Jump to content

Oumier Wasp RTA review

Recommended Posts

Oumier heeft van de Wasp RDA nu een RTA gemaakt, het deck is bijna hetzelfde gebleven als de RDA en enkele uiterlijke kenmerken doen ook aan de Wasp RDA denken.

Het is een 23mm RTA met een inhoud van slechts 2-3ml, maar je moet ergens iets opofferen als je de tank klein wil houden.

En zoals steeds bij Oumier producten is het een goedkoop product, zag deze RTA in de EU al tussen de 20 en 24€ dus in China zal die vlot onder de 20$ gaan zitten.

Ik heb nu twee builds getest in deze RTA dus wat mij betreft klaar voor de review.

Zoals steeds begin ik met een Youtube filmpje, hier laat ik alles goed zien en zoals steeds neem ik de tijd om een build te plaatsen en te tonen hoe ik deze tank voorzie van katoen.

Ben ook momenteel de enige die er een filmpje van gemaakt heeft.

Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken en te bekijken, elke view👁️/subscribe☑️/like👍/comment🖊️ op mijn kanaal weet ik erg te appreciëren.

De verpakking.

vf0hPdq.jpg?1

De spares, lijkt me wel duidelijk wat het allemaal is.

0NPwA21.jpg?1

Op gebied van looks is het wel een leuk tankje, het heeft wel iets met die topcap/driptip.

Logo niet te opzichtig is ook altijd mooi.

23mm diameter dus en dat zal dan ook mooi staan op kleinere mods zoals de Pico etc...

k0yZY8V.jpg?1

3yBEhrI.jpg?1

510 pin steekt genoeg uit om hybrid safe te zijn.

4ciEtrl.jpg?1

Bij de Wasp RDA had je zo een topcap/driptip in één, en bij deze RTA hebben ze dat ook zo gedaan.

Bij de RDA kon je wel een 510 driptip gebruiken op de topcap maar bij deze RTA gaat dat niet!

Maar de bore is niet te groot en voor mij persoonlijk heb ik geen probleem met deze topcap/driptip combo.

MmqDop8.jpg?1

Topfill zoals je ziet.

Je moet wel een beetje opletten dat je de plastic schroefdraad van de topcap voorzichtig behandeld, altijd zorgen dat de schroefdraad eerst goed zit voor je de topcap gaan aandraaien.

KB6hEhK.jpg?1

Van deze airflow gaten heb je er drie rondom, regelbaar natuurlijk.

Dat lijkt misschien veel airflow maar de gaten in het build deck zijn niet zo groot en ja zal dat ook geen pakken airflow aan je coil krijgen.

2w7pEcz.jpg?1

Binnenin is alle netjes afgewerkt, de schroefdraad piept een beetje maar dat had de Bombus RTA ook.

De lage kostprijs moet ergens zitten natuurlijk.

HCiXOGT.jpg?1

En dan het build deck, dat is bijna hetzelfde als de Wasp RDA is.

Eens de kamer rond het deck zit heb je een heel compacte kamer binnenin en dat zal je ook merken op gebied van smaak en airflow.

alwt8En.jpg?1

wNNzTxM.jpg?1

p1OLgZH.jpg?1

6zSdMY7.jpg?1

JeosSfM.jpg?1

Dan een buildje.

Je krijgt van Oumier een coil in de verpakking maar nergens staat geschreven wat voor coil het is, en als ik niet weet welk type draad het is gebruik ik die coil ook niet.

Mijn eerste build die je hier gaat zien is een simpele fused clapton coil van +-0.3 ohm.

Daar heb ik twee dagen mee gedampt maar naar mijn persoonlijke mening was dat iets te warm en laag voor deze RTA, daarom zal je zien dat ik in mijn filmpje een andere fused clapton gebruikt heb van ietsje meer dan 0.5ohm en met dunnere draden.

Zo rond de 0.5ohm was voor mij perfect in deze RTA, het is een heel compacte kamer en ook maar weinig liquid inhoud en daarom vond ik wat gek om een lagere build te gebruiken.

