Jump to content
Peter Meijer

Chemische smaak van rayon wick?

Recommended Posts

Grapje zeker haha

Hmmm kun je blijkbaar toch mee vapen lijkt me toch raar om dat bij een haar winkel te kopen

Edited by Tamara
FBT - quote verwijderd (https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ )

Geen ervaring mee omdat ik het nut er niet van inzie, maar je hebt best kans dat het een break in periode is. Veel mensen hier gebruiken het en zweren erbij.

Ik heb ook een tijdje viscose gebruikt, geen smaakverschil, als je toch iets proeft, strakker wicken, de viscose is nogal veerkrachtig , daardoor lijkt het dat je strak genoeg wickt maar je moet het echt samenknijpen/duwen/trekken/draaien.

En @Mouseke mijn wick komt ook van een kappersgroothandel, het merk is Sibel en is precies hetzelfde spul als cotton bacon, alleen de prijs is (belachelijk) lager

Ik heb n streng van moppersmurf gehad en ik proef in dl-tanks ook n vieze smaak in t begin. Na n kwart tankje ofzo is t weg

Ik ga niet beweren dat het beter is dan katoen of mesh maar het heeft bepaalde eigenschappen die in sommige gevallen handig zijn : het zwelt niet wanneer het nat is (dus een grotere hoeveelheid gebruiken dan katoen); de toevoer gaat sneller en het verbrandt minder snel.

Het is supergoedkoop en gemakkelijk te verkrijgen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Edited by Sub-Ωhm
❗ FBT - quote verwijderd (https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ )❗

@Mouseke vooral goedkoper, denk ik. Ik zie er verder geen voordelen in. Zelfs al zou het sneller wicken wat gesuggereerd word hier. Mijn cotton bacon wickt al snel genoeg. Daarbij gebruik ik alleen maar sqounkers en drippers. Dus het heeft weinig nut.

@Peter Meijer,

Die viscose vond ik 3 x niks. 
Ik heb toen een pakket Unbleached Muji Cotton besteld voor een prikkie verkrijgbaar via eBay.
Daar doe ik al een eeuwigheid mee, want hoef per coil slechts een sliertje van zo'n plakje af te knippen.

Ik heb een ander merk , maar identiek de zelfde zak .

Geen smaak of wat dan ook ervaren, misschien met subtiele smaken.

Met mijn Red astair zekers niet.

Posted (edited)

Ik heb mij ook een zak van 1000 gram gekocht van het merk Comair. Besteld als 100% Viscose maar geleverd gekregen als 80% Viscose en 20% Katoen. Deze blijkt een Euro duurder dus niet echt een reden om te klagen. Ik weet niet of dit nu veel verschil zal maken in dampervaring want het lijkt mij toch een stuk beter dan de 100% Katoen die ik voordien gebruikte.

Nog maar een keer gebruikt en ik ben er tevreden mee. Een stuk gemakkelijker om je wick door je coil te krijgen en wickt ook veel sneller dan katoen. Houd ook meer e-liquid vast dan gewoon katoen.

Edited by Alien Grey

Ik heb ook wat viscose gekregen van forum lid. Maar ik proef ook een ietwat nare smaak in het begin. Geen last bij Cotton Bacon. 

Ik heb die nare smaak in het begin ook maar dat heb ik met katoen ook. Ik rol mijn wick tussen mijn vingers. Dat is waarschijnlijk enkel te vermijden als ik rubber handschoenen zou dragen bij het wicken zodat het vocht van mijn vingers niet op de wick komt.

Posted (edited)

Ikzelf gebruik best vaak viscose. Wickt stukken beter dan de meeste cotton. Het neemt vloeistof veel sneller op. Dat is ook meteen de reden waarom je altijd je handen goed moet wassen voordat je er mee aan de slag gaat. Anders komt wat op je handen zit in notime in de viscose.

Dit kan een reden zijn waarom het raar smaakt.

Ik ervaar geen chemische smaak. Ik kan me voorstellen dat je misschien verkeerd wickt? het wick proces is heel anders dan cotton. 

Het moet zeer strak in de coil. hierdoor is de breakin iets langer dan bij cotton. Probeer de tails alleen bij te knippen niet te uit te dunnen.

Ik gebruik deze: 1 van de betere viscose: https://www.dm.de/ebelin-wattebaellchen-p4010355912183.html 1 euro voor 100 watten balletjes.

Lees je anders hier eens in; https://www.e-cigarette-forum.com/threads/rayon-wick-better-flow-flavor-longevity-and-nic-hit-pt-2.706948/

@Oomkobus Ik heb de juist andersom. Ik gebruik vooral clapton en alien coils. en die coils kunnen wat meer hebben dan simpele coils als je de rayon erdoorheen trekt. Als ik te strak wick gaat het juist meer de smaak muten en komt de rayon wat meer naar voren. Wick ik te los krijg ik gurgeling.

De beste manier is op het moment dat je de rayon erdoorheen trekt goed te luisteren, als de rayon het typerende geluid maakt als je het door de coil doet is het goed.

Hoor je nix dan weet je dat het te los is.

Edited by rot-

2 hours ago, Alien Grey said:

...... Ik rol mijn wick tussen mijn vingers....

