Jump to content

Ik kan het maar niet volhouden, tips?


Vapeon

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik, 25 jaar en een zware roker, 25-30 per dag, probeer al een tijd het af tw zweren en te gaan dampen, maar het wil niet vlotten. 

na een tijdje op en af gedampt te hebben met een ego AIO kon ik een smok AL85 icm een baby beast overnemen van een maat. Maar zelfs met deze damp productie lukt het me niet om het vol te houden.. ik mis iets , en ik krijg gewoon lichamelijke klachten van het nicotine tekort, maar kan er niets hoger in doen dan 6 Mg omdat het dan te scherp word door de grote damp productie. Het DL dampen bevalt op zich prima, al isbhet anders dan een echte sigaret. Maar mijn AIO er weer bij pakken om weer mtl te gaan dampen biedt ook geen soelaas. Nadeel vind ik wel dat hij flink liquids slurpt en de daarbij komende kosten. Ik ben best een beetje wanhopig want ik wil echt van het roken af. 

Qua e liquid heb ik alles wel geproefd en geprobeerd, momenteel zelf gemixte heisenberg. 

 

Wie kan mij tips geven? wat doe ik verkeerd? Misschien dan toch niet de goede apparatuur ??

 

alvast dank!

Link to comment
Share on other sites

Welkom @Vapeon

 

Ik heb je topic verplaatst naar Je eerste e-sigaret vragen.

Je kan jezelf voorstellen in onderstaand topic, als je wil

 

Hoeveel nicotine gebruik je MTL? En welke weerstand coils? Je zou nic salts kunnen overwegen, dat geeft meer de kick van sigaretten omdat het snel wordt opgenomen en geeft niet zo’n keelklap.

Edited by Tamara
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hey vapeon,

 

6 mg nic met een DL tankje zou toch voldoende nic moeten leveren om voldoening uit te halen.

Welke mengverhouding pg en vg hebben je mixjes ?

Voor DL kun je rustig naar 70% vg , teveel pg maakt het erg zwaar op de keel.

 

Verder zijn eerste week soms 2 gewoon lastig omdat je lichaam afkickt van die andere 999 stofjes in sigaretten.

Daar moet je echt even doorheen bijten voor het makkelijker word.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Vapeon said:

en ik krijg gewoon lichamelijke klachten van het nicotine tekort,

Dat zijn beginnende afkickverschijnselen. Heeft(denk ik) weinig met nicotine te maken en meer met de andere stoffen die in een sigaret zitten. 

Het is even een periode waar je jezelf doorheen moet slepen. Bij de 1 duurt hij langer dan de ander. Bij mij persoonlijk toch wel een paar maanden met af en toe een peuk tussendoor. Leg jezelf geen druk op en laat het gebeuren. Die ene in de ochtend bleef bij mij het langst. Ik denk dat ik na een half jaar pas helemaal zonder sigaret deed. 

 

En als je echt wil stoppen zou ik toch eerst weer de mtl damper pakken al dan niet met nic salt(je zegt hoger dan 6mg normale nic lukt niet. Geld dat ook voor mtl?)

 

editje: tegelijk met @Kurmit maar komt min of meer op hetzelfde neer?

Edited by Sebas
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ja, dat vergeet ik weleens. Dat anderen wel last van afkickverschijnselen hebben gehad ondanks voldoende nicotine. Ik sliep alleen een tijdje slecht, verder geen centje pijn. Vergeet de nic salts voorlopig maar even, ze schijnen ook wel verslavend te zijn. Waarschijnlijk door die instant werking.

  • Thanks 1
  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

Ik ben 6 jaar geleden gestopt en gaan dampen, samen met een collega. We misten de eerste tijd beiden wat en het was niet de nicotine, je lichaam is gewend geraakt aan alle bende en verwacht dat en reageert daar op. 6mg in een subohm tank zou echt voldoende moeten zijn. Persoonlijk zou ik zeggen haal een knappe MTL RTA en gooi daar 10mg liquid oid in

Link to comment
Share on other sites

Misschien niet het antwoord wat je wil horen maar mindset is vaak het devies.

