Jump to content

Hellvape Hellbeast subtank review.

Recommended Posts

Ik heb deze tank nu al een hele tijd liggen en altijd de review maar opgeschoven, maar nu zal ik die er toch maar eens tussen pakken.

De mensen die me zo een beetje volgen en kennen weten dat ik geen echte fan ben van subtanks, met name geen fan van tanks met joekels van coils en die veel wattage vragen.

Wel deze Hellbeast tank kan dat ook maar heeft een andere feature die wel mijn interesse heeft, in deze tank kan je zowel de normale liquid zuipende mesh coils gebruiken alsook de welbekende Nautilus coils.

Mijn review gaat bijna enkel over het gebruik van deze tank met Nautilus coils, de normale "baby beast" coils die ken ik al en weet goed genoeg hoe die presteren.

En nog iets wat mij opvalt aan deze tank is de looks, het heeft meer weg van een mooie RTA dan van een subtank die er toch bijna allemaal hetzelfde uitzien.

Deze tank is trouwens een samenwerking tussen Hellvape en Beyond Vape en het is een 24mm tank.

Beginnen doe ik zoals steeds met een Youtube presentatie filmpje, hier laat ik alles zien en krijg je wat extra info die ik hier in de review misschien niet heb staan.

Dit filmpje is al dik twee weken oud en dan ook nog met mijn oude ondergrond en toen ik nog geen geluid upgrade gedaan had.

Je doet me plezier door het filmpje even te bekijken of aan te klikken, elke view👁️/subscribe☑️/like👍/comment🖊️ op mijn kanaal weet ik erg te appreciëren.

De verpakking.

y63eRUi.jpg?1

Dit zijn de andere dingen in de verpakking buiten de tank.

Tj1YZrC.jpg?1

Ik heb de TPD versie van deze tank gekregen en om eerlijk te zijn ben je een beetje gekl**t met deze versie.

Om die 2ml inhoud te omzeilen hebben ze een onbruikbaar "glas/tankje" in de tank geplaatst.

Dit plastic tankje kan je dus niet gebruiken want er is zelfs geen vulopening aanwezig, het zit er enkel voor de show.

Dat wil dan zeggen dat je het enige andere glas dat als spare zit moet gebruiken en bij deze TPD versie heb je dus maar één glas.

NFfAOug.jpg?1

Xgfbxks.jpg?1

Eens je dat enige glazen tankje gewisseld hebt heb je dus wel een bruikbare en wat mij betreft wel een mooie subtank, de looks van deze tank spreken me wel aan.

Inhoud van de tank met Hellvape hun eigen coils is 4ml, met Baby beast coils is dat 4.3ml en met Nautilus coils is dat 3.5ml.

9rkHiI7.jpg?1

QgUzHeZ.jpg?1

B3mrVqb.jpg?1

Je krijgt een 810 driptip voor als je de mesh coils zou gebruiken en voor de Nautilus coils krijg je een 510 adapter en 510 driptip.

WcBob7o.jpg?1

Die 510 driptip is wel totaal niet mijn stijl op gebied van looks, ziet er maar raar uit.

yAO6Yqu.jpg?1

Topfill bij deze tank, gewoon schuiven en het klepje gaat open.

ju7j4yn.jpg?1

Deze airflow opening heb je aan beide kanten en die is om te gebruiken met de mesh coils.

obMP9BM.jpg?1

En dit zijn dan de mesh coils van Hellvape zelf, wat mij betreft niet beter of slechter dan andere coils van hetzelfde type.

dyyOOFw.jpg?1

gZJvFIK.jpg?1

Het enige wat mij aanspreekt en waardoor ik deze tank zou gebruiken is om er Nautilus coils in te dampen, daar heb ik er toch nog een heel deel van liggen.

Om die coils te gebruiken moet je de bijgeleverde adapter gebruiken.

s6WkCQI.jpg?1

Die adapter draai je dan gewoon in de base van je tank en daar de Nautilus coil in.

Q9AiseH.jpg?1

LYbI4dA.jpg?1

bVeksn6.jpg?1

En dit is dan de airflow die je kan kiezen als je Nautilus coils zou gebruiken, deze airflow gaten heb je maar aan één kant zitten en is regelbaar.

En ik moet zeggen hoe meer gaatjes je gaat afsluiten hoe strakker je vape zal worden, ik had een vooroordeel dat de airflow waarschijnlijk toch te ruim ging zijn maar de tank bewees me het tegendeel.

mDEZRyB.jpg?1

En zo ziet het eruit met de Nautilus coil en adapter.

YEkvwmm.jpg?1

De 510 driptip adapter die Hellvape geeft heeft zo een verhoogde rand en dat heb ik niet zo graag.

Gelukkig had ik nog een adapter van een andere tank die wel gelijk met de topcap komt.

186nYl8.jpg?1

jBsoRoP.jpg?1

En nog een pic op een mod om af te sluiten.

Op deze MK mods Manciata heb ik deze Hellbeast tank al vaak gebruikt, deze mod is mijn "salondamper" en dan is een Nautilus coiltje perfect.

rZg3hdI.jpg?2

Mijn bevindingen:

- Ik kan enkele maar hopen dat andere fabrikanten ook eens deze richtig uitgaan en net zoals Hellvape en Beyond Vape de mensen eens wat meer keuze geeft op gebied van coils in subtanks.

- Wat mij betreft een mooie en wel stijvolle subtank, veel mooier als die grote tanks met enorm bubbleglas enz.

- Goede topfiil, het schuifsysteem is niet te los en gaat dus niet zomaar open (bij mijn tank althans).

- Tank heeft een mooie inhoud bij elke type coil.

- Ik gebruik deze tank bijna uitsluitend met Nautilus coils maar heb wel al een gewone mesh coil getest en dat was niet slecht, maar een beetje hetzelfde dan vele andere subtanks die ik al getest heb.

- Met Nautilus coils dampt dit tankje erg lekker en wat mij betreft kan je de airflow wel goed strak krijgen, veel strakker dan je zou denken als je naar de tank kijkt!!

Welke Nautilus coils je verkiest moet je zelf maar uitmaken, maar een 3.5ml inhoud is toch wel mooi als je Nautilus coils gebruikt.

Nadeel:

- Koop je deze tank in een TPD land waar je tank niet meer dan 2ml mag zijn krijg je dus maar één bruikbaar glas, dat plastic tankje is onbruikbaar en kan je direct bij het vuilnis kegelen.

• Like 8
  • 3 weeks later...

wellicht weer een foute QCC plastic tankje?? waar ze vergeten zijn de vulgaten in het tankje te boren ???

zou wellicht nog een optie kunnen zijn om te alsnog te doen, mocht je de glazen tank breken...

Goede review, Jim  en inderdaad een mooie oplossing om er naast de standaard coils, een Nautilus Converter mee te leveren...

zouden ze meerdere converters gaan uitbrengen voor andere favoriete type's of veel gebruikte fabriekscoils ?

dat zou deze tank nog eens in waarde kunnen doen stijgen....

overigens in de Niet-TPD versie, zit dus wel een extra glas bij... zie t filmpje van SMM over dezelfde Tank

en er zit ook een andere 510-driptip adapter bij....

Hoewel ik niet meer zo van de RTA's ben, zou ik deze nog wel aan willen schaffen, denk ik.. zeker omdat er de Nautilus, Vaptio coils in gebruikt kunnen worden.

Edited by Camikease
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 3 months later...
  • 2 months later...