Jump to content

Herintreder heeft hulp nodig


Maus

Recommended Posts

Goedendag,

 

Een aantal jaren geleden ben ik middels een EGO CE5 starterset in aanraking gekomen met het dampen. Destijds was het mij gelukt om van de gewone sigaretten af te komen. 

 

Ik durf niet te zeggen waarom, maar een klein half jaar later toch weer aan het analoge roken geslagen. Ik wil daarom weer opnieuw beginnen met dampen, met het idee om het dit keer wel vol te houden. Ik ben dan ook op zoek naar een nieuwe start-set. Ik wil sowieso een nieuwe clearomizer aangezien die andere al jaren aangekoekt in de lade ligt. Echter heb ik wel de batterijen nog van de vorige set. 

 

Graag zou ik jullie advies willen wat voor mij ideaal is om mee verder te gaan. Zelf ben ik erg gecharmeerd van de Justfog Q16 startkit.

 

Wat voor mij belangrijk is:

 

- verstelbare luchttoevoer

- geen  kans op lekkage ivm meedragen in jaszak

- coils die relatief lang meegaan bij normaal gebruik

 

Budget? Ongeveer 50 euro inclusief wat vloeistof (kers, eventuele uitloop naar 70 euro.

 

Ik hoop dat jullie mij kunnen advisreren of de Justfog Q16 hierbij aansluit en uiteraard waardeer ik het zeer als jullie andere ideen hebben ?

 

Vriendelijke groet,

Maus

Link to comment
Share on other sites

Als het je gelukt is met een ego ce5 dan gaat het je nu zeker lukken :duim

Q16 is een prima instapmodel. Veel mensen lukt het om hiermee te stoppen. Coils gaan volgens mij niet heel lang mee en of ze lekken durf ik niet te zeggen. Ik laat het advies hierover dus even aan een ander. Er zijn trouwens nog genoeg andere opties. Moet de batterij ingebouwd zijn of liever los (zodat je ze los kan opladen en nooit met een lege mod zit)? Is het okee als je Wattage in kan stellen of heb je liever zo min mogelijk knopjes en instelmogelijkheden?

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor jullie snelle input. Ik heb liever een losse batterij ivm eventuele extra batterijen. Weet niet zo goed of ik mijn oude batterijen nog kan gebruiken na al die jaren. Het liefste zou ik wel wat meer keuze mogelijkheden willen hebben qua wattage. Effe snel buiten dampen is toch wat anders als lekker vapen thuis. Echter is het nog te vroeg om zelf aan de slag te gaan met wikkels e.d. Een beetje instellen en spelen maakt het wel leuker denk ik, maar het is uiteindelijk voor 1 doel: stoppen met de sigaret.

 

Persoonlijk vind ik de "pen"vormige sigaretten mooier (oog wil ook wat :)) 

Op mijn ego batterij had ik toen een vivi nova 3.5 ml tank waar ik best tevreden mee was. 

 

Ohja, zo stil mogelijk is ook wel belangrijk voor mij als daar keuze in is.

 

Groetjes

MAUS

 

 

Link to comment
Share on other sites

Je huidige batterij heeft een ego aansluiting, tegenwoordig heeft alles een 510 aansluiting dus dat gaat niet passen.

 

Met losse batterij bedoel ik echt een oplaadbare batterij die je in een externe batterijoplader oplaad. Als je er twee koopt dan heb je dus altijd een volle om in je mod (de batterijdrager) te stoppen.

 

Als je een simpel pen model wil dan is dit misschien wat voor je. Geen instelmogelijkheden volgens mij behalve de airflow maar wel lekker compact pen-like: https://www.lepetitvapoteur.com/fr/nautilus-aio/5425-kit-nautilus-aio-aspire.html

Ik geef de link naar een Franse site, hier zijn ze niet alleen goedkoper maar er kan ook meer liquid in.

 

Als het echt een pen moet zijn is dit ook een optie: https://www.lepetitvapoteur.com/fr/-ego-aio/2343-kit-ego-aio.html

 

Let wel, zoveel mensen zoveel adviezen dus waarschijnlijk tol je zo van alle info.

 

Als je echt een losse batterij wil en instelmogelijkheden qua vermogen dan kan je ook nog kijken voor een Nautilus 2 of mini tank met daaronder als mod bv. een ELeaf pico 75W of 25.

 

 

Edited by Tamara
Toevoeging
Link to comment
Share on other sites

Thanks! Persoonlijk vind ik de laatste ego AIO mooier. Wat is bijvoorbeeld voordeel van de Nautilus tov van de EGO? Of is het vooral optische smaak? 

