Jump to content
Memmo

Nic Salt dampen. Ervaringen?

Recommended Posts

Hallo allen,

Ik was een stevige roker. Gemiddeld 1,5 tot  2 pakjes Camel per 24 uur. Door het dampen heb ik dat al af kunnen bouwen tot minder dan 1 pakje per 24 uur. Klinkt raar maar ik blijf de (nicotine) behoefte van een "peuk" behouden. 1 groot probleem; Ik wíl wel dampen maar de throat hit zorgt voor giga hoestbuien. Ik heb het nicotine gehalte daarom stapsgewijs terug gebracht naar inmiddels 5,2 mg. Maar ook dat is voor mij persoonlijk nog te "zwaar" qua throat hit. Na een tijdje toch giga kriebel/brand in de keel waardoor weer flink hoesten. En niet de nicotine "fix" waardoor ik tussendoor toch weer een echte peuk pak.

Nu zijn er Nic Salt liquids. Hiervan word gezegd; Goede en snelle nicotine fix met minimale throat hit. Lijkt mij voor mij persoonlijk de ideale oplossing. Voordat ik dit ga proberen zou ik graag de ervaringen van jullie als experts horen.

Klopt helemaal, ik damp normaal op 2mg/ml, meerdan 3mg/ml vind ik niet lekker en heel veel meer is hoesten,

Tijdje terug nicsalts gebruikt in wat pod systemen en in een q16, 20mg/ml en 0 kriebel, sterker nog, ietsje langer geleden een pod gebruikt die 3 keer over de legaal te noemen limiet ging en daarbij natuurlijk weinig damp en maar een heel klein beetje kriebel,

Als je echt denkt dat je de nicotine nodig hebt zijn de salts echt wel het proberen waard.

MTL-ert hier. Ik vond 'vroegâh' eigenlijk alles boven 3mg niets. Tegenwoordig vind ik 6mg wel weer chill, maar met nicsalts gaat 20mg prima. Fijn om af en toe wat flinke hits binnen te krijgen met een pod systeem en er verder niet zo veel aandacht aan te besteden. Het is zeker het proberen waard en ik zou het absoluut aanraden.  

Je zou ook nog je PG gehalte omlaag kunnen brengen. Op welke verhouding damp je nu?

Posted (edited)
On 6-1-2019 at 02:06, Memmo said:

Nu zijn er Nic Salt liquids. Hiervan word gezegd; Goede en snelle nicotine fix met minimale throat hit. 

Als de hoestbui niet van de nicotine komt, dan gaat nicsalt niks oplossen.  Je kan ook hoestbuien krijgen van té voorzichtig dampen, te koele damp, te veel pg en nog wat andere dingen. Beter sluit je eerst het een en ander uit, zodat je weet waar bij jou het probleem zit

Edited by Tamara
FBT - quote ingekort (https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ )

Posted (edited)

@Tamara 100% VG Zodra ik PG gebruik krijg ik koppijn en overal jeuk

Edited by Tamara
FBT - quote verwijderd (https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ )

Posted (edited)

@Madman Het is de nicotine. Eerst begonnen met 12mg en bij elke hijs zaten mijn longen binnenstebuiten tegen de muur op. Door de nicotine af te bouwen kan ik nu redelijk goed dampen maar blijf, hoewel nu een stuk minder, bij elke hijs een giga prikkel achter in de keel houden. En dus dilemma. Nicotine nog verder omlaag en dus minder geprik in de keel echter dan weer de behoefte om meer te dampen om de nicotine voldoening te krijgen. Of zoals nu het geval is. sigaretten tussen het dampen door om toch maar de nicotine fix te krijgen.

Edited by Tamara
FBT - quote verwijderd (https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/

Heb je er bij menthol liquids ook zoveel last van? Soms lijkt het minder te zijn met mentholliquids namelijk

Dank voor alle reacties. Van wat ik verder lees blijkt dat Nic-Salt nicotine direct word opgenomen zoals bij een peuk. En dat is voor mij persoonlijk ook belangrijk. Op mijn werk beperkt en kort pauze dus het eerste wat je doet als je bent afgelost is het rookhok in. Vaak net genoeg tijd om 2 peuken achter elkaar te roken en dan weer aan de gang. Met "gewone" liquid had ik de "instant fix" niet en dat samen met het branden achter in de keel een onbevredigend gevoel.

Heb dus een flesje Nic-Salt liquid van Donkey Juice besteld 5mg/ml. Hoop dat het voor mij persoonlijk DE oplossing is en helemaal over te gaan op dampen.

@Memmowaarom geen 20mg? Nu zit je nog steeds op 5mg. 5mg is 5mg, of het nou freebase of salts is. 

@WaCro 20mg is wel heel erg veel. Zou niet weten waarom je zelfs als zware roker dit zou willen. Het is juist mijn bedoeling om a) van de peuken af te blijven en b) de nicotine geleidelijk af te bouwen. Mede noodzakelijk wegens medische status waarbij het dringende advies was; stoppen of in ieder geval zeer drastisch minderen. Dus vandaar.

Nicotine is niet hetzelfde als roken, dus heeft verder niet echt invloed op je medische status. Als je meer nicotine nodig hebt, om sneller van het roken af te komen, waarom zou je dat dan niet doen? Je merkt nu zelf dat je met te weinig nic, er naast blijft roken. Misschien is het de moeite waard om sommige adviezen hier te overwegen ipv ze af te serveren adhv een onderbuikgevoel ? 

