Jump to content

Mijn 84 jarige moeder wil dampen proberen


Recommended Posts

Mijn 84 jarige moeder wil dampen proberen, en ben zo blij dat ze het proberen wil, ik heb m,n broer al bekeerd maar m,n moeder van der voor mij,.... een halve meter van schrik opvliegende kachelhoest af helpen zou mij zo blij maken en vooral m,n moeder, zegt altijd; nou, nu ben jij er en ga ik hoesten....jaja Ma dat geloof ik

M,n moeder is een fanatieke roker en aan de eene kant denk ik laat er lekker blijven roken maar je bent nooit te oud, maar m,n moeder en der peuk, je heeft notabene copd en als ik na 3 weken merkte dat m,n linker long opknapte moet dat bij haar ook te merken zijn dan.

Maar nu wil ik haar mijn Ehpro 101 doen met mijn Pulse 22 single erop met wijde drip tip zodat ze goed kan zien wanneer te drippen,

nu heb ik een spaced ribbon gehamerd op 1.5ohm is dit verantwoord rond de 10 watt?

 

Edited by Tilltheman
Link to comment
Share on other sites

Waarom zo ingewikkeld voor je oude moeder. Je wil toch niet dat ze het opgeeft na een paar dryhits? Ik zou gewoon voor een simpel setje gaan, evt zelfs met ingebouwde batterij en zonder instelmogelijkheden. Mijn ouders, die toch nog een stukje jonger zijn, kunnen net aan whatsappen ....

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Een dripper snap ik ook niet zo nee.. Maar goed, alles valt te leren.. En niet idere oudere is hetzelfde, er lopen hier een paar pensionados rond die mij nog wel het e.e.a. kunnen leren wb Microsoft office en techniek in het algemeen. Podsysteem a la Nautilus AIO, met verwisselbare, enorm succesvolle coils. En als je die in Frankrijk besteld, heb je 5 ml inhoud

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Wil ze niet hebben zo,n pen, vind het niets heb je het ding der liggen want ze geeft gauw op!

Er zit een mooie wide bore drip tip zodat ze kan zien dat of ze moet druppelen, en ik blijf wel bij haar hoe ze het doet en zo,n Pulse kan je aardig wat liquid in dumpen , enigste nadeel is het aanzetten 5 keer drukken dat ze niet per ongeluk het menu in komt, ze hoeft niet te stoppen als ze kan minderen is ook goed.

En ze heeft me zien dampen en druppelen dat scheelt ook, als ze kan Facebook(en) moet dit ook kunnen, ze is alleen motorisch wat onhandig

1k0.jpg

Edited by Tilltheman
  • Like 2
  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

En een ehpro 101 is geen pen? 

 

aspire_nautilus_aio_-_blue_1_2.jpg

 

Iemand die al 400 jaar rookt een dikke DL setup geven gaat denk ik ook niet helpen.. Dat gaat geheid mis. Dit ding hierboven is ook nog instelbaar wat betreft airflow. Lekker klein en compact iig. wel lekker robuust en er komt belacheleijk veel damp vanaf. Met meerdere pods kan je heel snel wisselen. Als je de grote pods hebt kan je 3 pods voor haar klaar zetten. Voordat je die 15 ml weghebt, ben je wel weer even verder..

 

Misschien werkt het voor jouw moeder wel hoor, maar ik zou er nog eens over nadenken

Edited by TheRich
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Hoe bedoel je, tussen?

Ik heb deze hardware er liggen. ik heb er dampen mee geleerd. super setje dit hoor, en die pennetjes daar kon ik niet mee stoppen en zij wil ook wolken zien, dus duim voor haar, ze heeft het nodig en ik zou het tegek vinden dat we samen zitten te kwalmen en dat ze over een paar weken zegt;goh, ik hoest al veel minder!

Heftige roker is m,n ma, rookte 3 keer zoveel als mij, je weet wel, elektronische sigaret machine en maar ploffen, en oh, ik vlieg altijd hoog op als ze hoest, echt klateren! 

Nee, we kopen niets, wil ze niet

Edited by Tilltheman
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Tilltheman said:

Hoe bedoel je, tussen?

