Jump to content

Damnvape Fresia RTA review

Recommended Posts

Ken je dat? China zet op het doosje MTL and DL voor hetzelfde product.

Wel zo werkt het niet, je kan geen goede MTL krijgen door een groot airflow gat en de meeste van die "hybrid" RTA's hebben maar één airflow voor beide stijlen.

Deze Fresia is de eerste die ik voor ogen krijg waar de airflow zo gemaakt is dat je kan kiezen voor een goede MTL of restricted DL airflow door een simpele draai aan de AFC, dus geen plugjes of andere restrictors plaatsen.

Hoe dat werkt zie je in de review.

Verder is het een 22mm single coil RTA met een deck zoals er vele andere zijn.

Beginnen doe ik zoals steeds met een Youtube presentatie en build filmpje.

In dit onbewerkt filmpje zie dingen die iedereen wel eens overkomen, ik had miserie met een coil met hatelijke hotspot en dan vergis ik me nog eens van katoen...

Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken of te bekijken, elke view👁️/subscribe☑️/like👍/comment🖊️ op mijn kanaal weet ik erg te appreciëren.

De verpakking:

o8WjTOF.jpg?1

De spares:

TjEH7Ci.jpg?1

Je hebt deze RTA in een paar kleuren en deze zwarte versie is wat mij betreft wel mooi.

De Fresia ziet er goed uit en het model staat me wel aan.

tYfWFdG.jpg?1

wZpP6mL.jpg?1

510 pin is lang genoeg en dus hybrid safe.

QwBJ408.jpg?1

Je krijgt twee 510 driptips, een iets grotere opening voor je restricted DL airflow en dan rechts voor je meer MTL driptip.

wTTmouI.jpg?1

Topfill vullen is geen probleem.

k57enHH.jpg?1

In de base zit de AFC en die heeft twee aparte kanalen, je restricted DL en MTL airflow zitten gescheiden van elkaar en hebben dus beide hun eigen kanaal dat naar de coil gaat.

Dat is innovatief wat mij betreft

Dit is de restricted DL airflow opening.

IcJXO0j.jpg?1

Draai je de ring naar de andere kant van de base daar zit dan de MTL airflow, dat is één gat en kan je nog kleiner maken door de airflow ring in een andere stand te plaatsen.

hPPm2dC.jpg?1

Met het rechte glas is de inhoud 2ml en met het bubble glas is het 3.5ml.

tYLlCY6.jpg?1

Het deck en de posts dat zie je wel vaker in andere atomizers, beetje Kayfun/berserker stijl.

mV6Qa2c.jpg?1

En op deze foto zie je dan goed de gescheiden airflow.

Het kleine buisje in het midden daar komt je MTL airflow van en is 1.4mm binnenin, en rond het buisje is de rest van de opening de restricted DL airflow.

X5djLRk.jpg?1

Eerst heb ik de RTA getest met een MTL coil van O.92ohm en dat ging goed, de airflow kan goed strak worden voor MTL op de kleinste setting.

De coil die je nu gaat zien is een restricted DL coiltje dat ik wel vaker gebruik, de inhoud van de tank is maar 3.5ml dus dan gebruik ik liever een coil die ongeveer rond de 0.5ohm zit.

Met een simpele fused clapton (2x28/36) wat ik dan vrij vaak kies als coil.

3mm coil is ook ongeveer de limiet in dit deck, zou ook niet weten waarom je groter zou gaan voor deze RTA.

7EAatr9.jpg?1

HOLCPMn.jpg?1

j8vaomw.jpg?1

Wicken gewoon het katoen in de gaten naast de coil stoppen, gewoon de gaten opvullen en je katoen niet te vast.

In mijn filmpje zie je dat ik altijd ruim de tijd neem voor het katoen en ik hanteer bijna altijd dezelfde manier van wicken en katoen voorbereiden, en dat werkt want ik heb zelden to nooit dryhits of lekkage.

avkwah4.jpg?1

pneeHRQ.jpg?1

Op deze Rincoe Manto X mod heb ik de RTA gebruikt, dat was een kleine handzame combinatie.

BICpUMH.jpg?1

Mijn bevindingen:

- Leuke single coil RTA die me goed bevallen is.

- Smaak is top en weinig op aan te merken.

- 22mm dus voor mensen die graag een kleine RTA hebben zeker een aanrader.

- Innovatieve airflow.

- MTL en restricted DL airflow zitten gescheiden van elkaar, dus deze RTA kan beide airflow goed brengen.

- MTL kan strak, de restricted airflow kan erg ruim tot een losse MTL.

- 2 of 3.5ml inhoud is normaal voor zo een kleine RTA.

- Simpel te builden deck en makkelijk te wicken.

Wat beter kon:

- Bij mijn RTA zit de AFC ring erg los, echt heel erg los.

In mijn filmpje laat ik dat ook duidelijk zien.

Ik heb maar één fresia dus ik weet niet of ze het allemaal hebben of het juist die van mij is?

Edited by Jim
  • Like 15
  • Thanks 1

Is een buble glaasje bij?

Ik vraag dit omdat ik in het verleden tankjes die me niet interessant leken met een buble glaasje wel goed waren.

Zo heb ik op een crius 2 een buble glaasje van een intake gezet en zo veel meer liquid inhoud gecreëerd.

Sorry ja er is er een bij foto had zich blijkbaar nog niet geopend.

Edited by Luc rafc
FFoutje

Goeie review weer Jim. Ik had deze al een paar keer voorbij zien komen maar wist niet dat er zo'n ingenieus airflow systeem in zit.  Dat maakt hem wel heel interessant. Erg slim gevonden om het probleem met het luchtgat onder de coil op die manier op te lossen. Geen gedoe meer met inserts enzo en gewoon on the fly switchen van MTL naar DL

Interessant model, heel apart die gescheiden MTL en rDL kanalen.

Dit kon wel eens een goede optie voor een vriend van me zijn.

't Word wel even afwachten of ze die airflow ring aanpassen, of dat dit een enkel gevalletje 'pech' is.

• 2 weeks later...

Nice review, 😉

Ik kan melden dat ik twee fresia's heb een daarvan heeft een heeeele losse AFC ring, ga eens kijken of ik daar nog wat mee kan. De ander is dik in orde

Erger:

Wat mij tegenviel is dat ik er 2 heb in de stainless uitvoering, elk van een andere webshop en beiden hadden een losse/ slecht bevestigde 510 pin en met los bedoel ik ook los.

Ik constateerde met de 1e vrij snel vreemde zaken betreffende weerstandswaarde van de coil.

Vastgedraaid en geen problemen meer.

De 2e kwam twee weken later binnen en uit voorzorg nagekeken de 510 schroef stak daar vrij ver uit en bij controle zat de 510 schroef er een klein stukje ingedraaid maar scheef, resultaat: slecht schroefdraad op de pin gelukkig hadden ze hier dus de schroef er maar een klein stukje inzitten en was hij nog bruikbaar.

Hierop heb ik contact gezocht met Damn Vape: teveel toeval - 2 webshops met 2 weken verschil

En ik kreeg antwoord:

Thank you for purchasing DAMN VAPE Fresia RTA.

We paid attention to the 510 pin and airflow ring after getting feedback from our customers.

We will listen to suggestions as always. Thank you so much.

Als je hem aanschaft en je hebt een probleem zou ik proberen via b.v. facebook even contact op te nemen