Losse batterijen in een mod in aparte lader zie ik niet zo zitten. Denk gevoelskwestie.

Inderdaad, zoveel mensen zoveel wensen. 

 

Groetjes,

MAUS

Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, Moppersmurf said:

Maar die ingebouwde batterij is slechts 2500 mAh..  En is niet verwisselbaar.

Beter een Picootje met zo'n tankje.

 

Heeft "Die Paarse" toch een keer gelijk, pvd!

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Guest PurpleRed

Ik vind de Eleaf pico goed als instap inmiddels lager in prijs makkelijk instelbaar menu, teminste ik ben daarmee begonnen en ik rookte 3 pakjes zware schag peer week en 1 pak sigaretten. Draag die altijd rechtop in mijn had of tas wat ik wil en er zijn dopjes voor dat ze biet lekken aan de bovenkant maar ik geb er nooit geen lekprobleem mee gehad. 6 Mg nicotine flinke rookwolk prijs  van 60,00 of kleur 65,00 naar 50,00 1 Losse batterij nieuwe kopen geen oude en wel geen pen maar toppie om te roken en in snelle tijd van de schag en sigaretten af te komen. Pen vorm esigaret met ingebouwde batterij heb ik slechte ervaring mee gauw kapot weinig damp verzadiging https://www.zwoofs.nl/eleaf-istick-75-watt-pico-kit/ goede webwinkel 

Link to comment
Share on other sites

Dank voor alle input. Denk dat ik nu ga kiezen tussen de iLeaf Pico en de Justfog Q16. Ook hier zal weer gelden, goedkoop is duurkoop. Ben bang dat de Q16 het "net niet" is wat ik zoek. Lastig, want smaak is natuurlijk heel persoonlijk. Waar de een ermee wegloopt vindt iemand anders het helemaal niets. 

 

aangezien de keus nu naar twee is teruggebracht, wat zijn de significante voordelen van de een tov de andere?

 

Alvast heel hartelijk bedankt!

MAUS

 

 

Link to comment
Share on other sites

Bdetje lastig te zeggen ;de Eleaf Pico is een akkudrager, daar heb je nog een tankje bij nodig, en precies die tank bepaalt de dampervaring, niet de batterijenhouder. De Justfog heeft vrij weinig mogelijkheden qua instellingen , keuze uit coils en luchttoevoerinstelling.

 

Op de pico kun je verschillende tanks schroeven met verschillende mogelijkheden. De Nautilus 2 of de iJoy Elf zijn tanks die BVC coils gebruiken die in vier verschillende sterktes te krijgen zijn, zodat daar een beetje mee te spelen valt, en veel mogelijkheden de luchttoevoer naar behoefte in te stellen. De belangrijkste dingen om op te letten voor een MTL-tank zijn : is de driptip te vervangen, zijn er reserveglaasjes voor te krijgen, kan ik de luchttoevoer reguleren en zijn er coils in verschillende weerstanden voor te krijgen. 

 

De akkudrager van de Justfog is wel instelbaar, maar heeft geen 'rare' menu';s die je nooit gebruikt zoals de Pico. Voor een MTL-damper zijn beiden eigenlijk ruim voldoende. Voordeel van de Pico is dat als de batterij aan het einde van zijn levensduur is, je het apparaat gewoon nog kun gebruiken met een nieuwe accu. De Justfog zul je dan moeten vervangen en weggooien. 

 

Let op : als de je Pico koopt als SET zit er een Melo III-tank op, en die is nadrukkelijk bedoeld om DL te dampen. Je KUNT er wel een coil van 0,75 ohm voor krijgen, of van een ander apparaat (Aspire Triton) in bouwen van 1,8 ohm, maar dat blijft suboptimaal, en je hebt eigenlijk een andere driptip nodig, en de luchttoevoer kan niet echt goed dicht. Dit is niet de eerste tank die ik zou adviseren als je al weet dat je een MTL-damper bent). 

Edited by L33ntje
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor deze info. Ik ga eens kijken of ik een leuke (betaalbare) set kan samen stellen met een losse Pico en daarbij dan een losse tank nemen die geschikt is voor MTL. Persoonlijk wil ik liever niet meer dan 70 euro totaal voor nu uitgeven dus dat word even goed puzzelen.

 

Ben wel mee eens dat je beter direct voor een goed exemplaar kan gaan dan straks misschien over paar maanden alsnog over te stappen.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Die is ook wel erg interessant. Zeker dat die 4 ML tank heeft is wel een grote plus. Straks eens in verdiepen ? Thanks voor de tip!

 

Edit: Kan deze alleen in buitenland besteld worden of zijn er ook Nederlandse webshops die m hebben?

 

Edited by Maus
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...