Jump to content

Recommended Posts

Heet kraan water, druppeltje dreft, onderdelen erin en een nachtje laten staan.

Mijn moeder zou zeggen, heet water met een schepje soda en een nachtje laten staan..

Daarna afspoelen onder warm water en laten drogen

Mijn vader heeft ooit een ultrasoontje gekocht voor zijn brillen en andere spulletjes, die gebruik ik ook wel eens om een tankje snel te reinigen.

Maar ook in de ultrasoon gooi ik heet water met een drupje dreft..werkt goed mits ik die 3x laat draaien (3x 8minuten of zoiets)

Nu moet ik toegeven, als ik een ander smaakje in een tank ga doen, dan haal ik het tankje gedeeltelijk uit elkaar en houd de onderdelen onder de hete kraan.

driptips spoel ik regelmatig even af omdat zich hier toch altijd stof en prut verzameld.(op het werk dus vaker stofpluisjes van mijn werkkleding)

1 hour ago, burgos said:

Beetje water en ff in de magnetron laten koken

Na dat iedereen mij overtuigd om het niet te doen ga jij plots de dwarsligger uithangen? Dacht al dat metaal ook geen probleem is zolang het maar ten allen tijde onder water blijft.

Ik kan er niets over vinden via Google dus ik zou er maar vanuit gaan dat het niet kan, ook niet als je je tank in water legt. Maar ach, als jij het niet erg vindt om evt. je magnetron te slopen, ga je gang.

Yep, @Tamara heeft gelijk, NIET doen !!!  We hebben net een nieuwe magnetron, oude staat in de garage, heb het effe uitgeprobeerd, mooi schouwspel, dat wel.

@burgos, waarom kun jij dit, zoals jij schrijft, wel in je magnetron ?

@Steamboy Ik warm mijn mixje Benco/Melk ook altijd op in een glas met metalen lepel. of een glas water voor een kopje tut :duim

En dat allemaal gewoon in de magnetron :ja

14 minutes ago, Dr.Smoke said:

@Steamboy Ik warm mijn mixje Benco/Melk ook altijd op in een glas met metalen lepel. of een glas water voor een kopje tut :duim

En dat allemaal gewoon in de magnetron :ja

In mijn combi magnetron ervaar ik ook geen problemen met roestvaststaal, wel met aluminium.

Maar waarom doet iedereen zo moeilijk met het reinigen van hun damp-atributen, ik gebruik al jaren gebits-bruistabletten voor het reinigen, werkt prima maar wel even de rubberenringetjes verwijderen en goed naspoelen met lauwwarm water.  👍

11 minutes ago, Steamboy said:

Waarom zou ik dan wel bliksem krijgen ?

:weetnie je verwijderd toch ook niet je rondde ovenrooster (staal) als je de magnetron - functie gebruikt.................

@Dr.Smoke, ik wel, gebruik het stalen rooster alleen in de ovenstand, weet niet beter dan geen metaal in de magnetron.

Hmmm, interessante materie.

Gaat echt prima hoor, geen vonkje te zien,

Wel helemaal onder water,3 minuutjes en alles is blinkend schoon.

Hoop propere mensen hier. Als ik mijn coils wissel (om de 3 weken ofzo) even alles afspoelen onder de kraan, keukenpapier er over heen en gaan met die 🍌

Behalve de driptip obv, die om de dag ongeveer

Edited by Steve

Als een viezerik opeens helder wordt moet je uitkijken.(oud Amsterdamse uitdrukking)Ik houd het tankje,als het al vuil mocht wezen onder de koude kraan.Kijk uit dat je de pakkingen niet in de afvoer laat verdwijnen.Siliconen houden niet zo van dreft e.d. bovendien.

Edited by richard-V