Jump to content

Blijf zin houden in een gewone sigaret


arie1962

Recommended Posts

15 hours ago, Vaper69 said:

@arie1962 heb je nu met direct lung op 6mg al een flinke keelklap, of denk je dat je wel wat meer kan hebben? Dat kan alleen jij weten, maar ik wilde toen ik net gestopt was alleen maar meer. In dat geval zou je best naar 9 of zelfs 12 mg kunnen gaan hoor. Gaat het niet, dan merk je dat snel genoeg. Ik damp heel af en toe ook mijn 12mg sapjes DL en dat gaat prima.

 

Kan ook zijn dat die stijl van dampen niks is voor je en dat Mouth to Lung je beter past. Je Pico mod kun je elk soort tank op schroeven die je maar wilt dus je zou dan nog een kleine extra investering kunnen doen en een goede MTL tank aanschaffen, en daar dan 12mg of 18mg in gooien. Dan heb je een trek die een stuk meer op een echte sigaret lijkt en door hoger nicotine gehalte misschien minder trek in een sigaret.

Dank je wel voor de informatie, ik ga morgen eerst is proberen met 12 mg nicotine, heb wel een beetje last van mijn keel, misschien 100% vg gaan dampen?

 

Link to comment
Share on other sites

@arie1962 bedoel je echt gewoon een zere keel, of dat de damp te heftig is. 100% VG zou je kunnen proberen. Is een stuk zachter, maar geeft wel wat minder smaak vind ik persoonlijk. Ik weet niet welke verhouding je nu gebruikt? Met 70VG / 30PG is het ook al een stuk zachter als bijv. 50/50.

Link to comment
Share on other sites

On 24-1-2019 at 16:36, rafsch said:

k zal nog eens een paar flesjes millers french tobacco kopen 18mg in de uitverkoop 1€/stuk

waar ???

je mag voor mij er gelijk 25 van kopen op 18 mg a 1 euro per stuk.... betaal je de verzendkosten ervoor natuurlijk terug....en een extraatje voor het halen ervan...

 

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

On 24-1-2019 at 18:04, L33ntje said:

......Wat ze ook zeggen over dual use, je kunt beter 5 sigaretten roken dan 80....

ben het helemaal volledig eens, met de stelling van Leentje...

 

jezelf straffen en opleggen dat je alleen nog maar mag dampen, werkt averechts.... Been there, Done that.. werkt niet....

spreek uit ervaring.... .je moet of hoeft t niet aan te nemen, je mag t aannemen...

 

Als jij je hersenen getraind krijgt dat dampen zooooveel lekkerder is, dan mag je gerust die ene peuk pakken waar je kop je gek om zeurt, want die wil de

hele snelle nicotine 's (uit een Peuk) hebben, die alleen door verbranding van tabak bewerkstelligd wordt... het intereseert 'm niet hoe je t doet,

als je het maar doet... en het liefste zoveel mogelijk in 1 keer..... dat eist ie van je.. want dat heb je em jarenlang zo getraind...

 

En als je dan je peuk gedaan hebt, dan pak je gelijk je damper en neemt daar een paar hijssen van, dat is een manier om je kop stil te houden, want uiteindelijk

zal je smaak bepalen wat goed is voor je kop en je kop zal het gaan accepteren dat ie met minder Nic moet rondkomen...dit gaat niet zonder slag of stoot,

maar geleidelijk aan....

 

On 24-1-2019 at 19:55, Cyber_Huub said:

Wie zegt dat een damper geen wondermiddel is, spreekt voor zichzelf

dat vinden de regeringen helaas ook, maar je hebt wel gelijk, het is het wondermiddel van de 21e eeuw....

 

ik zou voor de Nic-Kicks een Pod systeempje erbij kopen en daar dan een ofwel 20mg Nic salts Tabaksmaak ofwel een 18-mg Freebase Tabaksmaak inkiepen..

Een Pod systeempje waar ik zelf heel veel schik van heb zeker op het gebied van Nic-Kicks is bijvoorbeeld de JustFog Minifit kost tussen de 13 en 26 euro...

naar gelang waar je em gaat kopen.... ik koop ze liever wat goedkoper....

 

JustFog Minifit oa te koop hier  a 14 euro .... https://vapegirl.nl/product/minifit-kit-justfog-1-5ml/  

de Pods ervoor vindt je hier, beter gelijk mee bestellen, want zolang je nog niet zelf je coils maakt wil je niet zonder Pods vallen.. of coils..

https://vapegirl.nl/product/minifit-pod-justfog-1-5ml/

 

Kun je ook gelijk een flesje of 2 (soorten) Liquids mee laten komen... ze verzenden gratis als je voor 25 euro besteld....

aangezien ik je smaak richting niet weet (wat je eigenlijk rookte bijvoorbeeld) geef ik je ff een smaak richting die ik erg lekker vindt en die bij mij helpt

als ik die Nic-Kick zoek....