 

Een mod met tank waar wel meer damp vanaf komt, instelbaar en evt met losse batterij. Pico 25 setje bv.

 

Als ze zoveel gerookt heeft dan heeft ze niet de longinhoud voor grote wolken.

 

Heb je haar al wat setjes van je laten proberen?

 

Ps. Ik zie nu dat je er een hoge weerstand coil in wil doen. Met een wijde driptip ? Tja, t kan.

Edited by Tamara
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mijn vraag was ook, welke weerstand coil ik moet maken, ik heb er nu een flat ribbon van 1.5ohm in zitten, binnenmaat heb ik bewust 5mm gedaan ivm dry hits, en als ze aan der astma pompje kan lurken......

Tja, ik ben gelijk gaan sub ohmen dus ik weet niet welke weerstand verstandig is, ik heb hem op 12 watt staan en volgens mij moet dit kunnen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tilltheman said:

Mijn vraag was ook, welke weerstand coil ik moet maken, ...

Laat dat 'ook' maar weg. 

Je krijgt prima tips en je doet er niks mee. Jammer. Je hoeft geen Nostradamus te zijn om te voorspellen dat je moeder straks verbrand katoen naar binnen zit te zuigen als je er ff niet bij bent. Lijkt me niet gezond als je al COPD hebt

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Iig, in het geval dat ze niet direct DL kan dampen, is het volgende ook iets om rekening mee te houden:

 

De kamer van een MTL of een DL Atty, de luchtstroom van de atty zijn ieder anders ontworpen om een zo maximaal mogelijke mix tussen de damp en lucht te creëren. Op het moment dat je een MTL setup in een DL setup plaatst, kan dat nogal scherp zijn.. Ik ga er iig goed van over m'n zuiger. Als techniek dan ook nog geleerd moet worden, kan dat betekenen dat iemand juist veel erger gaat hoesten omdat die verhouding volledig naar z'n grootje is.. In mijn ogen zet je je moeder nu met een veterstrikdiploma in een Ferrari.. Lijkt me niet de bedoeling.. Ik ben ook gelijk gaan DL-en, maar het het wel moeten opbouwen. Van restricted DL naar vol DL kon ik ook niet meteen, m'n longen konden het niet aan. Blijven hangen op restricted overigens, is meer dan prima, voor mij dan...

 

Maar ik hoop natuurlijk van harte dat je moeder dit lukt en vol kan houden!!

Edited by TheRich
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Aah kom op zeg, @Steve en @L33ntje @Tamaramijn moeder zit er al vanaf april met vol verstand te kijken welke coil ik weer gefabriceerd heb en vol passie dit haar uitleg en wat denken jullie nou echt dat je op 10a12watt...... en ze heeft ook zicht op katoen en je ziet door de spaced coil of het vochtig is, en ze heeft altijd een zaklantaarntje naast zich staan die verzamelen we!

Ik vind het haast beledigend Steve, alsof ik m,n Ma der longen nog meer ga verpesten, ik gooi het ding niet achter de deur en zeg;5 keer drukken, niet te hart zuigen,en zeg ;ajuuuuuuh 

Ze krijgt les hoor, en een stappen plan met afbeeldingen, tjee m,n ma droog katoen voeren?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Tilltheman said:

Aah kom op zeg, @Steve en @L33ntje @Tamara....etc

 

 

Eeh...waarom noem je mij ? Ik kan me helemaal niet herinneren op of in dit topic te hebben gereageerd-of het zelfs maar gezien te hebben? 

Wat niet uitsluit dat ik het ook niet meteen het beste idee van Nederland vind om een dik tachtigjarige COPD-patient een dikke dripper onder de neus te drukken, maar ze kan het natuurlijk uitproberen, en als jij de hele dag bij de hand bent om te bouwen, bewatten en troubleshooten hoeft dat natuurlijk geen enkel probleem te zijn. 

