Jump to content
Maickie

XTAR VC4

Recommended Posts

Iemand bekend met deze oplader ? 

XTAR VC4 Ni-MH and Li-ion USB batterij-oplader.

Gaat mij er vooral om dat hij 21700's goed kan opladen. Ik heb een bol.com bon van 30 euro en moet hem ergens aan uitgeven. Aangezien me battery charger altijd vol zit dacht ik dan maar een oplader. Jammer genoeg verkoopt bol.com geen vape gear 😞

Zelf heb ik ook een vc4. Goed toestel, doet wat het moet doen. 21700 past gewoon. Wel voorzichtig dat je de wrap niet beschadigt bij het eruit halen. Alleen laadt ie soms erg traag op, hij begint dan op 0,2a. Ik moet em dan een keer uittrekken en dan laadt ie goed. Eerst dacht ik dat mn batterijen te ver ontladen waren ofzo, maar met niet ver ontlade batterijen heeft ie het ook, eveneens met 2 verschillende usb adapters. Maar voor de rest werkt ie gewoon.

Edited by germanaaizer

Ik heb twee jaar een VC4 gebruikt en was er tevreden over tot ik 21700 batterijen gebruik, dan werd de lader me veel te traag.

Laden zoals hierboven geschreven aan 0.2ohm dat duurde me allemaal te lang.

Van zodra je vier 18650 batterijen samen zou laden dan heb je max 0.5A of zelfs lager dus dat neemt ook wel wat tijd in beslag.

Voor 21700 batterijen zou ik een lader kopen met een goede power brick die genoeg geeft power geeft om elke cel op minstens 0.5A of liefst zelfs op 1A te kunnen laden.

Meeste 6 bay laders zoals een Golisi S6 of de Gyrfalcon All-88 kunnen dat.

@Jim ik heb daar al naar zitten kijken die verkopen ze helaas niet op bol.com.

Ik heb overigens nu een lader met 2 plekken die 4.1A kunnen laden op 2 21700. Geen idee waarom je dat zou doen want je batterij vind dat niet zo leuk.