Jump to content

Vandy Vape Kylin v2 RTA review

Recommended Posts

De Kylin van Vandy Vape bestaat nu toch al een tijdje en zowel de Kylin 1 als de Kylin mini heb ik gehad.

En nu de nieuwste versie van de Kylin reeks, dit is terug een dual coil RTA die ongeveer hetzelfde deck gebruikt als bij de mini.

Een 24mm RTA onderaan maar als je het bubble glas gebruikt is het aan het glas een 30mm tank.

Beginnen doe ik zoals steeds met een Youtube presentatie filmpje en build, als je wil weten hoe te wicken kan je me dat zoals steeds rustig zien doen in het filmpje.

Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken of te bekijken, elke view👁️/subscribe☑️/like👍/comment🖊️ op mijn kanaal weet ik erg te appreciëren.

De verpakking.

XZRBBTK.jpg?1

De spares en extras:

- Handleiding

- Coil trim tool

- Reserve o-ringen en build deck schroefjes

- Inbussleutel

- Brede 810 driptip en 510 adapter

- 2x tricore fused clapton coils

TgPlIMw.jpg?1

Op gebied van looks blijven ze wel trouw in hun Kylin thema, het grote logo op de kamer en de rest van de RTA is niet veel verschil met de Kylin mini.

mLHwZtY.jpg?1

Iwwgbnd.jpg?1

Deze RTA heeft natuurlijk topfill maar het is geen schroefdop, ze hebben het gemaakt zoals bij de meeste subtanks dat je gewoon de topcap open moet schuiven.

Goed systeem of niet zal de tijd uitwijzen, mijn ervaring met die schuifdop is dat het na een tijdje beetje los komt te zitten dus eigenlijk verkies ik wel een schroefdop.

KOvBsCb.jpg?1

Driptips.

Natuurlijk moet het weer een rode driptip zijn bij een zwarte atomizer 🤬, ben het beu van altijd maar weer rood bij zwart te krijgen...

Maak er toch een random selectie van in plaats van elke kleur atty een bepaalde kleur driptip te geven!

De zwarte driptip is een brede driptip die over de opstaande rand valt.

En je krijgt ook nog een 510 adapter al heb ik geen idee waarom je een 510 driptip zou gebruiken bij zoveel airflow.

V4MdXr3.jpg?1

Als je deze RTA zou kopen in BE/NL/UK dan krijg je helaas een plastic tank die je inhoud verkleint tot 2ml, wat ik zeker niet kan aanraden.

Dus als je deze RTA zou kopen doe dat dan in een land waar de 2ml inhoud TPD niet van toepassing is.

Ik heb gelukkig een tank met normale inhoud, met het gewone rechte glas heb je 3ml inhoud en met het bubble glas heb je 5ml inhoud.

lkT6IRx.jpg?1

Deze RTA is gemaakt voor liefhebbers van veel airflow, volledig DL dus.

De airflow bij deze RTA is wel opgesplitst in twee delen, dus geen grote opening maar elke kant gaat naar een helft van het deck.

W1ZnQnK.jpg?1

De kamer lijkt groot maar met de coils en katoen in is de ruimte binnenin toch maar beperkt.

UvbMKIS.jpg?1

Het deck is weer zo een halfpipe achtige setup, iets wat in 2018 door vele fabrikanten gedaan is.

Wel een makkelijk te builden deck en door de bijgeleverde coil trim tool is het heel simpel om de juiste lengte van coil te knippen voor dit postless deck.

SgP3Wph.jpg?1

t0n1mAm.jpg?1

1HdlZOe.jpg?1

Voor deze review heb ik gebruikt gemaakt van coils van forumlid @Loyal_2the_coil, om te wicken katoen van Cotn en de lekkere blue pucker liquid.

nL7uHF8.jpg?1

Twee mooie fralien coils, komen wel vrij laag uit maar deze RTA heeft meer dan genoeg airflow voor een lage build.

GelJ3eK.jpg?1

Coils plaatsen in dit deck is heel simpel, beentjes afknippen op 5mm met de trim tool en ze vallen zo in de gaten.

De schroefjes zitten ook aan de juiste kant nu wat bij de vorige Kylin niet het geval was.

AwhBi4B.jpg?1

T7etJGC.jpg?1

7p3NZEg.jpg?1

Deze RTA wicken is wat mij betreft niet moeilijk, al moet je het katoen wel goed uitdunnen en bijknippen want de gaten zijn niet heel erg groot.

Knip je het katoen aan de zijkanten niet bij of dun je het niet uit dan ga je waarschijnlijk snel een dryhit bekomen.

In mijn filmpje kan je dat allemaal bekijken, ik neem altijd rustig de tijd om op camera te wicken.

DYa86Ax.jpg?1

IE6TuTB.jpg?1

En voor deze RTA heb ik nog eens de GTRS vboy mod gebruikt, dat was al een hele tijd geleden dat die nog gebruikt is.

rWoOdSq.jpg?1

Mijn bevindingen:

- Smaak is top, echt wel goed.

- De airflow is opgesplitst in twee helften en ik weet niet of dat de oorzaak is maar de airflow is wel aan de luide kant.

- Wel geen turbulente airflow ofzo.

- Simpel te builden en wicken wat mij betreft.

- 5ml inhoud met het bubble glas is mooi.

- Bouwkwaliteit is wel goed.

Wat beter kon:

- Tja de luide airflow is persoonlijk natuurlijk maar ik heb het liever iets stiller.

- Als je coils krijgt in de verpakking, geef de mensen dan ook een stukje katoen zodat een beginner gelijk alles heeft om een build te maken...

Kortom wel een goede RTA deze Kylin als je graag DL airflow hebt.

Je zal wel een mod moeten hebben die mooi staat met grote tanks, niet in hoogte maar met het bubble glas is de tank toch 30mm diameter.

• Like 11

Die blue pucker dat smaakt naar een blue slushie drankje, is wel een heel zoete liquid.

Ik ben gek van slushie liquids, alles wat fruit of een drankje is dat zijn mijn favoriete smaken.

De intro is eens iets anders he, anders begonnen mijn filmpjes zo direct en nu breekt die heel korte intro dat zo een beetje.

Er komt nog een betere intro hoor, maar voor een eerste werkje valt het wel mee.

Volgende stap is knippen in de filmpjes zelf of sommige dingen in versneld beeld weer te geven.

Het pulsen/hotspots verwijderen en wachten tot de coils koel zijn voor ik er katoen door trek kan soms tot twee minuten duren, dat zijn al twee minuten die ik kan knippen.

Denk dat niemand er boodschap aan heeft om naar een beeld te kijken waar ik probeer die afkoeltijd vol te lullen.

En daarna misschien in plaats van dat je mij hoort dampen op het einde dat ik een heel korte FaceTime ga inlassen, maar dat zal nog effe duren voor ik met mijn kop in beeld kom.

• Like 1

Ik vind persoonlijk reviews waarbij onderdelen versneld worden afgespeeld niet fijn om naar te kijken. Het is toch een vast onderdeel van het opbouwen van de rta of rda. Hotspots en een schroefje aandraaien hoort daar nou eenmaal bij. Daarom vind ik jouw reviews altijd top! 

Bedankt weer! 

Ik had deze tank ook al in de smiezen, de smaak schijnt geweldig te zijn! Ik  vind de airflow wel vrij luid en dat grote logo vind ik ook niet aantrekkelijk, heb daarom maar voor de Serpent Elevate gekozen. Nice review weer 👍🏻 ik vind het altijd ontspannend om naar het builden te kijken. 

Edited by Pazmaster