewone sigaret ervaring.

Q16, is iets heel anders, dat is echt een standaard MTL( Mouth to Lung) met een bescheiden rook damp en smaak, maar wel vergelijkbaar met een sigaret.

Die 2 staan dus helemaal los van elkaar..

Edited by MarcoPolo
Link to comment
Share on other sites

Guest mathijs072

lucht toevoer veranderen naar klein. en bij de q16 heb je sowieso als snel last van een smaak blok. heb ik zelf ook vaak mee gemaakt. ik zou een wat krachtigere vape kopen. zoals de priv m17. wat ook kan werken is veranderen in de pg/vg gehaltes ik leg het zelf altijd zo uit. pg= smaak vg=rook. kijk daar naar en de smaken van cirkus zijn erg goed met een simpele vape. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...