Jump to content
SCi

[1e indrukken] steamcrave titan PWM

Recommended Posts

Na een tijdje zonder 4 cels mod te hebben gezeten begon het toch weer te jeuken...

Ik moest toch echt weer een lekkere grote mod hebben met lekker veel accu opslagruimte.

Toen ik in een topic werd getipt over de PWM was de beslissing snel gemaakt en schafte ik 'm aan.

De verpakking

Eigenlijk niets bijzonders.

Het doosje is weer in de typische steamcrave huisstijl met een scratch & check er op.

De mod zelf zit strak verpakt in een schuim insert.

Verder zitten er nog een sticker en een zeer beknopte gebruikshandleiding in.

Het gevoel

Toch altijd een dingetje voor mij ; hoe voelt de mod nu in de hand ?

Ik krijg meteen het idee van de laisimo F4 ; vrij 'slank' maar toch zeer solide.

Grote handen zijn geen must ( zoals bij de rx300 en de maxo )  maar ook met kleinere handen

moet je prima uit de voeten kunnen met dit ding lijkt me.

Het geheel is wederom van metaal gemaakt en voelt al meteen vertrouwd aan.

De looks

IMG-20190112-135444536.jpg

( m'n extended aromamizer plus op de PWM mod , klik voor grotere foto 😉 )

Na de blauwe F4 is het toch wel weer vertrouwd om weer een zwarte mode te hebben 😉

Simpel is het sleutelwoord hier.

Het verzonken steamcrave logo is eigenlijk de enige verfraaing op de mod.

De knop is echt een verhaal apart ; indrukken gaat relatief zwaar maar dit zie ik zeker niet als nadeel.

Het draaien heeft wat handigheid nodig en kan een beetje gepriegel zijn maar werkt verder uitstekend.

De combinatie wiel en knop voelt ronduit solide aan ; pluspunt !

Tip: als je het juiste voltage te pakken hebt kun je dit vastzetten door de knop 3 keer in te drukken.

Het display

Het scherm volgt min of meer de lijn van de mod ; simpel / eenvoudig.

Dit keer is er een goede reden om geen 4 accu icoontjes te hebben aangezien deze setup in zowel parallel als serie werkt.

De zeurpiet zou kunnen stellen dat het schermpje wel heel erg ienieminie is maar alles wat er op moet staan is aanwezig.

Een groter scherm eet meer stroom en heeft ook grotere kans op schade als je de hele dag onderweg bent.

In dit geval heb ik geen klagen over het scherm ; het geheel is duidelijk en doet wat het moet doen.

Het acculuik

Een punt van zorg ; zeker na mijn mindere ervaringen met de maxo en de F4.

Steamcrave heeft op safe gespeeld en het luikje min of meer verzonken in de onderkant van de mod.

Dat is nogal priegelen ( zelfs met goeie nagels ) maar het moet gezegd ; dit lijkt tot nu toe de beste oplossing te zijn.

Het heeft wel iets weg van de rx300 oplossing maar dan zonder scharnier.

Juist omdat bij deze oplossing er minder onderdelen aan te pas komen lijkt mij dat dit ding het wel lang kan volhouden.

De mod blijft netjes staan en de cellen passen zonder moeite in de mod.

Geeft een vertrouwd gevoel !

Voorlopige conclusie

Na een paar teleurstellingen hoop ik met de titan PWN nu een degelijke 4 cels mod te hebben gevonden.

Ik heb er een goed gevoel bij tot zover.

Ik zal m'n ervaringen na enige tijd updaten 🙂

Edited by SCi

On 12-1-2019 at 14:43, Johannes Koning said:

Heb je de originele of Clone CSI maakt ook nog wel wat uit heb ik gehoord 

Waar heb je die clone gevonden dan? 

Als je op Alie en fasttech  en de Fun sites kijkt zie heel goedkope uitvoeringen

als ik die zo bekijk komen die niet van steamgrave ??

of het moeten wel heel goedkope uitvoeringen zijn

De goedkoopste die ik kan vinden, zitten rond de $47 en lijken geen clones te zijn. Ik kan me voorstellen als er eens n aanbieding is, dat ze tegen de 30 euro wel verkocht kunnen worden.

1 hour ago, Johannes Koning said:

zal wel een aanbieding zijn geweest Madman kosten toen ongeveer 30 euro

het type zonder schermpje( Voltmeter)

kan ze trouwens  niet meer vinden.

Er bestaat geen type van de PWM zonder scherm, bedoel je niet de goedkope clones van de Hammer Of God V3

On 1/12/2019 at 2:25 PM, SCi said:

aangezien deze setup in zowel parallel als serie werkt

2P-2S neem ik aan, niet schakelbaar (lijkt me ook een beetje leip, 4 batts in serie). 

Een korte update na een aantal dagen gebruik.

De ergonomie van dit bakbeest is wel een dingetje ; de coating is nogal glad en in combinatie met de lengte van het geheel is dat wel een beetje oppassen.

Met vochtige handen zal ie ( zeker met een beest van een tank er op ) toch makkelijk uit je vingers glijden lijkt me.

Groot positief punt is z'n efficiency ; het stroomverbruik van dit ding ligt merkbaar lager dan z'n rx300 en F4 voorgangers !

Waar m'n sanyo's na een werkdag gemiddeld 0,3 volt lager zaten daar is de titan pwm haast vrekkig zuinig.

Ik haal nu al een aantal dagen achter elkaar ongeveer de helft hiervan ( slechts 0,15 volt ! )

Nog steeds erg happy met m'n nieuwe aanwinst ! 😁

@Crow, de batterijen van de  Titan PWM staan twee aan twee in serie en de twee seriegroepen staan t.o.v. elkaar parallel.

Ik blijf dit even volgen.
Misschien  dat ik deze uiteindelijk ook aanschaf

Ruim 2 weken verder...

Weinig te melden , er is goed te wennen aan de gladde coating imho.

Zelfs als je de hele dag 'on the road' bent blijft de PWM z'n werk keurig doen.

Uit nieuwsgierigheid eens gekeken wat het geheel doet met een wat 'ruigere' setup er in en een hoger voltage.

Tot m'n stomme verbazing blijft het verbruik echt onvoorstelbaar laag!

Zelfs met m'n sanyo's ( niet echt de geijkte keuze voor een bakbeest als dit lijkt me ) kan de PWM ook bij de wat hogere voltages nog prima werken.

Om het 'feestje' compleet te maken heb ik zojuist een titan besteld om het geheel nog meer "aso" te maken.. 😛

Bijna 2 maanden later..

Net terug van een vakantie in Japan en de PWM was m'n voornaamste mod.

Geen centje pijn en alles werkt nog altijd probleemloos.

Ergens is het bijna jammer dat m'n aromamizer plus nu 'werkeloos' is maar de combinatie van de PWM met de titan is bijna een geschenk uit de hemel.

De combinatie is gewoon perfect.

Nog steeds helemaal happy ! 😄