Jump to content
Hansy

Simply Tobacco

Recommended Posts

Simply Tobacco, geen kloon maar mijn eigen hersenspinsel.

Ontevreden met commercieel verkochte e juices maar begonnen met zelf te mixen. De gebruikte flavors zijn Tobacco Bastards No.9 en No.33, Cream en Caramel van Flavormonks, Vanilla Custard en Koolada van TPA. Ik vind deze zelf bijzonder geslaagd, op zeker mijn ADV, kon na 3 dagen steepen niet langer wachten en ben gaan dampen. Ik kan er niet meer van af blijven.

Hier de verhoudingen op e-Liquid Recipes http://tjek.nu/r/qHf8.

Posted (edited)

Koolada is smaakloos, het geeft dus een licht koel effect zonder menthol smaak en met 1,5% is dat minimaal. Het geeft een wat koelere gier, maar dat zit diep verstopt, de Tobacco Bastard No.33 is vrij scherp van smaak, de Koolada zwakt dat wat af. In mijn beleving dan, smaak blijft toch iets heel persoonlijks. Toen ik nog stinkstokkies weg pafte rookte ik halfzware shag en menthol sigaretten. Als ik nu menthol wil dampen doe ik een paar druppeltjes verdunde menthol bij de Simply Tobacco mix in mijn tankje.

Edited by Hansy

Posted (edited)

Na 2 weken steepen merkte ik dat de mix een te zoete after taste kreeg. Ik heb dit voor de resterende 15ml (de andere 15ml had ik al opgedampt) minder zoet kunnen maken door er 3 druppels/5ml citroensap aan toe te voegen. De flesjes citroensap van de Aldi bevatten volkomen helder sap zonder citrusolie en kunnen dus probleemloos gebruikt worden. Toch maar een flesje Bitter Wizard (FA) besteld om te kijken hoe dit werkt als een mix na langer steepen te zoet wordt.

Edited by Hansy

Ik wil zeker nog eens gaan testen met de tabaksaroma's van FM , wellicht is hun custard ook een goeie keuze ipv de tfa custard ?   De FM custard heeft wel een vrij uitgesproken mondgevoel maar wie weet combineerd dat wel leuk met de andere aromas 🙂

Posted (edited)

Ik heb de TFA sweetener vervangen door Caramel van FM, minder zoet meer body voor de tabaks smaak en tevens een beetje No.17 TB van FM aan toegevoegd.

Heb er na 2 dagen steepen een beetje van geproefd, ik heb het idee dat dit een verbetering is, voor mijn smaakbeleving dan.

Oh, en de Bitter Wizard was niet meer leverbaar, kreeg te horen dat de fabrikant er mee gestopt was. Dus maar afwachten wat deze mix gaat doen na langer steepen.

Edited by Hansy

Na 3 dagen steepen kon ik wederom niet langer wachten om een testje te proeven. Ik damp deze in mijn Kayfun Prime met een 28ga Kanthal spaced coil, 8 wikkelingen, 2,5mm, 1,4ohm, 16W. De wick is Ekowool.

Dit is dus de batch waar de sweetener is vervangen door de Caramel van FM en 1% Tobacco Bastards No.17 is toegevoegd

Deze mix is het voor mij, morgen 100ml mixen en een weekje laten steepen en daarna volop genieten.

Edited by Hansy

Door een idee in een ander topic heb ik mijn 3D printer als een soort yoghurtmaker gebruikt. Deze heeft een verwarmd bed en kan ik op iedere gewenste temp. instellen.

Nadat ik mijn mix klaar had, deze 2 uurtjes op de magneet roerder laten draaien, vervolgens 5 seconden in de magnetron om het voor te verwarmen en de moleculen wakker te schudden.

Toen au bain marie op de 3D printer gezet. Na een uur zag ik dat ik niet de gewenste temp. haalde, ik verloor te veel warmte. Opgelost door er een bubbelfolie omheen te plaatsen, bed ingesteld op 51℃ en mijn mix bleef keurig op 40℃. Na ± 8 uur weer een half uurtje op de magneet roerder en daarna gebotteld. Nu eerst mijn restje van de vorige batch opdampen, die overigens steeds beter is gaan smaken en dan over een dag of 2 proeven. 🤗

IMG_0336.jpg

IMG_0337.jpg

Dit tabak sapje is af voor mij, door de sweetener te vervangen door caramel is het niet te zoet meer. Het steepen op de 3D printer is een succes verhaal en na nog eens 2 dagen in een flesje is het een top tabakje geworden. Ik damp het in mijn Kayfun Prime met een 28ga kanthal, 6 wikkelingen, 2,5ID, spaced coil wat bij mij 1,4Ω aangeeft op 16W. De mix bevat 8mg/ml nic.

Ik damp uitsluitend MTL, mijn maat waarmee ik de kosten voor het DIY mixen deel, dampt DL. Voor hem ga ik apart een 3mg/ml batch maken, hij vindt dit sapje ook geweldig maar voor DL te veel nic.

Vond in mijn keukenkastje een goed bekertje, stukken beter als de knullige au bain marie met bubbelfolie.

Verhit mijn printbed op 45℃ en het sapje in het bekerglas blijft keurig op 40℃, kan niet oververhitten.

Dit laat ik een uurtje of 8 zo staan, na die tijd is de mix een tint donkerder.

3D steep.jpg

Edited by Hansy