Waarom?   Ik draai er nooit een rolletje van, leg het sliertje katoen juist met alle draadjes in dezelfde richting.

Wel trek ik die buitenste laagjes er af, want die vind ik niet lekker smaken.

Ik heb een tijdje terug, uit nieuwsgierigheid als gevolg van al die positieve berichten, ook maar eens kapperswatten gebruikt. En ook bij mij smaakten de eerste paar hijsen naar kont (tenminste, naar hoe ik vermoed dat kont smaakt 😉). En daarna direct de gehele zak in de hoek geknikkerd. Net als Marianna gebruik ik Muji pads, waarvan ik het bovenste laagje afpel.
Iets duurder in verhouding tot kapperswatten, maar een schijntje op het geheel aan kosten. Die vieze smaak geeft voor mij aan dat er in eerste instantie iets meekomt wat ik niet wil hebben. Uitkoken kan het wellicht verhelpen, maar ik zou niet weten waarom ik die moeite zou nemen als ik een alternatief heb waarbij ik die moeite niet hoef te nemen.

En voor iedereen die het eens wil proberen. Die hele zak mag je hier in Drenthe gratis komen ophalen aan de deur of ik ik stuur hem tegen vergoeding van verzenkosten naar je op.

Heb ook een tijdje kapperslont geprobeerd, zelfde resultaat. Bijna een volle tank een muffe smaak voordat het normaal werd. Niet relaxed. Voor een eurootje of 8 heb je in China zo'n zak muji met 200 pads waar je een paar jaar mee doet. Bevalt prima

Toch wel apart. Ik heb zelf dat kapperslont niet geprobeerd. Maar de viscose balls van de DM hebben die bijsmaak niet.

Zit blijkbaar toch wel een verschil qua reinigen tussen de merken

Posted (edited)
22 hours ago, rot- said:

Ikzelf gebruik best vaak viscose. Wickt stukken beter dan de meeste cotton. Het neemt vloeistof veel sneller op. Dat is ook meteen de reden waarom je altijd je handen goed moet wassen voordat je er mee aan de slag gaat. Anders komt wat op je handen zit in notime in de viscose.

Dit kan een reden zijn waarom het raar smaakt.

Ik ervaar geen chemische smaak. Ik kan me voorstellen dat je misschien verkeerd wickt? het wick proces is heel anders dan cotton. 

Het moet zeer strak in de coil. hierdoor is de breakin iets langer dan bij cotton. Probeer de tails alleen bij te knippen niet te uit te dunnen.

Ik gebruik deze: 1 van de betere viscose: https://www.dm.de/ebelin-wattebaellchen-p4010355912183.html 1 euro voor 100 watten balletjes.

Lees je anders hier eens in; https://www.e-cigarette-forum.com/threads/rayon-wick-better-flow-flavor-longevity-and-nic-hit-pt-2.706948/

@Oomkobus Ik heb de juist andersom. Ik gebruik vooral clapton en alien coils. en die coils kunnen wat meer hebben dan simpele coils als je de rayon erdoorheen trekt. Als ik te strak wick gaat het juist meer de smaak muten en komt de rayon wat meer naar voren. Wick ik te los krijg ik gurgeling.

De beste manier is op het moment dat je de rayon erdoorheen trekt goed te luisteren, als de rayon het typerende geluid maakt als je het door de coil doet is het goed.

Hoor je nix dan weet je dat het te los is.

Dat is ook mijn ervaring met Viscose. Opnieuw geprobeerd met een micro coil en deze keer goed mijn handen gewassen. Geen nare smaak meer. Wickt dus stukken beter dan met de katoen die ik gebruikte. Een micro coil met de katoen die ik gebruikte ging niet want ik had al  snel last van een verbrande smaak. De katoen wick werd snel te droog in het midden van de coil.

De smaak is momenteel minder dan met katoen.

Edited by Alien Grey

20 hours ago, Marianna said:

Waarom?   Ik draai er nooit een rolletje van, leg het sliertje katoen juist met alle draadjes in dezelfde richting.

Wel trek ik die buitenste laagjes er af, want die vind ik niet lekker smaken.

Kan niet anders want ik wick erg strak en als ik mijn wick niet rol krijg ik hem niet goed door mijn coil.

Posted (edited)

@Alien Grey smaak minder = te strak door de coil gedaan. Dus let goed op het typerende geluid dat rayon maakt als je het door de coil doet.

Dus pak een stuk rayon, doe het door de coil, hoor je het geluid niet? haal de rayon eruit en doe er een beetje rayon bij. Totdat je het punt bereikt dat je dat geluid hoort.

(zie rayon topic ecf)

Edited by rot-

1 hour ago, Alien Grey said:

Kan niet anders want ik wick erg strak

Als de wick erg strak in de coil zit, kan dat ding niet genoeg vloeistof absorberen. Gevolg:  verbrand.

Ik gebruik trouwens  Unbleached Muji cotton. 

Unbleached, omdat die katoen niet is gebleekt met één of ander bleekmiddel, maar gesteriliseerd door het te stomen.

Overigens kun je alles snel laten verbranden als je op een te hoog wattage dampt.