Jump to content

E liquids gaan kopen in Nederland


Guest dedaio

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik heb uit nieuwsgierigheid eens gekeken hoeveel je bij een online shop in Nederland betaalt voor liquids, en ik kon mijn ogen amper geloven. De liquid waar ik bij mijn lokale winkel 6 euro voor betaal (10ML) kost online 3,20 euro. Dat is bijna 50% goedkoper ! 

 

Ik weet intussen ook dat het volledig onmogelijk is om online te bestellen wanneer je in België woont (tenzij zonder nicotine).

 

Ik ben nu aan het overwegen om gewoon eens naar Nederland te rijden en daar een grote voorraad in te slaan. De doemdenker in mij vraagt zich echter af : stel dat ik een controle krijg en ik zou door de douane in België betrapt worden. Is dit een probleem ? Is het toegelaten om met (grote) hoeveelheden liquid in Nederland gekocht over de grens te komen ? Ik vermoed van wel, aangezien de producten op zich niet illegaal zijn, maar ik wil toch zeker zijn. 

Link to comment
Share on other sites

Zolang je meer dan 16 (!!) Bent is dat perfect legaal.

Als ik op vakantie vertrok had ik een 800ml gemixte liquid's bij voor de tijd dat wij weg waren.

Eens navraag gedaan en er staat blijkbaar geen limiet op de hoeveelheid die ik mocht meedoen.(of niemand had er weet van)

Zo lang je in Europa blijft en niet vliegt wordt er niks gecontroleerd.

Hoe gaat iemand trouwens controleren of er al dan niet nicotine in zit.

Edited by Luc rafc
Foutje
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, dedaio said:

Ik ben nu aan het overwegen om gewoon eens naar Nederland te rijden en daar een grote voorraad in te slaan. De doemdenker in mij vraagt zich echter af : stel dat ik een controle krijg en ik zou door de douane in België betrapt worden. Is dit een probleem ? Is het toegelaten om met (grote) hoeveelheden liquid in Nederland gekocht over de grens te komen ? Ik vermoed van wel, aangezien de producten op zich niet illegaal zijn, maar ik wil toch zeker zijn. 

Ja het is toegestaan, want het KB van vorig jaar januari had het alleen over online verkoop. Je mag gewoon in een winkel kopen wat je wilt, mits je 18+ bent en mee naar huis nemen.

Maar ik zou de nederlandse shops niet al te veel verheerlijken, want ook hier zijn de prijzen 'marktconforrm' voor een europese winkel ? 

Als je toevallig een liquid vindt, die hier goedkoper is, dan is het waarschijnlijk van een nederlandse fabrikant zoals millers

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
On 19-1-2019 at 14:14, dedaio said:

Hallo allemaal,

 

Ik heb uit nieuwsgierigheid eens gekeken hoeveel je bij een online shop in Nederland betaalt voor liquids, en ik kon mijn ogen amper geloven. De liquid waar ik bij mijn lokale winkel 6 euro voor betaal (10ML) kost online 3,20 euro. Dat is bijna 50% goedkoper ! 

 

Ik weet intussen ook dat het volledig onmogelijk is om online te bestellen wanneer je in België woont (tenzij zonder nicotine).

 

Ik ben nu aan het overwegen om gewoon eens naar Nederland te rijden en daar een grote voorraad in te slaan. De doemdenker in mij vraagt zich echter af : stel dat ik een controle krijg en ik zou door de douane in België betrapt worden. Is dit een probleem ? Is het toegelaten om met (grote) hoeveelheden liquid in Nederland gekocht over de grens te komen ? Ik vermoed van wel, aangezien de producten op zich niet illegaal zijn, maar ik wil toch zeker zijn. 

hallo,welke online winkel was dat aub,zou ook graag de prijzen eens vergelijken.ik dank u

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...