Jump to content

Wotofo Elder Dragon RDA review

Recommended Posts

De laatste review van 2018 en dat is een review van de nieuwste Wotofo RDA, de Elder Dragon.

Deze keer heeft Wotofo een samenwerking gedaan met een Japanse Youtube reviewer Ryusei Sakaue en dat zal je al snel merken aan het "speciale" uiterlijk van de topcap.

Deze vormgeving van topcap zal vele mensen afschrikken om het te kopen want je moet er voor te vinden zijn natuurlijk.

Verder is het een 22mm single coil met een airflow systeem dat al net zo "speciaal" is als de topcap.

Beginnen doe ik zoals steeds met een Youtube presentatie filmpje, zoals steeds heb ik hier mijn tijd genomen om alles zo goed en in detail mogelijk weer te geven.

Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken of te bekijken, elke view👁️/subscribe☑️/like👍/comment🖊️ op mijn kanaal weet ik erg te appreciëren en het helpt mij ook om beter te worden in wat ik doe.

De verpakking.

b9oX5vT.jpg?1

De spares en extra's die je krijgt, ik denk dat de foto wel duidelijk genoeg is om te kunnen zien wat het is.

V5pjbto.jpg?1

Zoals je ziet is de topcap speciaal en niet alledaags, het geeft me geen wow gevoel maar het is wel eens leuk om eens iets anders te zien.

De vorm zou naar verluid ook lijken op iets echt traditioneel Japans, maar ik ken niks van die cultuur en ga dan ook geen dingen neerpennen waar ik niet 100% zeker van ben.

Ik heb dus zoals je ziet de gouden versie en deze versie is ook met een gouden build deck, bij de andere kleuren is het een stainless build deck.

oV0s1uF.jpg?1

ob0yc7R.jpg?1

Standaard zit de squonkpin al geplaatst en op een squonker heb ik de RDA dan ook het eerst gebruikt.

De 510 pin steekt ook ver genoeg uit om hybrid safe te zijn, wat ik ook bewijs want in mijn filmpje gebruik ik de RDA op een hybrid mech.

XuXWJHY.jpg?1

Je krijgt twee 810 driptips en een 510 adapter.

De 810 driptips zijn wel iets smaller dan de gebruikelijke 810 tips en heel fijn in gebruik wat mij betreft, maar wil je een andere 810 driptip van jezelf gebruiken dan is de kans 90% dat die te breed is en je een overhang zal hebben door het opstaande randje aan de topcap.

XvRkr9J.jpg?1

Topcap langs binnen, hier is een "locking" uitsparing gemaakt zodat de topcap niet vrij zal kunnen draaien rond het deck.

IxeuJ5V.jpg?1

Dan het deck en toen ik dit voor eerst op foto zag dacht ik van dit ziet er heel goed uit.

Postless deck en het maakt niet uit hoe je de coil draait, door de vier posts kan je die altijd plaatsen.

Eens je coil en katoen in het deck zitten is de ruimte in het deck extreem beperkt, goed voor de smaak en warme vape dat wel maar in mijn bevindingen zal je ook lezen dat dit een groot nadeel heeft.

ziVZRme.jpg?1

csoaIjf.jpg?1

UVeYmYm.jpg?1

2LJI0JD.jpg?1

Als je tot in detail wil gaan dat je RDA zuiver is bij het kuisen kan je de airflow pijpjes verwijderen door onderaan het deck de schroefjes los te maken.

Dan kan je heel dat airflow blok wegnemen en alles grondig zuiver maken, voor mij niet echt van toepassing want ik gooi alles in de ultrasoon om te reinigen.

nKSYphA.jpg?1

o6qNUoh.jpg?1

Deze dingen heb ik gebruikt voor de review.

Een mooie alien coil gemaakt door forumlid @Loyal_2the_coil, op maat geknipt met een echte coily tool (zit ook een soortgelijke Wotofo tool bij de spares).

Wotofo angeled cotton en dan lekkere liquid van Illusions Vapor.

5qt7UeV.jpg?1

Coil plaatsen is heel simpel, met een coil jig te plaatsen in de gootvorm in het deck heb je direct de ideale positie voor de coil.

UcBUdGo.jpg?1

EHH2Loe.jpg?1

VdGyh80.jpg?1

mQ2b4d2.jpg?1

QmddNFV.jpg?1

Wicken met het Wotofo schoenveter katoen gaan heel vlot, dat katoen heeft ook bij geen uitkammen meer nodig want dat is al fluffy genoeg.

ewyEXl6.jpg?1

Nu met de coil en katoen op plaats zie je dat de ruimte in het deck voor je liquid heel erg miniem is geworden, onder en naast de coil is bijna niks ruimte meer voor liquid.

In mijn filmpje kan je het allemaal nog iets beter bekijken.

cFgIhv2.jpg?1

De squonkpin was standaard al geplaatst en ik heb de RDA dus met mijn eerst build getest op een squonker, helaas heb ik wel geen enkele squonker die mooi staat met een gouden RDA.

rOMMunt.jpg?1

Maar omdat het squonken met deze RDA me niet beviel heb ik die dan maar gebruikt als gewone dripper.

En deze klassiek uitziende Negus mod and son mech past wel bij deze RDA.

