Jump to content

Review: Innokin iTaste SVD

Zappa
 Share

Recommended Posts

Vandaag is de Innokin iTaste SVD binnengekomen. Besteld bij Pink Mule in Spanje.

Ik zal geen hele review schrijven hier, want die zijn er genoeg te vinden inmiddels (hoe die werkt en zo). Ik zal mijn eerste indruk ervan hieronder weergeven.

Eerst maar eens een fotootje:

IMG_20130517_113431.jpg

Het is een mooi apparaatje. Hij heeft een beetje een steam-punk uiterlijk, met een beknopte gebruiksaanwijzing die in de behuizing gegraveerd is. Hij is van geborsteld RVS. De onderdelen hebben wel wat scherpe randjes. Zo hebben beide batterij tubes rechte randen en dat voelt niet zo fijn aan. Beter was geweest als de randen wat afgerond waren. Ook de gegraveerde strepen op de tubes voelen daardoor wat scherp aan. Ik ben benieuwd hoe dat op de langere termijn gaat bevallen.

Wat me een beetje tegenstaat is, hoewel hij echt nieuw is (er zat een plastic wrap om de door) de huls en het display een beetje beschadigd zijn. De huls lijkt voor het inpakken ergens tegenaan gestoten te hebben, waardoor er boven het display een kleine beschadiging zichtbaar is. Ook de bovenste ring op de iTaste is niet super glad afgewerkt. Op het schermpje zit iets van een vlekje, dat ik heb proberen weg te vegen. Maar ik veegde het uit over het schermpje, waardoor er nu een waas zichtbaar is, als je het schermpje tegen het licht houdt. Niet storend als je het display wil aflezen; dan merk je er niks van. Maar voor een nieuw apparaat vind ik dat toch teleurstellend.

Terugsturen doe ik hem hiervoor niet. Want weer naar Spanje, dan weer wachten op een nieuwe waarvan het de vraag is of die dan wel goed uit ziet. Was het een Nederlande shop geweest dan zou ik dat wel doen, want dan gaat het allemaal wat sneller.

Volgende foto laat de iTaste samen met mijn Vamo's zien, in korte en lange uitvoering.

[img width=300 height=400]http://lh3.googleusercontent.com/-wmGlFtJ5Rdo/UZYCjGUcMNI/AAAAAAAAAKc/IjUAQvvjwR8/s720/IMG_20130517_113240.jpg

De iTaste is zelfs nog iets langer dan de Vamo in lange uitvoering. Dus je hebt wel een soort van lichtzwaard in je handen.  :wink Mij maakt dat niet zo veel uit. Ik vind het wel fijn zo'n groot apparaat. Daardoor zit de vuurknop ook wat hoger als bij de Vamo. En dat voelt net wat prettiger voor mijn rechterduim, die al weer last heeft van het 'trigger finger' syndroom.

Ook mooi is het lampje in de vuurknop, die groen schijnt als de batterij vol is, en geel en rood wordt naarmate de batterij leger wordt. Zo heb je snel feedback over de resterende lading van de batterij. Je kunt overigens ook nog het resterende Voltage van de batterij op het scherm laten verschijnen, door de + of de - knop langer vast te houden. Het schermpje is trouwens een 3 digit, 7 segments display, bekend van o.a. de Provari, in een blauwe kleur. Dat ziet er wel gaaf uit.

De linker Vamo is al flink gebruikt, zoals je op de foto kunt zien. Dat soort gebruikssporen zullen op de iTaste niet gebeuren, omdat hij van RVS is gemaakt. Krassen natuurlijk wel (die zitter er zelfs al op), maar dat zal bij iedere damper wel vroeg of laat gebeuren, tenminste bij mij.  :ja

De knoppen hebben een lekkere knik en zijn goed te bedienen. Het is wel even wennen dat je hem in de linkerhand beter kunt aflezen, vanwege de oriëntatie van het display en de + en - knoppen. Hoewel ik linkshandig ben gebruik ik de dampers meestal met mijn rechterhand. Maar om het display van de iTaste dan af te lezen moet je je rechterhand in een beetje rare stand houden. Met de linkerhand gaat dat eenvoudiger. Maar dat betekent weer wisselen van hand. Het is uiteindelijk allemaal een kwestie van wennen.

Al met al een mooie damper. Beetje jammer van de kleine beschadigingen en de scherpe afwerking. Maar de moeite waard.

Ik zal hem nu een flink gaan gebruiken en wellicht later hier nog wat aanvullingen geven.

hoi ik heb hem vandaag ook binnen , ook ik heb lichte beschadigingen. Je verteld het heel mooi, je review

hij dampt wel als een tijger he ;)

Ja, dampen doet 'tie. Ik had ook niks anders verwacht.