Even een stukje feedback;

Ik heb dus  liquid besteld met Nic-Salt. Onder het mom "wie niet waagt, wie niet wint" gelijk 100ml totaal. 5x 10ml Watermeloen 5mg/ml, 3x 10ml Aardbei/Yoghurt 5mg/ml en 2x 10ml Aardbei 10mg/ml. Wat in totaal uitkomt op 100 ml met 6mg/ml Nic-Salt.

Ongeduldig als ik was slechts 6 uurtjes laten "steepen" en regelmatig even flink schudden. Nieuwe coil gepakt (0,8 Ohm) en de tank gevuld. Even later de eerste hijsen genomen.

Ik kan maar 1 ding zeggen.... WOW!

Voor mij persoonlijk is dit DE uitkomst na alle (hoestprikkel) problemen. Elke hijs geeft een "zacht" prikkeltje achter in de keel vrijwel gelijk aan een normale sigaret zoals ik dat ervaar. En na 6 tot 8 hijsen heb ik het zelfde gevoel en voldoening als bij het roken van een sigaret. Resultaat....

Ik heb de afgelopen 12 uur geen sigaret (tussendoor) opgestoken, alleen maar gedampt als ik "behoefte" had.

Morgen de grote test...geen sigaretten meenemen naar het werk, alleen de damper. 

@Madman Ik snap je opmerking. Zoals aangegeven ben ik ben normale liquid snel omlaag gegaan qua nicotine vanwege de giga prikkel in de keel, zelfs bij wat jullie als ervaren dampers als laag nicotine gehalte bedoelen(denk ik). Zelfs met 4mg/ml  free base is de prikkel in mijn keel dusdanig dat ik hoestbuien krijg. Ieder mens is verschillend en standaard oplossingen zijn er niet. Ik neem de reacties hier wel degelijk serieus. Ik stel niet voor niets de vraag hier om reacties van ervaringsdeskundigen te krijgen. 

Ik was al lange tijd zoekende. En nu, mede dankzij jullie tips en ervaringen heb ik voor mij persoonlijk de vooralsnog juiste format gevonden. Dat kan je hierboven lezen in mijn feedback post. Als ik ook morgen tijdens mijn dienst (en daarna) de dag doorkom met alleen maar dampen, dan is mijn doel, mede door jullie reacties, bereikt. En daarvoor mijn dank!

On 11-1-2019 at 02:45, Memmo said:

Even een stukje feedback;

Ik heb dus  liquid besteld met Nic-Salt. Onder het mom "wie niet waagt, wie niet wint" gelijk 100ml totaal. 5x 10ml Watermeloen 5mg/ml, 3x 10ml Aardbei/Yoghurt 5mg/ml en 2x 10ml Aardbei 10mg/ml. Wat in totaal uitkomt op 100 ml met 6mg/ml Nic-Salt.

Ongeduldig als ik was slechts 6 uurtjes laten "steepen" en regelmatig even flink schudden. Nieuwe coil gepakt (0,8 Ohm) en de tank gevuld. Even later de eerste hijsen genomen.

Ik kan maar 1 ding zeggen.... WOW!

Voor mij persoonlijk is dit DE uitkomst na alle (hoestprikkel) problemen. Elke hijs geeft een "zacht" prikkeltje achter in de keel vrijwel gelijk aan een normale sigaret zoals ik dat ervaar. En na 6 tot 8 hijsen heb ik het zelfde gevoel en voldoening als bij het roken van een sigaret. Resultaat....

Ik heb de afgelopen 12 uur geen sigaret (tussendoor) opgestoken, alleen maar gedampt als ik "behoefte" had.

Morgen de grote test...geen sigaretten meenemen naar het werk, alleen de damper. 

Hoi Memmo, ik heb met grote interesse je topic gelezen. Ik zit met hetzelfde probleem wat betreft het keelbranden en hoesten bij normale liquids. Een jaar (2017) fanatiek gevaped (subohm, DL, etc) en geen sigaret aangeraakt, maar ik kon er op een gegeven moment niet meer tegen en zit nu al weer een jaar op 30 à 35 Camels per dag. 😮

Ik ben een week geleden weer opnieuw begonnen; simpel mouth to lung met 16 mg 50/50 liquid, maar de keelkriebel en benauwdheid zijn er weer, zodat ik toch nog zo’n 10 sigaretten per dag blijf roken. 

Ik vroeg me af hoe het nu met jou gaat op 6 mg nic salt. Het lijkt mij erg laag. Op Amerikaanse sites dampt men vrolijk 30 tot 50(!) mg nic salt...

Ik twijfel zelf tussen 10 en 15 mg dus ik ben erg benieuwd naar jouw ervaring tot nu toe. 

Als Philip Morris $12.8 billion/ miljard in Juul met nicsalt (0 nic. heeft Juul niet) steekt,en dan ook nog een hoge dosering vertrouw ik nicsalts niet.Ik ben zeer achterdochtig wat betreft grote ondernemingen.We zien wel Mijn alarmbellen gingen bij de komst van P.M.Juul met de idioot hoge dosering nicsalts direct al af.Een lichte paranoia kan soms je redding wezen.Straks zijn er misschien opeens een hoop mensen afhankelijk van dat spul en kan je niet terug naar nic.base.Ik zit daar dan niet bij.

Edited by richard-V