20mg Nic Salts - https://vapegirl.nl/product/honey-roasted-tobacco-element-10ml/

18 mg Freebase Liquids https://vapegirl.nl/product/tabac-a-rouler-eliquid-france-10ml/  en/of  https://vapegirl.nl/product/tabac-brun-eliquid-france-10ml/

 

Waarom zeg ik 2 soorten Liquids.. welnu dan kun je kijken welke van de 2 soorten Liquids het beste je Nic-Kick aanpakt...

je hoeft het tankje niet tussentijds schoon te maken de 2 soorten liquids en smaken bijten elkaar niet... dus je kunt er ook nog mee mixen...

 

Ander voordeel is dat dan je huidige bestaande setup blijft zoals dat het voor jou werkt... je hebt er een klein machientje bij die je kunt grijpen

van zodra je de goesting krijgt om een peuk te pakken..... en dat werkt echt...

zeker de Kleine MiniFit is een machientje die je niet moet te onderschatten... die is werkelijk goed.... dat mag je ook van me aannemen....

buiten dat is ie ook zeer betaalbaar....zowel t machientje als de bijbehorende Pods....

 

Gebruikte oude Pods niet gelijk wegkijlen... want misschien kom je ooit weleens op dat punt dat je zelf wilt gaan coilen en deze Pods zijn ideaal om

zelf te onderhouden.  dwz.. je kunt er zelf een nieuw stukje katoen door de coil te halen en ze zijn heel gemakkelijk opnieuw op te bouwen,

nieuwe coil en katoen... Maar!!  dat is van latere zorg...

 

Nu moet je zucht naar een Sigaret ff snel opgelost worden.... dit is Mijn manier om dat heel snel aan te pakken.....

Kleine investering heel veel resultaat....

 

 

Edited by Camikease
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Goede tip van de Minifit, @Camikease! Ik ben zelf al vanaf 2013 aan het dampen. Met meer down's dan up's (met name door het overlijden van mijn ouders en mijn jongere broer). December 2017 het dampen weer opgepakt. De zware Brandaris blijft echter 'aandacht' trekken, vooral in de ochtend en in de avond. Met de Minifit en het gebruik van Nic Salts kan ik die 'aandacht' wellicht afleiden.

Link to comment
Share on other sites

49 minutes ago, Brandaris said:

De zware Brandaris blijft echter 'aandacht' trekken

 

Een goede smaak vervanging voor die specifieke Brandaris smaak zou weleens de Millers Platinumline French Tobacco kunnen zijn...

en die dan in een Minifit gooien en sjoches voordat je trek krijgt aan die Brandaris gelijk al de kleine minifit oppakken en er aan hijssen...

Brain-training noemen we dat.... je trek naar de specifieke Brandaris smaak word daarmee eigenlijk overschreven door de French Tobacco smaak....

is een erg lekkere (zware (franse??) Tabak achtige) smaak... Ik vraag ook niet voor nix of ze er 25 flesjes a een euro voor me willen kopen.....

ergens in Belgie in de uitverkoop..

 

oh te koop oa hier - https://www.dampen.nl/nl-millers-juice-platinumline-french-tobacco.html

ze verkopen ook de Minifit en de Pods.... after service is ook erg goed bij dampen.nl ...  https://www.dampen.nl/justfog-minifit-pod-startset.html

al met al zijn ze tov Vapegirl 3 euro duurder op de minifit en 1 euro duurder op de Pods....

maar ze hebben een uitgebreidere Millers Juice lijn... ze zitten namelijk in Oosterhout waar ook het bedrijf Millers Juices gevestigd zit.

 

Qua smaak beleving zijn er maar weinig Pods die zo dicht in de buurt komen als de kleine Minifit....

 

Dit kleine ding zit qua smaak zo dicht bij mijn meest favo machientje de Joyetech eGrip VT met CLR coil, dat ik bijna geen verschil proef....

het enige echte verschil is dat de Joyetech eGrip VT (wordt helaas niet meer gemaakt) meer power heeft en  meer keuze mogelijkheden.

Mocht je een vervanging zoeken voor bijvoorbeeld je eGrip versie 1.0 tot versie 1.4 (VT) dan is de Minifit een goede keus.

Edited by Camikease
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 25-1-2019 at 13:22, arie1962 said:

Dank je wel voor de informatie, ik ga morgen eerst is proberen met 12 mg nicotine, heb wel een beetje last van mijn keel, misschien 100% vg gaan dampen?

 

 

Met 100% VG valt niet te dampen.  Dan krijg je razendsnel een verbrande lont.

Die VG moet eerst verdund worden met circa 15% gedemineraliseerd  of gedestilleerd water.

Dat weet ik, omdat ik allergisch ben voor PG.

Als een verkoper een kant-en-klare e-liquid 100% VG noemt, is het onwetendheid of een leugen.

 

 

Edited by Marianna
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...