Je kunt hem, vanwege het geborstelde staal trouwens ook als nagelvijl gebruiken  :657

Zoohhhh... jemig kremig... dat is een lang eind.. vind de VAMO eigenlijk al een joekel. Jammer van die beschadigingen, zoiets hoeft en mag niet als iets nieuw gekocht is vind ik zelf persoonlijk... zou ik dus van balen. Ben zelf altijd heel zuinig op mijn spullen, baal van vlekken en of krasjes ergens op. Heb een samsung Gal Note en gebruik altijd mijn pennetje, vind vingerafdrukken erop al storend... maar ik dwaal af van je nieuwe speeltje ;-)

Vind het wel een echte mannen gadget :grins

Maar goed, even over die lengte, realiseer me zelf dat ik ook lange batjes heb en dat die vamo met iets erop ook langer is als mijn huidige combi (grote twist). Aan de andere kant, ik ga die vamo alleen binnenshuis gebruiken.

Guest Briggitte

~* Aan de andere kant, ik ga die vamo alleen binnenshuis gebruiken. *~

Dat dacht ik toen eerst ook.... :haha

Mooie dampert Zappa :shock:duim:clap

Misschien zelf nog aan gang met een polijstlapje nav die scherpe randjes?

[hoewel ik niet weet of deze ook voor RVS geschikt zijn..]

Mjah.. kun je de InnokinSVD iig niet zo heel erg de schuld geven van je wederom opkomende triggerfinger, en ben ik mede daarom al blij dat ik 3 variaties in vorm heb qua dampers, want dat verschijnsel was me ondertussen ook niet geheel onbekend :fluit

Ik was er ook heel tevreden over. Totdat de dampknop ging weigeren. Gelukkig kon ik hem terugsturen en de vervanging is onderweg.

Ik vind de scherpe randjes minder storend. Je raakt er aan gewend. Ik zal in ieder geval blij zijn als hij weer terug is.

:bedankt voor je review :duim

Off topic misschien, maar voor de echte die hards een onmismaar poetsdoekje.

Dit is het beste wat ik ooit heb aangeschaft om krasjes en dergelijke weg te werken. Echt fantastisch produkt !

Verkrijgbaar op e-bay, niet erg goedkoop, maar tientallen keren herbruikbaar:

CAPE COD

Pre-moistened polishing cloths that clean, polish and protect your precious metals.

N.B. Not suitable for brushed metal finishes or thinly plated metal. If using on watches etc with anti-reflective (AR) coatings on the glass please mask them prior to use or ensure they are not rubbed/polished.

Safely removes scratches, swirls and blemishes from your treasured jewellery, watches, silverware etc. 

Cape Cod Metal Polishing Cloths are soft, reusable cotton cloths containing just the right amount of our amazing metal polish.

Simply wipe away tarnish to reveal a satisfying mirror like shine.

Never again will you need separate metal polishes. Cape Cod Polishing Cloths rejuvenate all fine metals:

Gold * Silver * Pewter * Brass * Copper * Bronze * Nickel * Aluminium * Chrome * Stainless Steel

Hier kan je resultaten bekijken:

CAPE COD

post-1873-14229935575952_thumb.jpg

Off topic misschien, maar voor de echte die hards een onmismaar poetsdoekje.

Dit is het beste wat ik ooit heb aangeschaft om krasjes en dergelijke weg te werken. Echt fantastisch produkt !

Verkrijgbaar op e-bay, niet erg goedkoop, maar tientallen keren herbruikbaar:

ook hier te koop http://www.mooihorloge.nl/cape-cod-polijstdoekjes.html

Voor ons, Belgen, minder interessant vanwege de verzendkosten - Nederlanders doen er een koopje aan.

E-Bay = EUR 6,80 verzending NL en BE incl.

Zonder dank, als je de krasjes hiermee niet wegkrijgt dan weet ik het niet meer  :duim

Ik hemel niet gemakkelijk iets op, maar als het goed is, dan zeg ik het :cigar

Ik gebruik het meestal om mijn collectie uurwerken op te poetsen, zoals je op de voorgaande link op mijn posting ziet, prima spul !

Mooie dampert Zappa :shock:duim:clap

Misschien zelf nog aan gang met een polijstlapje nav die scherpe randjes?

[hoewel ik niet weet of deze ook voor RVS geschikt zijn..]

Mjah.. kun je de InnokinSVD iig niet zo heel erg de schuld geven van je wederom opkomende triggerfinger, en ben ik mede daarom al blij dat ik 3 variaties in vorm heb qua dampers, want dat verschijnsel was me ondertussen ook niet geheel onbekend :fluit

Mjaa, ik was al aan het denken om er een polijststeentje langs te houden. Maar ik wacht eerst maar eens even hoe storend het gaat zijn, want wellicht wen je er aan, zoals PatrickV al zei.

