Jump to content

Aantal pufjes?


Paulfr

Recommended Posts

Sinds gisteren heb ik mijn nieuwe boxmod binnen , een joyetech espion 200w.

Ik heb daar mijn innokin zenith tank opgezet omdat ik een echte mtl damper ben.

Heb gisteravond voor het slapen de puffteller op 0 gezet maar zie nu dat de teller sinds vanmorgen 0645 uur al op 377 staat. Is nu 1150 uur.

Is dat niet idioot veel? (Wel vrij vandaag)

Ik rook 50/50 pg/vg 12 mg nic

Damp  nu sinds de zomer, daarvoor zat ik op10 tot 12 pakjes shag per week.

Gewoon roken doe ik nooit meer sinds ik damp.

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Lijkt veel hé maar heb je nu het idee dat je veel meer dampt dan dat je vroeger rookte?

 

Ik gebruik geen mods die het aantal hijsjes bijhouden maar toen ik die nog wel gebruikte schrok ik wel een beetje van de aantallen, tijdens een autoritje in de spits van 45 minuten, stond de mijne ineens op iets meer dan 300, lijkt veel maar zijn eigenlijk maar een paar hijsjes per minuut.

 

Ik zou me pas zorgen maken op het moment dat dampen je meer kost dan roken ooit deed maar dat lijkt me in jouw geval praktisch onmogelijk

Link to comment
Share on other sites

Nee , mijn vrouw koopt grote hoeveelheden tegelijk en mengt alles.

Vind ook steeds andere shops waar het nog weer goedkoper is.

Dampen kost op deze manier niet veel meer.

Bovendien ben ik een mtl damper . 1.6 ohm coil op plm 11 a 12 watt , dat kost maar weinig liquid.

Ben van ruim 10 euro shag per dag nu onder de 50 eurocent per dag kwijt.

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Paulfr said:

Hoor net van mijn vrouw dat 12 pakjes shag samen was. Ik rookte er daar 8 van leeg ,mijn vrouw 4.

Had het verkeerd vermeld net ,sorry

Geeft niks. 

Vergissing is menselijk. 

We zijn gestopt met roken.?

Wat maken die puffs nu uit?

Maak je niet zo druk gewoon lekker door dampen.

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ik was ook een kettingroker met (ruim) acht pakjes per week (eerder tien). Dat waren om en nabij de tachtig sigaretten per dag, een omdat een shaggie stuk langer meegaat dan een sigaret ongeveer 15 trekkies per stuk, ca 1200 puffs. Echter, een damper is na 15 trekkies niet even 'op', je hoeft geen nieuwe te draaien, je neemt makkelijker en paar hijsen tussendoor op potentiële rookmomenten die te kort zijn om een peuk weg te werken en je mag op meer plekken dampen dan roken. Daarmee zat ik op een luie dag al snel op 2000 puffs (mtl).

 

Meer nicotine maakte geen verschil in het aantal puffs, minder ook niet. Het zit bij mij echt 100% in de handeling. Wel is het aantal puffs inmiddels gedaald tot ongeveer 1000-1200, deels door (restricted) dl te gaan dampen, maar ook omdat de behoefte blijkbaar iets is afgenomen en de damper vaker even op tafel staat of in de jaszak blijft. 

 

Zolang jij je er goed bij voelt, niet duizelig of misselijk wordt, en niet snakt naar een sigaret, is er geen normaal minimum of maximum. 

Edited by L33ntje
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...