DHBgdkO.jpg?1

sxnswWx.jpg?1

Mijn bevindingen:

- Goede smaak krijg je bij deze RDA heel zeker door de compacte ruimte van het deck.

- De airflow is zelfs iets ruimer dan de restricted DL airflow die je van meeste andere 22mm RDA's krijgt.

Om die ruimere airflow te compenseren gebruik ik dan ook steeds een dikke coil die iets lager uitkomt dan wat ik normaal zou gebruiken.

- Door die compacte ruimte binnenin krijg je wel een warme vape.

- Bouwkwaliteit is heel goed, Wotofo maakt altijd wel goede producten.

- Door de vier posts is het plaatsen van een coil heel simpel, met de bijgeleverde tool knip je de coil ook perfect op lengte voor dit postless deck.

- Veel spares en extra's bij deze RDA.

Wat voor mij persoonlijk beter kon:

- Squonken was voor mij geen leuke ervaring, alles behalve zelfs.

Omdat alles binnenin het deck zo klein is en die airflow pijpjes zo laag zitten is zelfs een stevige knijp in je squonkflesje al genoeg om de liquid rechtstreeks in de airflow pijpjes te jagen, en het loopt er dan ook direct uit.

Dus na even op de squonker heb ik dan in het filmpje er een gewone dripper van gemaakt.

Gewoon als dripper kan je de liquid beter doseren en stuw je de liquid niet rechtstreeks van de squonkpin in de airflow pijpjes, dus als dripper had ik een veel betere ervaring met deze RDA.

- Nog een persoonlijk minpunt is dat 90% van mijn 810 driptips een overhang hebben door het opstaande randje op de topcap.

Kortom voor mij persoonlijk is dit geen geslaagde RDA, het deck zag er veelbelovend uit maar meer nadelen dan voordelen wat mij betreft.

Ik heb zoveel andere 22mm RDA's die geen problemen hebben met oversquonken, dus kan ik deze Elder Dragon niet verkiezen boven de andere.

Erg spijtig want de smaak de smaak die ik van deze RDA krijg is heel erg goed en omdat het zo een compact deck is zal die vape ook warmer zijn dan bij andere.

Dit zijn natuurlijk mijn bevindingen he, voor iemand anders is die misschien wel geschikt maar ik knap gewoon af op het feit dat de RDA zo snel zal oversquonken.

Niet mijn ding dus helaas, en zo moet ik mijn laatste review van 2018 afsluiten in mineur.

• Like 17
  • Thanks 2

Spijtig dat die zo vlug overloopt bij het squonken, als dripper staat hij heel mooi op jou mech, like hier en op yt,

Wens voor jou dat je in het nieuwe jaar nog veel goeds en mooi gaat reviewen, heel goed bezig 🙂

Edited by K&H

Ja na een paar dagen was ik klaar met deze RDA

Ik heb zoveel goede RDA’s die beter zijn als squonker, deze voldeed niet aan mijn eisen en tegen mijn zin blijf ik niks gebruiken.

Soms zijn producten gewoon mijn ding niet. 

• Like 2

Leuke review weer @Jim Heeft een aparte vorm en deck. Sta ervan te kijken dat de smaak ook goed blijft met zoveel airflow. lIjkt me dat je die goed moet afknijpen om goede smaak te houden? Inderdaad een mooie combi met die Negus mod. Zal door die aparte vorm komen dat ie eigenlijk op alle breedtes wel staat.

Edited by Vaper69

Weer een mooie en zeer uitgebreide review, thanks!

De RDA lijkt mij niet echt mijn ding behalve de kleur ben ik zelf ook niet van het drippen en dan houdt het al snel op met deze RDA en het (te)kleine deck.

Wat ik wel leuk vind om te zien is dat je er standaard een soort coily tool bij geleverd krijgt, mocht je deze nog niet hebben dan is die zeker handig om erbij te krijgen

Goede Review, Jim...

In je filmpje zeg je dat je de airflows kunt verwijderen om ze goed schoon te maken, dat is niet de enige reden..

je kunt ze eruit halen om er 2 coils in te draaien, zonder de airflows heb je een Easy deck om ze erin kwijt te kunnen....ipv van neuzelen om ze erin kwijt te kunnen..

voor een single coil, niet echt nodig, maar als je grotere coils erin wilt draaien kan t handig zijn de airflows er ff uit te halen...

En het vermoeden is dat Wotofo in de toekomst andere soorten Airflows los kan/gaat leveren voor deze RDA.....

dan wordt t weer een veelzijdig te gebruiken ding...

Ik weet niet welke en waarom je een dual coil zou plaatsen in deze RDA.

Volgens mijn bron binnenin het bedrijf is deze RDA tot nu toe geen bestseller en zie dat ook niet direct veranderen.

Als het ding geen hoge verkoopcijfers heeft zal er ook niks aftermarket uitkomen zoals topcaps of airflow opties.

• Sad 1
  • 1 month later...
  • 11 months later...

@Jim Ik krijg hier maar geen goede smaak uit.... Ik heb na wat research op het internet de legs van de coil op 5mm geknipt ipv de aanbevolen 6mm. De smaak is echter nog verre van 'prima'. Ik gebruik de meegeleverde coils van Wotofo.

Heb je toevallig tips?

Edited by UncleEddy