Jump to content
Dolly86

Justfog q16 VS fog 1

Recommended Posts

Goedemiddag, 

Op dit moment gebruiken wij de justfog q16, maar denken eraan over te stappen naar de fog1. Gisteren heeft mijn partner de iStick power nano aangeschaft, maar vindt de rook te warm en dus niet lekker. Weet iemand hoe dat zit met de fog1? Hoe groot is het verschil van warmte tussen de q16 en de fog1 

Alvast heel erg bedankt! 

Edited by Dolly86

De Fog1 is een subohm damper. In dit geval betekent dat dat de damp direct geïnhaleerd dient te worden, zonder deze eerst in de mond te verzamelen, de Direct Lung methode. Als je deze gaat dampen als dat je een sigaret zou roken, dus eerst in de mond, daarna inhaleren, ga je met deze ook een warme damp krijgen.

De iStick Power nano is  hetzelfde verhaal, ook deze is nagenoeg alleen geschikt voor Direct Lung dampen.

In aanvulling, na een snelle google: er zit ook nog een 0,75 ohm ECML coil bij de Nano Power.. Met die maak je meer kans dat het allemaal niet zo warm wordt...

Edited by TheRich

2 minutes ago, TheRich said:

De Fog1 is een subohm damper. In dit geval betekent dat dat de damp direct geïnhaleerd dient te worden, zonder deze eerst in de mond te verzamelen, de Direct Lung methode. Als je deze gaat dampen als dat je een sigaret zou roken, dus eerst in de mond, daarna inhaleren, ga je met deze ook een warme damp krijgen.

De iStick Power nano is  hetzelfde verhaal, ook deze is nagenoeg alleen geschikt voor Direct Lung dampen.

Bedankt voor je reactie! Ons is verteld (ook te lezen op internet) dat de 0.75 coil en de 0.8 coil voor de fog1 geschikt is voor MTL.... 

@Dolly86: ik had hierboven nog wat aangevuld. Als je die 0,75 ohm coil bij de nano al geprobeerd hebt, dan zal de 0,8 ohm coil voor de fog 1 niet heel veel anders zijn.

Die Melo 3 bij de Nano is trouwens echt crap.. Mijn advies zou zijn om voor de Nano deze te bestellen: https://www.mr-joy.nl/nl/aspire-nautilus-mini-clearomizer.html

Daar zitten twee coils bij en hij staat erg goed bekend. dan hoef je niet gelijk een nieuwe complete set te kopen.

2 minutes ago, TheRich said:

@Dolly86: ik had hierboven nog wat aangevuld. Als je die 0,75 ohm coil bij de nano al geprobeerd hebt, dan zal de 0,8 ohm coil voor de fog 1 niet heel veel anders zijn.

Die Melo 3 bij de Nano is trouwens echt crap.. Mijn advies zou zijn om voor de Nano deze te bestellen: https://www.mr-joy.nl/nl/aspire-nautilus-mini-clearomizer.html

Daar zitten twee coils bij en hij staat erg goed bekend. dan hoef je niet gelijk een nieuwe complete set te kopen.

Nogmaals hartstikke bedankt voor je reactie! We zullen er naar kijken. 

2 hours ago, Dolly86 said:

Bedankt voor je reactie! Ons is verteld (ook te lezen op internet) dat de 0.75 coil en de 0.8 coil voor de fog1 geschikt is voor MTL.... 

Klopt. Met de 0.8 coil is hij geschikt voor MTL. Maar ik heb het ding weggelegd: de smaak is niet zo goed, vind ik.

Welkom @Dolly86

Als je wil dan kan je je in onderstaand topic voorstellen.

Ik heb je topic verplaatst naar Hulp bij je keuze