Jump to content
Ankie1979

Iedere keer die smaakblok

Recommended Posts

Graag jullie advies. Ben sinds 6 dagen begonnen met dampen (wil niet meer roken). Nu had ik na 2 dagen al een smaakblok. 2 dagen later werd het iets beter en nu heb ik er weer 1. Heb wel afgewisseld qua smaak (watermeloen, vanille, tabaksmaak). Ik heb een q16 en heb 12 Mg. Heeft iemand tips?

Dat is wel veel. Ik heb in bijna twee jaar pas twee keer een smaakblok gehad. Weet je zeker dat niet gewoon je coil op is?

Die heb ik al 2 keer vervangen inmiddels dus dat is het denk ik niet.... of om de hoeveel tijd moet ik die vervangen dan?🙈

Edited by Ankie1979

Nee, dan zal het niet aan de coil liggen. Vette pech dan vrees ik. Volg de tips van Sub op, zou ik zeggen.

Ik moet wel zeggen als ik mijn Q16 elke keer vul met wat anders, maar de zelfde Coil dan smaakt het ook naar niks meer. Kan verder weinig over smaakblok zeggen ik drink 20 koppen koffie op een dag. Dus heb er nooit last van. 

Edited by Teunh

Ik heb zelf geen Q16, maar misschien kun je wat veranderen met de lucht toevoer en/of de batterij spanning?

Ik drink ook veel koffie op een dag, dus vind het ook vreemd dat ik binnen zo n korte tijd al 2 keer niets meer proef... misschien moet ik maar eens naar een winkel gaan. Misschien is de q16 niet geschikt voor mij omdat ik ter vervanging van t roken best veel damp 

Een smaakblok lijkt me eerlijk gezegd heel sterk. Die zie je vooral bij heel hoog vg met heel intense aroma's (vooral extreem zoet). Maar als je kettingdampt met de Q16 zoals ik dat deed met de nautilus, is inderdaad wel heel snel de coil op. Ik deed twee dagen met een coil, waarbij ik de laatste halve dag al weinig meer proefde. Maar het ging mij niet echt om de smaak.

Gemiddeld staat voor een coil een gebruiksduur van twee weken, gebaseerd op het equivalent van een pakje per dag. Dat is ongeveer 250 trekkies. Echter, eigenlijk ligt de levensduur van vrijwel elke coil rond de 3000/3500 hijsen. Ik dampte het equivalent van 3 a 4 pakjes per dag, maar met 'tweedelige' trekken zat ik eerder rond de 1500/2000 per dag. En met een zeer strakke trek, dus erg warme coils.

Daar bleek al snel geen coil tegenop gewassen, dus ik ben al heel snel zelf gaan bouwen. De smaak was meteen heel veel beter. Ik heb overigens tot op de dag van vandaag nog geen smaakblok gehad. Aan de hoeveelheid die ik damp kan het beslist niet liggen. 

Edited by L33ntje

Aaruman, Zou natuurlijk kunnen. Het rare is alleen dat als ik begin met dampen ik wel een goede smaak heb. Dit verdwijnt dan binnen 2 dagen. Maar misschien moet ik eens naar een winkel en eens kijken of ze me daar kunnen helpen. Misschien doe ik wel iets niet goed....

Ik denk dat het vrij normaal is. Aan het begin van de dag proef ik veel, 's avonds zo goed als niets meer, 's nachts bij wat borrels totaal niets meer. Ik gebruik daarom minimaal twee tanks tegelijk en wissel die af gedurende een de dag zodat ik steeds weer 'iets' proef. Ik zou eens beginnen met twee Q16's te gebruiken met verschillende smaakjes, of een ander tankje.

Daarnaast is je smaak misschien wat van slag door stoppen met roken.

Op zich is 6 dagen niet meer roken al enorme winst toch?

Edited by Leo Bak

Ik wil even mijn ervaring delen. Ik heb gemerkt dat als je veel vaped, maar traag trekt, de smaak na een tijdje minder wordt. In het begin dacht ik dat de coil slecht geworden was en soms proefde het ook een beetje verbrand.

Mijn idee was dat de coil niet snel genoeg verzadigd geraakt bij traag trekken. Dit werd onrechtstreeks opgelost door te wisselen van set. De coil kon dan op het gemak verzadigen en de smaak was na een tijd terug goed.

Wat ik nu doe is af en toe eens een paar snelle trekken nemen. De smaak komt vlug terug en dan kan je weer 'normaal' vapen. Met deze techniek heb ik ook gemerkt dat mijn coils veel langer goed blijven.

Ik damp alleen Vanille en moet voor het beste resultaat eigenlijk dagelijks de wick vervangen... (Vroeger met mijn Nautilus moest er echt wel na 2 a 3 dagen een nieuwe coil in)

As we speak zit ik hier spijt te hebben dat ik dat gisteren niet gedaan heb..

Mijn gok zal zijn dat je veel langer met een nieuwe coil zal doen als je alleen maar watermeloen en tabak dampt.

Die smaakblok komt dan van een aangekoekte coil

Hallo allemaal, ik denk dat ik weet wat er aan de hand is en heeft weinig met dampen te maken. Ik kwam er achter dat ik ook weinig tot niets ruik ( eigenlijk wel erg dat ik daar nu pas achter kom).. niet ruiken betekent van ook niets/weinig proeven. Ik ben 1,5 week geleden flink verkouden geweest en in combinatie met het stoppen met roken kan ik wel verklaren dat alles geen smaak heeft. Hopelijk is dit tijdelijk en kan ik binnenkort genieten.  Dit geeft me weer hoop en motivatie om gestopt te blijven🤪