Jump to content
KeesB

squonk pin maken

Recommended Posts

Ik wil een sqounk pin maken voor een kennedy 24 kloon.

Nu heb ik daar twee vragen over.

Ik heb nog een stuk messing staf waarvan ik het kan maken. Kan ik beter rood koper gebruiken?

En de tweede vraag: het gaatje aan het eind van de pin, dat kan ik dwars maken, dus door de pin heen waarbij het eind dicht is, of gewoon een recht gat door de hele pin heen, is daar een voorkeur voor?

Kijk eens op fasttech, ik dacht dat je die los kan krijgen.

Ik heb er eens voor verschillende rda's gekocht.

Daar weten ze toch ook niet of een gaatje er doorheen of dwars aan het eind beter is?

Ik denk dat ik dat ook maar ga doen.  Nu zit er wel een koperen pin in maar als er nog een gaatje doorheen komt, is de sterkte misschien wel weg want er zit een buildpost aan vast. Ok ik begin gewoon met messing 🙂

Messing is een betere keuze idd.

En of het gat door en door is of op het laatst haaks om gaat maakt voor de werking weinig uit.

Enige voordeel van haaks is dat wanneer flesje bijna leeg is en je squonkt er geen liquid uit spuugt.

Heb dat 1 keer in mn oog gespoten gekregen 😂🤭

Verder is de hoogte van het haakse gaatje tov bodem van base belangrijk.

Gaatje moet paar mm hoger zitten zodat niet alle liquid terug in de fles word gezogen.

@Kurmit Daar noem je precies de dingen die ik wil weten 🙂

De hoogte was mischien wel goed gekomen want de dikte van de build-pole-plaat (hoe moet ik dat nou noemen) geeft al iets hoogte.

Ik begin gewoon met een recht gat, dan kan ik de pin lang genoeg maken en inkorten tot het niet fijn meer werkt en dan weet ik de maat van het gaatje dwars. 

Zoiets moet het worden maar daar zetten ze geen maten bij 🙂 en die 15 dollar plus verzendkosten kost meer dan het hele ding.

https://www.kennedyvapor.com/products/sqonker-center-post-for-the-2-post-24-25

Ok ik ga wel aan de knutsel maar ben nu een beetje gammel, lijkt wel grieperigheid, dus ik ga maar ff onder de wol uitrusten 🙂

4 hours ago, Luc rafc said:

Kijk eens op fasttech

@Luc rafc Ik had al hier en daar gekeken maar of de pin is te kort of te dik of te duur maar het belangrijkste: zelf maken is toch leuk!

Het was wel een beetje gelukt alleen kwam mijn boortje niet precies in het midden uit aan de andere kant.

Ik heb de originele pin er weer in zitten. Ik weet niet meer waarom, misschien verzoop het ding wel.