 

Mindset! Je moet het ook willen want ondanks dat de dampert je het een stuk gemakkelijker maakt, je lichaam is een hoop gif gewend en die verslaving zal er toch ff uit moeten. 

De nicotine wordt nog aangevoerd maar de rest ontbreekt dus je lichaam zal een tijdje toch vragen om de zooi die de verslaving in stand hield (of houd).

 

Tis simpel gezegd maar gewoon niet roken! De drang ebt vanzelf weg.. We all been there. 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Dank jullie wel voor alle antwoorden dusver! Ik gebruik momenteel liquid met 70 vg.. hoger lukt inderdaad wel met mtl maar dat geeft niet genoeg voldoening.. 

maar jullie denken dus wel dat de apparatuur prima is ? 

@JurKos welke mtl zou je aanraden ? En zal dat beter werken dan mijn baby beast DL?

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Vapeon said:

@JurKos welke mtl zou je aanraden ? En zal dat beter werken dan mijn baby beast DL?

Dat is heel lastig te zeggen, smaak is zo persoonlijk en wat heeft jouw voorkeur een losse mtl of een hele strakke als je van een smok afkomt zou ik een met losse mtl zeggen. Nu zijn er tanks die heel prijzig zijn en heel goed, maar meestal als men het daarover heeft zijn ze al snel te duur.

Betaalbare tanks siren v2, fumytech gotank 2, innokin ares, damn vape fresia.

En anders zou ik zeggen probeer eens een kayfun mini v3 kloon(als het bevalt kan je altijd een origineel halen.

Een RTA betekent wel zelf aan de slag, niet iedereen heeft daar zin in.

Je kan natuurlijk ook een fabrieks coil tankje halen dat al een enorme staat van dienst heeft: met de nieuwe nautilus 2s kan je een beetje alle kanten op.

wellicht hebben er hier nog meer mensen tips voor je (nooit van 1 persoon alles aannemen)

Sterkte en succes ?

Link to comment
Share on other sites

Wat iemand hier eerder zei is echt heel belangrijk naast lichamelijke ontwenning: mindset, koop het spul niet meer en damp je rot, damp wanneer je er zin in hebt en geniet ervan zonder de "ik moet stoppen" gedachte 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Vapeon said:

De nautilus lees ik inderdaad veel goeds over. Je kan hier zowel DL of mtl mee dampen toch, afhankelijk van de gebruikte coil? Domme vraag misschien maar kan deze ook op mij AL85?

Ja hij heeft een 510 aansluiting dus die past zonder problemen op de al85. De nautulus heeft inmiddels een behoorlijke keus aan coils : de laatse toevoeging met de 2s is een 0,4 ohm coil ik weet niet hoe die is, maar de 0,7 ohm coil is uitstekend en die hoger in weerstand zitten ook er passen als het goed is ook nog steeds triton mini coils in waarbij er ook een clapton coil voorhanden is

Maar zoals ik al zei, ga niet van de raad van 1 persoon uit ?

Link to comment
Share on other sites

@Vapeon als de Ego AIO je enige MTL ervaring is tot nu toe, dan zou ik het toch zeker nog eens met de Nautilus proberen. Een goede MTL tank op een instelbare mod is een wereld van verschil met zo'n aio. En ik zou flink hoog in de nicotine gaan zitten de eerste weken. 15mg of zelfs 18mg is helemaal niet verkeerd als je zoveel rookte. De keelklap kan wat heftig zijn, maar dat went vrij snel. Na een stuk of 10 hijsen ben je daar al redelijk aan gewent. Dan krijg je tenminste genoeg nic binnen en is de kans het grootst dat je van de peuken af kunt blijven. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Inderdaad, Nautilus met een gewone 1.6 of 1.8 ohm coil, stoken op 15 watt en 12-18mg in de tank.
Beetje spelen met de lucht, en de kans is groot op een prettige ervaring.
Upgraden naar een RTA zet daarna de puntjes op de i.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Vapeon said:

 

maar jullie denken dus wel dat de apparatuur prima is ? 