 

Het is, helaas, wel een feit dat negen van de tien oudere (70+) ouders die ik hier krijg, die op aanraden van hun kinderen een DL-verdamper hebben aangeschaft, daar geen kant mee op kunnen. Ik blijf het zeggen ; de juiste verdamper vinden is maatwerk, en niet wat je toevallig in de kast hebt liggen. Andersom kan het óók verkeerd gaan. Maar het apparaat moet zich aanpassen aan de gebruiker, en niet andersom. 

 

Mocht je haar (of wij jou) niet kunnen overtuigen iets passends te zoeken, dan zou ik in elk geval een hoge weerstand inbouwen (minimaal 1,5 ohm), en toch ook zorgen voor een kleiner mondstuk, zodat het vele malen aangenamer dampt en haar in staat stelt MTL te dampen. Dat voelt gewoon niet lekker met zo'n uitlatpijp in je waffel. (net zomin als DL door een rietje trouwens). Ook lijkt een tankje me wel aan te bevelen, waarin je ook kunt ZIEN wanneer er bijgevuld moet worden, want ik weet niet of bij iemand van haar leeftijd de smaakpapillen nog voldoende in staat zijn een dry hit te voelen aankomen voor het echt zo ver is. En je zou toch niet willen dat ze blijft in de hoestbui van een stevige dry-hit. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ik vroeg helemaal niet wat voor hardware er moet komen

 

Lees de laatste regel ff van van mijn Topic kop, daar wil ik advies over, hoeveel ohm wordt er gedampt in een mtl tankje bijv. en neeee, ik heb geen mtl maar het gaat om de weerstand?

Moeder zegt, er wordt nog niets gekocht, ik wil zo jij het gedaan hebt, zo ik gestopt ben met roken, en bovendien ze heeft al telkens hijsje genomen als ik weer is een brouwsel klaar had. 

Waarom kan dat niet @Maickie ik damp um op 25watt momenteel en geen smeltend metaal of warme batt. na een uur ermee gedamd te staat ie op 1.15ohm en het dampt super relaxt met 2 gaatjes open!

En dryhits. kijk naar m,n afbeelding van 8u24, is het katoen droog of nat,en geloof het of niet je kunt mtl mee dampen, maar dan moet de wattage ook hoger.

1k0.jpg

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Denk dat een hele hoop mensen hier heel behulpzaam zijn maar vanwege de leeftijd gelijk denken dat een rda te hoog gegrepen is,

Ik denk, als je tussen de 0.8 en de 1.5 of zo een lekker klein coiltje maakt dat ze daar best mee uit de voeten kan, zwaardere setups lijkt me niet handig, puur omdat ik denk dat ze met r 84 niet meer zo hard zuigen kan (no punt intended)

 

Gewoon lekker rond de 1 ohm, kun je lekker rustig hijsen ja toch.

 

Ik lees dat ze wel eens aan jouw setups zit dus wat dat betreft kan er weinig misgaan

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Dit is het leukste berichtje wat ik lees in tijden.84 te oud voor wat!? Ik heb hier jonge hippe mensen om me heen,skydiven zus,off the road dat,bergbeklimmen weet ik veel,maar een damper vinden ze toch zo eng.Wat zit er in,het is gevaarlijker dan roken enz.Nee je hebt een moeder van 84 die jonger van geest is dan de meeste truttige meisjes en lullige jongetjes die ik ken.

Edited by richard-V
  • Like 5
  • Thanks 1
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Gewoon proberen lijkt me...

Ik heb mijn vriendin haar 80 jarige opa ook al eens een hijs laten nemen van mijn mech tube met 0.1ohm build, en de man kon dat tot mijn grote verbazing nog hebben ook.

Gelachen dat die heeft met de grote wolk die uit zijn mond kwam ?

Zelf zou ik ook altijd een MTL puffertje aanraden voor oudere mensen, maar de ene mens is de andere niet he.

  • Like 5
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Nou precies dat dus @Jim, mijn pa is nu al een jaar of 5 gestopt met roken maar wilde toch eens dampen proberen, ik had ook een 0.1 mech setup mee en we hebben ook de grootste lol gehad, hij is nog niet zo vreselijk oud, 68 volgens mij maar loopt er wel bij alsof ie 20 jaar ouder is, dat telt dan ook nog toch.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...