Jump to content
rhoutgraaf

Fluctuerende ohm-waardes

Recommended Posts

Hallo mede-dampers, 

Deze week heb ik de dotSquonk van DotMod besteld, mijn eerste niet gereguleerde mod. Ik gebruik daar (nu nog) 20amp 18650 Efest batterij in en ik heb er een fused clapton coil (Ambrose Vape) ingezet van 0,3 ohm. 

4,2V / 0,3 = 14A bedacht ik, dus dat leek me prima voor deze batterij. 

Toen ik de coil installeerde gaf hij in eerste instantie 0,2 ohm aan op mijn Coil Master 521 mini V2. Na het pulsen om hotspots te verwijderen gaf hij netjes 0,3 ohm aan op zowel mijn ohm meter en mijn gereguleerde Rage mod. Even gekeken of de coil geen kortsluiting gaf op mijn gereguleerde mod, wat niet het geval was en toen op de DotSquonk geplaatst om te dampen.

Mijn vraag is nu; wijkt de ohm waarde altijd af voordat je een coil gepulst hebt? Deugt mijn ohm-meter niet? Of wellicht de coils? Ik heb dit verschijnsel vaker gezien op mijn gereguleerde mod, maar toen was de ohm waarde niet zo belangrijk als dat hij nu is. Een verschil van 0,1 ohm is natuurlijk nogal wat. 

Alvast bedankt! 

Nagenoeg altijd ja.. Dus geen zweet. Omdat je hotspots hebt is de doorlooptijd anders en krijg je een andere weerstand. Je mag dus nooit van je eerste waarde uitgaan

Als jij je coil spaced maakt is dat meestal ook weer weg. Maar dan moet je ook wel spaced coils erin willen.

Ik doe het meestal als ik 0.1-0.12 builds heb aangezien mijn mod niet vuurt onder de 0.1

@Maickie

Dat kan ik eens proberen als ik een kanthal coil ga maken! Die fused clapton coils worden al snel te breed voor die Recurve als ik ze spaced maak. Bedankt voor de tip, ik ga het eens proberen! 

Edited by Tamara
FBT - quote verwijderd (https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ )

@rhoutgraaf, probeer ook eens een parallel coil van twee Kanthal 0,51mm draden. Maak zeven wikkelingen, past perfect in de Recurve, kom je ook uit op ongeveer 0,3 Ohm.

Dit dampt heerlijk........:bang

@Steamboy Meteen even geprobeerd, zo blijf je bezig haha! De smaak lijkt inderdaad wel iets intenser! Te gek zeg! Ik heb alleen met 2x 24awg draad 4 wikkelingen gemaakt om op 0,23 uit te komen. Heb inmiddels andere batterijen binnen.

Super bedankt! Mooi dit!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Edited by Tamara
FBT - quote verwijderd (https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ )

Bij mij is er meestal zelfs een verschil tussen de droge coil en nadat er liquid op is , wat normaal is.

De vloeistof geleid ook op haar beurt.