Jump to content

Heb ik wat gemist?


Sebas

Recommended Posts

Ik volg het allemaal niet zo, wat wel en niet veranderd. Wat wel en niet toegestaan is, maar kwam dit tegen op een verkoopsite(was even Mn favorietenlijst aan het opschonen. Geen idee meer wat er in stond en ik bestel toch altijd maar op 3 sites) die ik na het bekijken uit Mn lijst verwijderd heb want vrij prijzig. Maar ik dwaal af. 

 

Het gaat hierom:

45851227715_5a71016253_b.jpg

 

 

Is het al voorbij gekomen op het forum? En gaan de shake and vapes er echt uit?

gebruik het niet veel maar af en toe bestel ik er toch 1

  • Confused 2
Link to comment
Share on other sites

 

@Dr.Smoke ik ga even graven. 

@Madman ik weet dat nicotine houdende liquid niet meer dan 10ml mag zijn. Maar over de shakes had ik niks mee gekregen.(is toch gewoon aroma, verder niks)

 

edit: @Dr.Smoke, al gevonden:

https://www.e-smokewinkel.nl/

en dan bij de shake and vapes staat dat stukje. 

Is ook het enige wat ik er ergens over kan vinden. Nergens anders op het www. Of ik zoek verkeerd ?

Edited by Sebas
Link to comment
Share on other sites

Ja, vanaf 1/7/2019 mogen er geen bases, flavors of wat dan ook meer verkocht worden in flesjes groter dan 10ml!. En die regel geldt ook als er geen nicotine in zit. Veel van die spullen worden ook verkocht voor andere doeleinden en dan mag het wel. Je moet je PG en VG vanaf juli dus ergens anders vandaan halen.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Tegen de tijd dat het zo ver is, hebben we ongetwijfeld een alternatieve route gevonden. Ik ben gestopt met inslaan van voorraden, steeds als ze weer een nieuwe idiote regel verzinnen. Je kunt wel aan de gang blijven. Ik zie het allemaal wel.


 

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Wat is dat nou weer voor gekkigheid. Ze blijven maar bezig. Ik zou ook wel willen weten of dit dan voor heel de EU gaat gelden, of dit weer alleen Nederland is die weer het braafste jongetje van de klas wil zijn. Weet iemand dat?

Link to comment
Share on other sites

Uit: NVWA.nl

 

Is het toegestaan om vloeistof, voor het navullen van een elektronische sigaret, in navulverpakkingen groter dan 10 ml in de handel te brengen?

Nee, dat is niet toegestaan. Vloeistof bestemd voor het navullen van elektronische sigaretten mag alleen in navulverpakkingen van ten hoogste 10 ml in de handel worden gebracht. Dit geldt ook voor (nicotinehoudende) vloeistoffen die in het kader van “Do It Yourself”(DIY) e-liquids worden aangeboden. Die vloeistoffen worden namelijk aangeboden voor het navullen van elektronische sigaretten.  

Vallen losse aroma’s en andere grondstoffen als PG (propyleenglycol) ook onder de Tabaks- en rookwarenwet?

Ja, wanneer deze producten worden aangeboden ten behoeve van het navullen van elektronische dampwaar, dan vallen ze onder de werkingssfeer van de Tabaks- en rookwarenwet. Deze producten moeten dan voldoen aan de samenstelling- en verpakkingseisen en vallen ook onder het reclameverbod.

  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Tamara said:

Nou, laat mij maar lekker hamsteren :grins

Tja, ik heb al een grote voorraad waar ik ws jaren mee doe en ze verzinnen hierna wel weer iets anders. Misschien is die 10ml maatregel een voorbereiding op het heffen van BTW en dan moet je natuurlijk zelf mixen tegengaan.

Link to comment
Share on other sites

€3, voor 10ml x 3 = €9,- 

PER DAG!!

 

ik ga weer roken......

 

zonder gekheid, van de zotte natuurlijk. Welke mafklapper dit nu weer verzonnen heeft.....

waarschijnlijk 1 die zn geld binnen sprokkelt via de tabaksindustrie. 

Maar zoals @PetraO al zei. Er komt vast wel weer een weg om er aan te komen. Ben wel benieuwd hoe. Ik ga ook niet hamsteren. Nog even en er staan meer flessen base dan voeding in Mn kast....

Link to comment
Share on other sites

Mensen neem voorbeeld aan mij. Haal diep je adem door je neus, hou het vast voor twee seconden, en blaas het uit door je mond. Doe dit een paar keer totdat je boven lichaam zweeft, daarna voel je je chakra in je sterretje, waarbij deze zich vanzelf verplaats door je organen heen, en zo zijn weg weer terug keert waar het hoort. 

 

Ps. De Zen Master. 

Edited by Zen Master Jay
  • Haha 6
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...