Deze positie van de coil is ook het maximum dat ik kon gaan in hoogte, je zou denken dat de coil nog hoger kan maar dat gaat niet omdat de kamer nu al maar op 1-2mm van de coil komt te zitten.

dUFP7Fz.jpg?1

na4hn6e.jpg?1

s7AArKi.jpg?1

Wicken is wat mij betreft niet moeilijk.

In mijn filmpje laat ik duidelijk en stap voor stap zien hoe ik het katoen plaats.

U9lE5Xw.jpg?1

6fOWMfj.jpg?2

Nog twee pics op de Pico X om af te sluiten.

t4o47W5.jpg?2

Op0ZSyT.jpg?2

Mijn bevindingen:

- Echt heel aangenaam verrast door deze RTA!

- Door die heel compacte kamer krijg ik een heel goede smaak.

- De airflow heeft ook bijna geen ruimte om in de kamer rond te gaan, dus die airflow raakt je coils en dan recht naar boven.

- Voor mij zit de airflow net iets meer dan restricted DL als je de gaten onderaan helemaal open hebt staan.

Ikzelf draai de airflow maar half open en dat is perfect voor mij, zo krijg ik toch die restrictie die ik graag heb.

- Makkelijk te builden deck.

- Wicken ook niet moeilijk.

Wat beter kon voor mij:

- Aangeven welke coil ze bij de RTA leveren, type coil en welke draad ze gebruikt hebben.

- Als de RTA op een mod staat is het bijna onmogelijk om nog de airflow te regelen, ik krijg bijna geen beweging in die ring.

Dit is een nadeel maar langs de andere kant ook niet want eens ik de airflow gevonden heb die ik wil blijft dat toch altijd zo staan voor mij.

- Oumier moet eens duidelijk leren aangeven hoeveel liquid nu juist in hun tanks gaat.

Bij de Bombus kwamen ze met hun 2ml oil tank beschrijving en bij deze Wasp hetzelfde.

Kortom ik ben tevreden van deze Wasp RTA, kleine ongemakken zoals die airflow ring en de weinige hoeveelheid liquid inhoud neem ik er graag bij.

De smaak die ik krijg door dat kleine heel compacte kamertje is waarom ik deze RTA sinds ik die heb alle dagen in gebruik heb.

• Like 15

goede review Jim,

wellicht dat Oumier met hun standaard 2 ml's daarmee onder de tpd doorduiken en dus gewoon hun tanks kunnen blijven verkopen, ze geven 2ml's aan...

dat je meer ml's in de bulbglaasjes krijgt is dan alleen maar meegenomen.

achtergrond is mooi en lekker rustig.... houden zo..

Edited by Camikease
  • Like 1

Bedankt voor de review Jim.

Ik word altijd blij van jou eerlijke bevindingen betreft producten die ik graag wil hebben maar waar ik nog over twijfel.

Ziet eruit als een hele mooie RTA, niet te veel poespas en lekker simpel gehouden.

Deze gaat voor mij waarschijnlijk op de bestellijst.

Keep up the good work, wordt gewaardeerd!

Denk dat de meeste shops die pas na Chinees nieuwjaar gaan krijgen, bij Masquevapor hebben ze denk ik geluk om een goede werknemer op de dienst "aankoop" te hebben zitten want ze zijn altijd heel snel met releases van nieuwe producten.

Distributie ligt nog een dikke week stil vrees ik.

• 2 months later...

In China heb ik toch maar een bubble tankje besteld, zo kan die inhoud van deze Wasp toch iets naar omhoog.

Volgens hun van 2ml naar 3ml, zou het nog moeten meten.

Gebruik deze RTA nog steeds graag, nog altijd zelfde builds met een simpele fused clapton van 0.55ohm.

IRH8oAj.jpg?1

Hier op de Oumier Rudder mod, zou ik ook nog vrij dringend een review van moeten maken maar achja volgende week misschien.

7ROLTBs.jpg?1

Edited by Jim
  • Like 7