Jump to content
Jim

Ehpro True MTL RTA review.

Recommended Posts

Deze RTA heb ik nu al enkele weken dus dringend tijd voor een review.

De Ehpro True MTL RTA is een samenwerking tussen Ehpro en Naturevape, dat is een UK webshop/stenen winkel en de eigenaar van die zaak maakt ook Youtube filmpjes.

We zullen dus eens kijken of deze RTA de naam True MTL waardig is.

Het is een kleine 22mm tank, single Coil natuurlijk.

Beginnen doe ik zoals steeds met een Youtube presentatie en build video.

Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken of te bekijken, elke view👁️/subscribe☑️/like👍/comment🖊️ op mijn kanaal is welkom en weet ik erg te appreciëren.

De verpakking.

DsNbcPu.jpg?1

Verder krijg je nog dit:

- De verplichte papierhandel

- Katoen

- Reserve o-ringen en schroefjes en schroevendraaier

- Bubble glas

2suCuau.jpg?1

De looks van het tankje, buiten deze Stainless versie kan je het nog in het zwart krijgen.

D0EzLte.jpg?1

AMdRIRs.jpg?1

De info onderaan en de 510 pin steekt wat mij betreft niet ver genoeg uit om mij veilig te voelen op een hybrid mech.

5iTP28I.jpg?1

Je krijgt één 510 driptip met een wat speciale vorm maar wel aangenaam.

PUpcwm4.jpg?1

De topfill werkt zoals ik al gezien heb bij Innokin tanks, hier moet je niet de topcap verwijderen maar gewoon eens aan draaien en je ziet de openingen.

Of je fan bent of niet van deze topfill moet je zelf uitmaken, voor mij persoonlijk heeft het weinig voordeel op de klassieke topcap losschroeven manier.

Om te kunnen vullen met dit systeem moet ik nog eerst de driptip verwijderen anders krijg ik nooit de tip van het flesje in die opening.

bGt1JaK.jpg?1

WccNZx3.jpg?1

Op gebied van airflow vergelijk ik het met de berserker RTA, bijna dezelfde diameter van gaten en de kleinste setting is echt wel goed strak naar mijn mening.

Ga enkel de grootste en kleinste setting laten zien op foto.

wblMl31.jpg?1

EvK6Ddg.jpg?1

De kamer langs binnen, alles is wel netjes afgewerkt.

7QysOOJ.jpg?1

En dan het deck.

Op het eerste zicht lijkt dit gewoon een klassiek MTL build deck en dat is het ook grotendeels.

Makers van MTL tanks hebben wat mij betreft totaal geen inspiratie want zo goed als elk deck ziet er hetzelfde uit, een MTL tank ontwikkelen is wat mij betreft het simpelste op gebied van dampen en zou ik ook best kunnen.

Ik krijg altijd een copy paste gevoel als ik MTL RTA's bekijk.

rQgStou.jpg?1

J4acanH.jpg?1

b3yYGAF.jpg?1

ORUsA7R.jpg?1

Maar als je dan de build deck schroefjes losmaakt is er gelukkig dan toch iets van vernieuwing te vinden, oef....

Je kan bij dit deck kiezen om de beentjes van je coil rond de schroeven te draaien of je kan ze ook onder de klemmen plaatsen.

35ofCmm.jpg?1

LMy7e00.jpg?1

Je krijgt bij de tank twee clapton MTL coils van 1ohm en die heb ik dan ook gebruikt zowel in de foto review als in het filmpje.

Niet echt mijn favoriete coils die simpele clapton, de coils lijken wel veertjes en gaan snel uit model enz.

Sorry voor deze onscherpe foto.

pFjt319.jpg?1

WeLRdbb.jpg?1

Geen idee wat er met de wicking foto aan de hand was maar die zit er niet bij helaas, dus wil je iets van wicken zien dan kan je naar het filmpje kijken want daar zie je me natuurlijk de RTA wicken.

Nog twee pics op een mod om af te sluiten.

0fMzYN1.jpg?1

Ow1scHn.jpg?1

Mijn bevindingen:

- Echte MTL dampers gaan dit wel een leuke RTA vinden.

- Airflow van strak tot een lichte losse MTL.

- Smaak is goed, heb ik niks op aan te merken maar het is nu niet dat mijn sokken afzakken van het wow gevoel.

Gewoon goed en niet beter dan vele anderen.

- Builden gaat vlot.

- 2ml of 3ml met het bubble glas.

- De topfill tja voor mij is het geen pluspunt maar dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk, in mijn filmpje ga ik hier iets dieper op in.

Zal ik dan maar als eerste...?

mooie review Jim, zoals altijd eigenlijk, was aangenaam kijken 🙂

mooie rta ook trouwens, vooral met het gewone glaasje 🙂

Ik vraag me af wat je zou kunnen verbeteren aan een MTL single coil deck!?

Dit ziet er doordacht uit, maar wat mij betreft te weinig inhoud...

Mooie gladde binnenkant van de kamer (makkelijker schoon te maken dan een Siren2)

hoi, ik heb deze tank ook maar heb er helaas nog niet heel erg veel plezier aan kunnen hebben. Ik heb hem al op 100 verschillende manieren opgebouwd maar blijf vroeg of laat dry hits krijgen. Soms meteen, soms als ik net iets te snel na mekaar vape, soms pas na een volledige tank. Maar ik heb geen enkele build kunnen houden omdat ik telkens weer op dry hits uit kom.

Ik heb al geprobeerd met 2 verschillende coils, de eerste was degene die er bij zat en de 2de was een SS316 2,5mm. Een stuk of 6 wraps, 0.8ohm ofzoiets. Beide coils heb ik proberen te wicken met zowel genoeg katoen (bleek door de dry hits vaak al veel te veel te zijn, zonder dat ik er echt veel in stak) als met heel erg weinig katoen. En zelfs met heel weinig katoen, heb ik vroeg of laat dry hits. Ik doe er zo weinig in dat het katoen bijna los in de coil zit (té los). Ergens klopt dus iets niet 🙂

Ik heb ook al geprobeerd om het katoen tot in het liquid 'gootje' te laten komen, in de hoop dat dit zou helpen. Wat niet het geval was.

Ik gebruik overigens 70VG/30PG diy liquids. Is dit misschien zelfs nog te stroperig dan? 

Hopelijk weet er iemand raad. Ik ben bijna klaar om hem op te geven en een andere goede MTL tank te kopen.

Edit: heb net het filmpje van Jim eens bekeken, hij gebruikt echt 3x zoveel katoen als mij. ik deed dit nooit omdat ik dacht dat dat niet goed zou komen ivm de treads. Zometeen toch weer even proberen met wat meer katoen.

Edited by Phil