Jump to content

Simpele sub ohm RDA om smaakjes te testen


Thomaz

Recommended Posts

6 hours ago, Jim said:

Welk verschil in smaak krijg je dan met katoen, leg iemand me dat eens in detail uit?

Buiten de eerste paar puffs dat weet ik ook wel, maar erna...

Daarna niet meer inderdaad.....maar met bijvoorbeeld kapperslont, duurt t voor mij ongeveer 2-3 ml voor ik die ranzige smaak eruit heb. Dat heb ik met cotton bacon bv niet.

Met muji is t een paar puffs btw

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Leo Bak said:

Die Caiman clone is mijn alltime fav dripper, maar de Hadaly heeft ongeveer net zoveel smaak.

Vandaag binnengekregen, kom net thuis ligt die in de brievenbus :ponpon

Mijn vraag aan jou, wat voor coil build heb je in jouw Caiman zitten?

Link to comment
Share on other sites

@Hansy Die Caiman is een erg veelzijdig ding, van redelijk MTL tot rDL. Dit is in mijn ogen een van de weinige atomizers die geslaagd veelzijdig is. Je kunt er dan ook meerdere builds op loslaten. Ik dacht eerst dat de coil veel lager zat maar als je de tank ernaast houdt zie je dat ie vlak onder de 'chimney' komt als je grote coils belly-up erin zet. Het ding heeft namelijk enorm hoge posts.

 

Aanvankelijk had ik die 1,7mm adapter erin zitten met een 2,5mm Kanthal coil belly-down, 27G/stuk of 8 wraps/1,2 Ohm/16W, airflow op 1 tot 2 gaatjes, lekker!

 

Daarna (de werkelijke volgorde weet ik niet meer) met dezelfde adapter een 3mm Kanthal 26G/7 wraps/0,8 Ohm/15,5W, airflow op 2 tot 3 gaatjes, beter al!

 

Ook een premade Kanthal 25G/7-6 wraps contact/3,2mm/0,8 Ohm/22W met de 2,4mm adapter en op 3 gaatjes AFC, maar dat werd al vrij sloom qua opwarmen.

 

Een 26G SS316L coil erin belly-up, 7-6 wraps spaced/3,5mm/0,5 Ohm/22W met de 3,1mm adapter, op 3 tot 4 gaatjes, mwah beetje iele damp, maar absoluut acceptabel.

 

Nog wat variaties van bovenstaande geprobeerd en toen een belly-up 4mm Alien, 5 wraps, 0,4 Ohm, 28-30W met de grote adapter, 5 gaatjes open en knallen met die dripper! Je krijgt er dan zeker 1,5 ml liquid in op een droge wick, misschien wel meer.

 

Ook mtl-builds belly-up met net iets te laag vermogen en teveel lucht zodat je tegen spitback aanzit zijn erg bevredigend met dit ding.

 

Beetje variëren dus, maar bij elke build is de smaak gigantisch! Veel plezier met het ding.

 

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

@Leo Bak Heel erg bedankt voor je reactie, daar heb ik wat aan.

Ik zit er nu mee te fröbelen en ik heb 'm door, ga er zelfs rDL mee proberen, iets wat mij altijd tegenstond, neem wel eens een hijs van mijn maat die alleen maar DL dampt ?

Zijn we er eigenlijk net achter dat hij al die tijd te veel nic voor DL zit te dampen 8-12mg/ml, hij vindt dat lekker, ik trek dat niet.

Ik mix nu de sapjes op 6mg/ml, dat werkt beter, probeer net DL met de Caiman en no problem, dus wie weet word ik ook nog eens een volleerde damper.

Maar je hebt helemaal gelijk een veelzijdig ding, nogmaals bedankt.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

@ Hansy 6mg/ml vind ik nog te sterk lol, ik had van de week de fout gemaakt te mengen op 3 MG en na een goede diepe trek gelijk terug naar de mengtafel om te verdunnen lol... ik zit nu op 2 MG voor DL met lekker veel smaak en toch wat nico... ben net 2 weken bezig met DL kwam van MTL af waar ik wel 6 MG gebruikte

Link to comment
Share on other sites

On 22-1-2019 at 12:22, Maickie said:

Vind ik zelf veel betere flavour afgeven dan al die clones. Maar goed dat is mijn smaak.

 

Clones is een woord uit 2007, toen men nog dacht dat er neppers op de markt werden gezet.

Echter, een tankje met b.v. een niet helemaal lekker draaiende schroefdraad, mag niet als origineel verkocht worden, 

en wordt dan  "styled" genoemd... terwijl de gebruiker makkelijk zelf even die schroefdraad kan uitkrabben.

Kan ik zelfs, gewoon met de punt van een mes of schaar. 

 

  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

Ook ik heb vooral in het begin en ook zo nu en dan nog weleens clones gekocht, niks niet ff schroefdraad bijwerken en eigenlijk een gewoon een echte ?

 

@Marianna, jij kan dat met een paar van jouw "clones" zo ervaren, heb je überhaupt zelf het origineel wel om te vergelijken ? Het is gewoon grote onzin om te zeggen dat men in 2007 nog dacht dat er neppers op de markt werden gezet, sterker nog, er worden nog steeds neppers op de markt gezet.

 

Ik heb heel wat clones gezien en gebruikt / uitgetest, er zitten goede exemplaren bij, er zitten zelfs hele goede bij, maar vele zijn echt slecht, andere maatvoering als het origineel, ander materiaal, slechte schroeven, afbladerende verf, ga maar door en ja van de meeste clones die ik bezit heb ik ook het origineel.

 

Ik weet dat er soms afkeur wordt gebruikt voor clones, ook is er in het verleden gefraudeerd met mallen die onderling werden doorverkocht, deze kunnen kwalitatief gelijkwaardig zijn aan het origineel, echter een grote bulk van de clones zijn slechte namaak van veel mindere kwaliteit.

 

Laat anders eens een foto zien van jouw perfecte clone verzameling en jouw originele vergelijkings materiaal ? 

 

Dit wil niet zeggen dat een nepper niet lekker kan dampen, styled producten kunnen goede producten zijn ? 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Ik heb in de afgelopen 11 jaren  slechts één belabberd exemplaar ontvangen en dat was notabene  juist een Origenele!

Die heb ik teruggestuurd en daarna een nieuw exemplaar ontvangen, waarbij ik echter wel zelf de verzendkosten moest betalen.

Over mijn 'styled' exemplaren heb ik niets te klagen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...