Jump to content

Ik kan het maar niet volhouden, tips?


Vapeon

Recommended Posts

Ik heb een tijd terug een iStick pico 25 gekocht en daar zat een standaard DL tank bij. Daarvoor had ik ook een ego AIO. Dat DL dampen beviel me niet en heb toen ook de nautilus 2 overwogen voor MTL. Uiteindelijk hebben ze me in de winkel een eenvoudige Q16 van justfog geadviseerd en die bevalt me nu al maanden prima. De coils zijn goedkoop te krijgen bij Aliexpress en het dampen is veel prettiger dan de ego AIO. Het is natuurlijk persoonlijk, maar deze combinatie bevalt mij in elk geval erg goed. Nadeel is wel dat ook dat tankje van de onderkant moet worden gevuld.

Link to comment
Share on other sites

Waarom wil je van het roken af??? Ik wou enkel minderen van 1 1/2 pakje per dag en 45 jaar roken. Begonnen met een eenvoudig penmodel en een Ego AIO. De tabak smaken die ik erbij kocht vond ik minder aangenaam. Als ik zin had in een sigaret nam ik er gewoon één. Ik moest niet stoppen wel wat minderen.? Na 2 weken tot mijn verbazing bijna rookvrij. Die eerste sigaret s'morgens kon ik toch beter later op de dag roken, dan nam ik enkele hijsen van de damper en de goesting ging over. Ik begon me in te lezen in het zelf mixen en kocht enkele aroma's waarvan ik dacht dat het misschien iets voor mij kon zijn. Zo kwam ik er achter dat de tabak smaak niet echt mijn ding was, maar koffiesmaken me beter lag. Ondertussen ben ik aan mijn derde dampjaar en nog steeds zonder peuken. Heel soms kan ik nog wel eens in de verleiding komen. Als ik denk aan al de voordelen die ik ondervind  zonder die peuk is de keuze vlug gemaakt. Het zelf mixen was voor mij een goede oplossing, zo kon ik de nic mg en de smaak zelf bepalen. Een familielid die wou overstappen op dampen had dezelfde klachten als u.

Dampt nu in een tweede stop poging andere dan tabak smaken en het bevalt beter, geen last in de keel meer.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Heb de Nautilus 2 gekocht vandaag... Komt morgen binnen. Wilde voor de 2S gaan maar is overal uitverkocht momenteel en tja, geen geduld he. 

2 liquids  van 12 mg erbij, Ik ben heel benieuwd en zal jullie op de hoogte houden! 

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

On 27-1-2019 at 19:14, Tamara said:

Vergeet de nic salts voorlopig maar even, ze schijnen ook wel verslavend te zijn. Waarschijnlijk door die instant werking.

@Tamara Net zo verslavend als nicotine base. Het komt alleen directer binnen maar blijft ook langer hangen waardoor je minder puffs hoeft te nemen. Plus daarbij een veel mildere throat hit. Iedere ex roker heeft in de loop der jaren 'zijn/haar' nicotine-plafond bereikt en zal nu met nic salt niet ineens méér nicotine nodig hebben. 

Edited by Tamara
FBT - quote ingekort (https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ )
Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Vapeon said:

Heb de Nautilus 2 gekocht vandaag... 

@Vapeon Ik zou zeker ook de Nautilus mini overwegen. Die is al een tijdje op de markt en naar mijn mening nog steeds een van de beste MTL tanks. Nooit lekkage, eenvoudig bij te vullen zonder knoeien, simpel te demonteren en schoon te maken.

 

Ik zou zeker de nicotine salts een kans geven. Ik ben (was) een zware roker voor bijna 48 jaar (30-35 per dag) maar reguliere liquid op 18 mg. is veel te rauw voor de keel. Met nic salts op 20 mg. is dat nauwelijks het geval en je voelt vrijwel direct voldoening.

Edited by Tamara
FBT - quote ingekort (https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ )
Link to comment
Share on other sites

Mag allebei maar als je hem hier plaatst dan verhuis ik hem waarschijnlijk naar een eigen topic ?

 

Ff serieus, een eigen topic met duidelijke titel trekt waarschijnlijk wat meer publiek dus ik zou voor die optie kiezen. Heb je de zoekfunctie trouwens al gebruikt? Er is veel geschreven over de Nautilus.

 

Ps. Ik zie nu dat het je eigen topic is, dan zou ik hem niet verplaatsen maar een apart topic maken met duidelijke titel is wel duidelijker

Edited by Tamara
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest VapeGuru

@Vapeon Ik heb hier ook een nautilus 2 tank. Had aan begin erg moeite met wennen en wat problemen met de tank. heb er behoorlijk wat tijd en research inzitten nu. Als je vragen hebt o.i.d. mag je me gerust een bericht sturen..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...