Jump to content
Sign in to follow this  
The Unknown

Aspire Cygnet review

Recommended Posts

Vandaag kreeg ik de Aspire Cygnet gereguleerde mod binnen in een behoorlijk klein pakketje dat weinig voorstelde in gewicht, dat beloofd wat want ik kocht de Cygnet omwille het gewicht en afmetingen.

Uitpakken dan maar en toen ik het plaatje op het doosje zag schrok ik even want ik had zwart met zilver besteld en op het doosje stond een zwart met goud afgebeeld, maar na het openen van het doosje bleek er een zwart zilveren Cygnet te zijn vepakt.

8x4fag.jpg

Dan het vergelijk met de Eleaf Pico Mega kwa afmetingen (hoogte breedte) zijn ze beidde bijna gelijk, kwa dikte is de Cygnet behoorlijk wat slanker maar ook in gewicht scheelt het aanzienlijk met en zonder accu.

De maten van de Cygnet zijn 23.5 mm breed wat ik op zich een rare maat vindt want de meeste zo niet alle tanks hebben hele diameters, de hoogte is 72 mm en de breedte is 45 mm, compact en handzaam.

ngufrk.jpg

2qsujok.jpg

Het display is simpel en zeer eenvoudig en goed verlicht, 5 x klikken op de voorknop is alles vergrendelen, 3 x klikken stealth mode, zonder tank houdt je de vuurknop 2 sec ingedrukt om te kunnen kiezen tussen wattage, voltage en bypass.

Wat opvallend is is dat het zilver een fingerprint magnet is dat is dan weer een klein minpuntje, de Pico gebruikt daar geschuurd aluminium voor, het schroefdraad van het batterij dopje aan de onderzijde mag beter afgewerkt worden, je voelt tijdens het draaien de bramen, maar dat zal wel inslijten.

De Cygnet is geen rammelaar want je hoort zowel de batterij niet en de vuurknop voelt degelijk aan zonder speling, de klik is wel hoorbaar maar minder als die van de Pico, verder zal het de tijd uitwijzen of de Cygnet net zo betrouwbaar is als de Pico.

Conclusie; een mooie handzame lichte gereguleerde mod die prettig in de hand ligt, dampers die van kekke gadgets houden en uitgebreide menu's en flitsende displays kunnen beter de Cygnet laten liggen, maar mensen die van simpel licht en stijlvol houden is dit een goede aanrader.

Een handcheck

29xudqg.jpg

Gisteren noodgedwongen mijn oude Pico Mega met de Billow v3 opgebouwd, de Pico blijkt niet direct op full speed te gaan, de eerste seconden lijkt er weinig te gebeuren.

Ik heb nu een 22mm Billow tank op de cygnet gezet en die gaat gelijk full speed zonder enige vertraging, dat is erg prettig te noemen.