Ik snap dat als je alle succesverhalen leest over mensen die gestopt zijn dmv dampen, je denkt dat t wel vanzelf zal gaan, maar je zal toch echt ook zelf die knop om moeten zetten. De meesten die 3 jaar of langer geleden gestopt zijn, hebben dat met veel slechter spul moeten doen als waar jij nu mee aan de slag bent. Je kan bij iedere tegenslag of terugval je apparatuur de schuld geven, maar t is eigenlijk de verslaving die je drogredenen laat verzinnen.

Doe nog 1 investerinkje en koop die nautilus (mini) en geef t een eerlijke kans. Lekker hoog in de nicotine en iedere keer dat je zin krijgt in n sigaret neem je eerst 3-5 hijsjes van je damper.  Als je dan na 10 minuten nog steeds zin hebt in die peuk, dan pak je die gewoon. Je zal zien dat je na n paar dagen geen zin meer hebt in die peuk maar gewend bent aan die damper. 

T lastigste in t begin is om de hoestreflex te controleren.

 

Succes 

Edited by Madman
  • Like 9
Link to comment
Share on other sites

Beperk je poging tot alleen dit moment, ik damp nu en rook ik niet.

Als je er teveel mee bezig bent dat begin je ook excuses voor jezelf te bedenken om weer te beginnen.

Kijk alleen naar dit huidige moment en vooral niet verder, heb je trek dan pak je de damper en ook al damp je de godsganse dag who cares.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ik heb met je te doen. Ik ben van het ene op het andere moment overgestapt op dampen. Ik had totaal geen ontwenningsverschijnselen. Ik damp met een Pico en een Kayfun kloon. Gewoon MTL. Probeer het vol te houden om van die vieze stinkstokken af te blijven! Ik wens je alle succes in elk geval.

 

Pieter.

Link to comment
Share on other sites

Wat @The Unknown zegt. Just for today, desnoods just for the next 5 minutes. Een zeer beproefd concept in de verslavingszorg. Alles draait om het moment, trek verdwijnt weer. Duurt soms even, maar verdwijnt gewoon weer. Bovenstaande heeft geen zak te maken met wilskracht, maar met mindset, jezelf trainen om een andere primaire reactie te krijgen op trek. Stukje afleiding, of gewoon ff een damper pakken. Ook ik ben begonnen met dampen, maar niet gestopt met roken. We zien het wel.. Daardoor was ik met een half uur klaar met roken. Ik heb het nog 2 keer gebprobeerd, maar werd er ziek van en de smaak, man, de smaak! gatverdamme.. Ik heb geen probleem met rokers, nog steeds niet, maar van alle voordelen van het niet meer roken, is de stank, of het gebrek daaraan, wel de grootste. 

Edited by TheRich
  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Lekken kan met elke tank gebeuren.

Wat je stoppoging betreft, ik heb óók tientallen pogingen ondernomen voor ik met dampen begon.

Nu drie jaar later ben ik blij dat ik volgehouden heb.

Ik ben met een pennetje begonnen, dan een nautilus en nadien een ego one .(dl)

Ik vond geen voldoening bij mtl maar wel bij dl( restricted) bij een laag vermogen(.25watt.)

Nu heb ik meerdere mod's en tankjes,want ik blijf zoeken en testen.

Welke smaak gebruik je? Afwisseling kan ook helpen om het vol te houden.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Vapeon said:

 ik heb wel gelezen dat deze lastig te vullen is en veel mensen lekkage hebben, klopt dat ?

Dat zijn waarschijnlijk verhalen over de Nautilus 2. 

Vullen gaat via de onderkant, maar dat is normaal met tankjes uit die tijd. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...