Jump to content
Sign in to follow this  
Kostenko

smoant battlestar squonker

Recommended Posts

In mijn speurtocht naar mijn 1e dual squonker mod voor een leuke prijs kwam ik deze Smoant Battlestar Squonker tegen.

smoant-battlestar.jpg

Smoant Battlestar Squonker specificaties;

Pin: 510

Squonkbottle: 7,5ml

Afmeting: 87.5/44.5/40.5mm

Wattage range: 1-200W

Voltage: 6.0-8.4V

Display: 0.96" Oled

Materiaal: Zinc Alloy

Batterijen: Dual 18650

Output mode: VW, VV en DVW resistance 0.05-3.0 ohm

TC mode: Ni, Ti, SS316, TCR resistance 0.05-2.0 ohm

Temperature range: 100-300c of 200-600f

Protectie: reverse protection, over heating protection, low voltage protection, short circuit protection en 10s over time protection

Na de specs te hebben bekeken heb ik hem voor € 45 aangeschaft via Ali 

Hoe ziet de kit eruit?

smoant-battlestar-squonker.jpg

smoant-battlestar-squonkbottle.jpg

smoant-battlestar-tools.jpg

Zoals in vele kits; usb laadkabel die ik overigens nooit gebruik, extra squonker bottle 7,5ml, RDA, coils, schroevendraaier, rubbers en schroefjes

De Smoant RDA up close and personal

smoant-battlestar-rda.jpg

smoant-battlestar-rda-side.jpg

smoant-battlestar-rdabottom.jpg

Zoals jullie wellicht kunnen zien gebruik ik momenteel de Wotofo Profile RDA met mesh coils en daardoor heb ik de standaard meegeleverde RDA nog niet getest.

Wat mij natuurlijk gelijk opviel was de squonk drukknop heel prominent aanwezig bovenop de mod.

De werking van de squonk drukknop is overigens wel in orde maar het bovenste knopje draait weleens los. 

smoant-battlestar-mod-side.jpg

smoant-battlestar-mod-topview.jpg

Hieronder zie je de squonk bottle die gemakkelijk in en uit te sliden is en met behulp van de bovenste squonk drukknop ingedrukt te houden plaats je hem correct zonder lekkage.

smoant-battlestar-bottom-closeup.jpg

Ook zie je op bovenstaande foto de batterijklep die niet heel makkelijk zich laat openen en je moet de mod op zijn zij houden anders liggen je batterijen op de grond.

Het flesje blijft trouwens wel keurig op zijn plaats als je de batterijklep geopend hebt.

Pluspunten:

Prijs momenteel gezien voor € 39 via Ali

Mod ligt lekker in de hand

Squonk drukknop functioneert goed

Dual 18650 batterijen en zodoende lekker bijna 2 dagen vapen

Extra bijgeleverd squonk bottle

Degelijke mod

Minpunten:

Squonk drukknopje laat zich gemakkelijk losdraaien, beetje lockbond erop en voila

Squonk drukknop prominent aanwezig en had beter in kleur gemaakt kunnen worden of ander design.

De mod op zijn zijkant houden als je de batterijklep openmaakt anders liggen je batterijen op de grond.

Vullen van de squonkbottle is gemakkelijk maar je moet het onderste afdichtrubbertje wel goed erin drukken en schoonmaken.

Al met al ben ik zeer tevreden met deze dual squonker mod ondanks verbeterpunten.

Hopelijk hebben jullie zo een indruk gekregen van de Smoant Battlestar Squonker kit.

Altijd leuk om nog een ervaring te lezen, zo kunnen de mensen die mij niet geloven gaan vergelijken.

Heb deze ook op de planning staan voor deze week ergens.

Update; Squonker buiten gebruik door kortsluiting melding door o.a lekkage van de squonk bottle. Mail naar Smoant gestuurd en meer info volgt.

Zal je nog even moeten wachten tot na hun spring festival denk ik.

Als je denkt dat ze niet doen wat ze zouden moeten doen laat dan maar iets weten, heb contacten bij Smoant die ik kan aanspreken.

Hallo Jim,

Dank voor je reactie.

Ik heb al contact opgenomen, foto's bijgevoegd en gelijk een reactie gekregen, nu willen ze graag een filmpje ervan zien.

Ook is al verteld dat het aanschafbedrag terug gestort kan worden of een nieuwe smoant battlestar squonk mod geregeld kan worden.

Voor mij is het belangrijk als er een probleem ontstaat dat er naar gekeken kan worden om dit op te lossen zodat anderen er geen hinder meer van ondervinden.

Daarnaast ben ik zeer tevreden over deze smoant battlestar squonk mod en wil hem graag weer terug in actie.