Jump to content

Recommended Posts

Zo, inmiddels 4 maanden zonder sigaretje en geniet volop van het coilen, wicken, brouwen en dampen! Heb ondertussen al wat liquid gemaakt waarvan ik tevreden ben, min of meer de standaard en meer populaire smaakjes zoals Red Astaire/Claire-T/Heisenberg/Blood Sukka/Bat Juice. Ook al vind ik ze best lekker en heb ik nog een voorraad staan wil ik toch nog wat anders proberen maar ik vind het vrij moeilijk om een keuze te maken, en zou het ook zonde vinden om enkele 10ml aroma's te bestellen en mixen om ze nadien te moeten weggooien.

Hoe doen jullie het? Toch gewoon 10ml bestellen en eventueel samen met de gebruikte nicotine gewoon wegdoen als het niet bevalt? Eerst dampen zonder nicotine om te proeven en enkel aroma en base wegdoen als het niet bevalt? Samples kopen die blijkbaar niet zo courant te krijgen zijn?

In het begin vooral veel eppies besteld, dat scheelt weer hele flesjes kopen. Ik meng altijd gewoon op sterkte en gooi het weg als het niet bevalt of damp het tijdens een smaakblok of meng het ergens anders mee.

Ik bestel idd 1ml samples, maar ook 10ml flesjes aroma's als die me lekker lijken, helaas heb ik inmiddels 8 flesjes die echt niet te dampen zijn 😓.. Zat te denken om een ruil of weggeef topic te  maken ervoor. 

Ja, ik denk dat iedereen zo wel een ladinkje aroma’s heeft die niet meer gebruikt worden. Ik heb laatst opgeruimd en Jay er blij mee gemaakt. Zo wordt het toch nog gebruikt.

Na de nodige miskopen en bijbehorende mismixen begon ik een idee te krijgen van wat geschikte aroma's cq. merken voor mij zijn en bestelde overwegend in die richting. Af en toe zit er nog wel eens iets bij wat ik niet lekker vind, maar het meeste is nu prima. Eppies hebben in het begin ook zeker grotere rampen voorkomen.

Misschien is het leuk om een top 20 voor beginnende mixers te maken?

Mijn 5 tips

- strawberry ripe tpa

- Vanilla Bean Icecream tpa

- sugar cookie cap

- banana cream tpa

- sugarloaf Pineapple vta

Op erl staat er een lijst met aroma's (Voor de beginnende mixer ) waarmee je een grote verscheidenheid aan liquid's kan maken.

Het loont de moeite om eens te gaan kijken.

Hier ook test aroma 1 ml om de smaken te leren kennen. Zelfs smaken die minder voor de hand liggen kan je vaak in een mix gebruiken. Zo bestel ik met de blijvers steeds enkele test aroma's er bij. Ik hou van snoep en de zoetere smaken.

Flavour Monks : Cream- Vanille en Boter Cookies mogen niet ontbreken in mijn assortiment.

TPA : Hazelnoot- Coffee ook niet.

Inawera : Cactus Lime

CdD : Karamel Mocca.

Zo, vandaag wat samples gebruikt en een 15-tal liquids gemaakt, ben benieuwd of er nog wat lekkers bij zit. Heb maar gelijk alles van nieuwe coils en wicks voorzien zodat ik gelijk de smaak heb al ben ik met de wicks nat te maken al ver de helft van het kleine brouwseltje kwijt 😄

Is het nodig om na elke liquid ook weer te herwicken? Voor de smaak zal het wellicht sneller gaan maar omdat veel liquids van bvb Vampire Vape samples zijn en dus maar zo'n 6,5ml inhoud hebben lijkt het me wat veel om elke dag nieuwe wicks te steken. Gebruiken jullie 1 aparte tank om alles te testen met steeds nieuwe wicks of verschillende tankjes?

Ik heb nog eens passievrucht besteld die ik eerder héél goed vond en die nu wat tegenvalt (CdD Maracuja 3,5%), ik denk dat dit komt omdat ik een tikje menthol mis zoals ik gewend geraakt was in de andere 'vaste' smaken. Ik zie wel aparte additieven zoals Koolada of menthol kristallen maar heb er nog nooit mee gewerkt, enkel met k&k aroma's. Is dit gewoon toe te voegen en is er veel van nodig?

On 5-2-2019 at 08:21, Luc rafc said:

Op erl staat er een lijst met aroma's (Voor de beginnende mixer ) waarmee je een grote verscheidenheid aan liquid's kan maken.

Het loont de moeite om eens te gaan kijken. 

Hm, bij een zoektocht op google zie ik een dorp in Tirol passeren naast een voormalig Estlandse politieke partij en een Electronic Research Lab... Wat bedoel je precies met 'erl' zodat ik een kijkje kan nemen?

14 minutes ago, Dwarsligger said:

Is het nodig om na elke liquid ook weer te herwicken?

Ik heb gemerkt dat menthol lang blijft zitten dus bij menthol gaat de wick er uit en spoel ik de tank schoon. Met sommige tabakssmaken net zo. Ik denk dat het over het algemeen wel goed is om ff de wick te vernieuwen, dat is toch zo gebeurd. Alleen als er een flauw smaakje in zat dan doe ik gewoon de nieuwe liquid er in.

Als je aan het proeven bent, waarom neem je dan geen rda? Daar kan je een paar druppels liquid in doen en proberen.

Vorige maand een testsmaakje Stracciatella van CdD  gemaakt. Deze morgen was mijn tank aan een nieuwe coil toe, dus tijd om de nieuwe smaak eens te proeven. Ik damp mijn flesje leeg en als het niet te veel van smaak verschilt steek ik geen nieuwe wick om met  een andere gekende smaak verder te dampen. Als de smaak te veel verschilt  dan maar een nieuw katoentje er in . Als je van een extra vleugje munt kan genieten zijn ook daar aroma's voor te vinden. Zo gebruik ik wat anijs en munt bij de dropsmaak. Na dit gebruikt te hebben was ik de tank en steek een nieuwe coil, is zeker niet geschikt om daarna iets anders in te dampen. Wat ook nog een mogelijkheid is om na een smaak de wick verder te gebruiken is een beetje liquid zonder een smaak in je tank te doen en dit op te dampen.

@KeesB Sorry even te snel geweest het moest elc zijn" e liquid calculator."

Hier zie je een stukje staan met aroma's waarmee je aan de slag kan als beginnend mixer.