Ook al last van een stuiterende duim?  :duim Links of rechts?  :duim

:haha

heb jij ook weleens dat je tevergeefs op het display zit te drukken in plaats van de knop??? :haai

Ja herkenbaar. Maar ik vind het juist fijn. Als het display onder mijn duim zit druk ik het knopje in met het tweede kootje van mijn wijsvinger. Een fijne afwisseling voor mijn duim.

~* Aan de andere kant, ik ga die vamo alleen binnenshuis gebruiken. *~

Dat dacht ik toen eerst ook.... :haha

:bloos :bloos Met het schaamrood op de kaken moet ik toegeven dat ik er ernstig over na zit te denken om een paar 18350 batjes te bestellen zodat ik mijn jetser naar een iets kleinere jetser kan terugbrengen en hem dan toch mee te nemen buitenshuis....  :bloos :bloos

Guest Briggitte

Hoppa! Gewoon met de 18650-batties erin ging ik er mee over straat, jawel :grins

Daar wennen jij & de Vamo snel genoeg aan: groot istie toch al,

maken dan die paar cm extra echt nog iets uit?  :onschuldig

Maar je mag het natuurlijk zelf weten he :wink

:haha

je word schaamteloos van dampen

:onschuldig

Dat klopt inderdaad... toen ik begon met dampen nam ik voor buiten een egoT 650 met ieniemie clearomizer mee... Nu heb ik het spuitje om mijn nek hangen en heb de grote roze twist met roze vivi nova mee of een Kanger T3 erop... want ja... die egoT650... heb ik daar wel genoeg aan.... dus het zekere voor het onzekere en neem dus grote twist maar mee...

Maar toch... die VAMO met een iets kleiner batje, scheelt toch weer een paar centimeter...

Maar ik ga het testen met de grote VAMO, heb zondag een verjaardag en neem hem gewoon mee... zullen wel weer wat reacties op komen denk ik zo :blab

nu helemaal he krijg je reactie's van het is slecht  :blab heb je dat niet gehoord.

ik zou een bordje ophangen met de antwoorden op de meest gestelde vragen hahahaha

stoer hoor met de vamo op pad

arme duim,

je hebt ook sigaren he die werken zonder knopje

kan je ook gewoon in je mond houden maar wel elektrisch

beterschap

Haha, ik hou de topics over de e-sigaar idd in de gaten, want ik wil ook wel zo'n ding met auto-switch. Maar ik ben nog zoekende naar het perfecte smaakje voor in zo'n ding. Want ik moet dan wel ook iets hebben dat naar sigaar smaakt.

Die, én een pijp, en dan ben ik compleet  :wink (Tja, dat zei ik een aantal maanden geleden ook)  :liar

en als je nou je SVD omdraait en je duwt met je wijsvinger?

of is dat een domme opmerking omdat je dat allang hebt geprobeerd.

hopelijk kom je van de pijn in je duim af.. Ik heb RSI in mn arm maar dat komt van mn andere hobby de honden,

heel veel tennisballen gooien met een werpstok.. hahaha

zo hebben we allemaal wat nietwaar ;)

Een tussenstand van mijn Innokin iTaste SVD ervaring:

Het is een prima damper, vergelijkbaar gewicht als de Vamo. Hij ligt prima in de hand.

Gisteravond allemaal smaakjes geprobeerd in mijn IGO L op de SVD. Dat gaat echt prima met deze damper. Hoewel ik voor het snel instellen en bekijken van weerstand en spanning de Vamo toch net iets makkelijker blijf vinden. Het voordeel van de SVD vind ik dat ik hem op verschillende manieren in mijn hand kan houden en toch gemakkelijk de vuur-knop kan bedienen. Dat maakt het mogelijk om de SVD te bedienen met de zijkant of top van mijn duim en het derde, tweede en eerst kootje van mijn wijsvinger. Bij de Vamo gaat dat wat lastiger. Dat maakt de SVD voor mij net wat ergonomisch makkelijker in gebruik.

De Vamo zal nu voornamelijk gebruikt worden als tester en voor buitenshuis. De SVD reserveer ik voor thuisgebruik en echt genieten van het dampen van mijn smaakjes op de bank, achter de PC en vandaag ook lekker in het zonnetje in de tuin.  :ja

Ik moet er nog bij vermelden dat ik de SVD wel nog helemaal uit elkaar heb gehaald en schoongemaakt. Ik merkte dat er uit de doos nog wat vuil in de schroefdraden zit, waardoor de delen soms minder makkelijk in elkaar draaien. Door alle schroefdraden van de onderdelen goed schoon te maken, draaien alle delen lekker soepel in elkaar. Tot nu toe nog steeds  :duim voor mij.