Jump to content
Jim

Squid Industries double barrel v3 review

Recommended Posts

De double barrel mod, sinds de eerste versie stak die me de ogen uit maar heb me altijd kunnen bedwingen om die niet te kopen.

De 24mm atomizer limiet op de versie 1 & 2 was ik niet voor te vinden omdat ik al eens graag een 25mm atomizer gebruik, en mijn OCD zou het niet aankunnen om naar een overhang te kijken ook al is het maar 1mm.

De zilver versie was ook niks voor mij omdat de kleur niet hetzelfde was als een stainless steel atomizer, ook hier heb ik problemen mee als de kleuren niet matchen.

Bij de v3 is het zilver nog steeds hetzelfde, waarom ze niet gewoon stainless steel nemen in plaats van gelakt in zilver/grijs vraag ik me nog steeds af.

De zwarte paint van de v1 & 2 was meer glanzend dan deze matte finish bij de v3.

Toen ik een review gezien had van deze v3 was ik wel direct verkocht, nu is de mod zoals ik het hebben wil en mocht die niet ontbreken in mijn collectie.

De reden waarom deze mod me zo aanspreekt is het uitblinken in simpelheid en eenvoud.

Heel basic en zonder snufjes, geen opzichtig uiterlijk met kleurtjes en motiefjes.

Enkel power/wattage optie, geen TC of bypass en andere dingen die ik toch nooit zou gebruiken.

Geen usb poort, slechts één knop op de mod die je moet gebruiken voor elke instelling.

Maar genoeg persoonlijk gepraat, nu verder naar de review van de mod.

Beginnen doe ik zoals steeds met een Youtube presentatie, hier laat ik alles duidelijk zien en overloop ik de hele mod inclusief afmetingen etc.

Je doet me plezier door het filmpje even te bekijken of aan te klikken, elke view👁️/subscribe☑️/like👍/comment🖊️ op mijn kanaal weet ik erg te appreciëren.

De verpakking.

URbnsO4.jpg?1

Wat je nog krijgt is een handleiding en QC kaartje, en ook twee flinterdunne plastic 510 beschermers.

KPQ62lz.jpg?1

Het uiterlijk zal vele mensen niet aanspreken maar ik persoonlijk zie graag mods die niet lijken op een rechthoekig doosje.

Deze mod lijkt op twee buizen die ze tegen elkaar geplakt hebben of moet lijken op de tweeloop bij een shotgun.

Matzwarte finish zoals je vaak ziet bij mech tubes.

qed0oUs.jpg?1

b7JSvhw.jpg?1

i9lrlfV.jpg?1

De kant met de vuurknop heb je het squid industries logo staan en op de vuurknop en rond de 510 een 12 en sterren staan.

Die 12 en sterren zal wel een militaire betekenis hebben aangezien de oprichter van Squid industries een ex militair is uit de US.

Ken ik allemaal niks van een om eerlijk te zijn boeit het me ook niks wat die betekenis is.

M8nlnVg.jpg?1

Een degelijke en geveerde 510 connectie met daarnaast je kleine schermpje.

orLyLRh.jpg?1

q77YBTm.jpg?1

Het batterijklepje is bij de v3 met een scharnier, bij de vorige versies was dit een afneembaar klepje en ik zag regelmatig wel eens op internet verschijnen dat mensen dit verloren waren.

Er was ook geen spare voor te vinden dus klepje kwijt was mod onbruikbaar geworden, daarom hebben ze nu gekozen voor dat scharnier.

En de batterijen en het klepje zitten erg vast, je moet goed duwen op het klepje om het open of dicht te krijgen en eens dicht zal het niet spontaan en snel loskomen.

504voCC.jpg?1

71JwAa2.jpg?1

Dit is de vuurknop en ook je enige regelknop bij deze mod.

Hier kan je dus op duwen en aan draaien, duwen om te vuren of een andere setting te kiezen en draaien om je wattage in te stellen.

eAPQype.jpg?1

Even opsommen wat je kan met de chip:

- 5x de vuurknop induwen om de mod aan/uit te zetten.

- 4x de vuurknop induwen zo vergrendel je het draaien en kan je dus je wattage niet meer veranderen.

- 3x de vuurknop induwen zo verander je de richting van je scherm.

En verder is er niks, heel erg basic dus.

Het scherm is ook heel basic en wat je ziet van info is wat je krijgt, valt niks op in te stellen.

Het is redelijk klein allemaal maar voor mij persoonlijk wel nog goed leesbaar.

Al die grote schermen met kleuren dat je tegenwoordig ziet is allemaal leuk en cool, maar ik ben zo iemand die zijn wattage instelt en voor de rest bekijk ik enkel het scherm af te toe eens om te kijken of de batterijen niet bijna leeg zijn.

Dus of dat nu groot en met flashy kleuren of wallpapers is zegt me eigenlijk niet zo veel en wat mij betreft is dat enkel maar nadelig voor je batterij capaciteit.

De lijn die je ziet op het scherm komt door de foto, in het echt is die er niet hoor.

IroiDk7.jpg?1

cr8eS2M.jpg?1

Een matzwarte atomizer past natuurlijk het best bij deze kleur, hier een pic met de Intake RTa van Augvape en een de Dropdead RDA van Hellvape.

XCUVwgU.jpg?1

UBPzIqr.jpg?1

Nog een handcheck om af te sluiten.

HTnhrOV.jpg?1

Mijn bevindingen:

- Wat mij betreft een heel goede mod.

- Vrij zware mod en niet de kleinste, maar dat doet me niks en ik heb andere mods om te gebruiken als ik het lichter en kleiner wil.

- Het is natuurlijk wel een mod die een stootje kan verdragen, je zal die al serieus moeten mishandelen om er een onderdeel aan stuk te krijgen.

- Gewoon wattage en verder niks is voor mij persoonlijk ideaal, ik heb geen behoefte aan TC en andere functies.

- De vuurknop is solide en ook je enige knop aan de mod.

- Batterijklepje is goed en zal je niet zomaar open krijgen zonder er goed wat druk op te plaatsen.

- Mijn ogen zijn nog goed genoeg om het kleine scherm duidelijk te kunnen aflezen.

Heb je YouTube film gezien (zoals ik al je reviuews kijk)Jim, maar is niet mijn smaak. Houd wel van een beetje uitstraling van een mod.

Simpel, doeltreffend en ziet er ook geweldig uit.

Ben het volledig met je eens, wat die schermen van tegenwoordig betreft.... Geen praktisch nut, dus geen toegevoegde waarde

Ik wil deze mod ook graag bestellen alleen ik vraag me af of er ook een scratch and check op zit aangezien er veel clones rond gaan.

@Pasha Als je bang bent voor clones gewoon bij een NL of EU shop bestellen.

Bij Ali zie ik ze wel erg goedkoop staan, zullen misschien wel echte zijn (clones worden meestal aangeduid als bijv. Double Barrel V3 "styled".

Voor de prijs die ze daar vragen verwacht ik bijna dat het 2e keus modellen zijn ofzo.

Beter iets meer betalen zodat je zeker weet dat je iets goeds hebt, dan een kat in de zak kopen😉

Ik heb nog geen enkele clone van deze mod gezien, op geen enkele China website en als ze daar niet staan mag je bijna zeker zijn dat er geen clone van is. 

2 hours ago, Pasha said:

vraag me af of er ook een scratch and check

Dat is geen garantie. Die code kun je gewoon hacken met een key-gen

Leuk ding, mijn straatje wel, degelijk, weinig poespas. Waarom dan weer dat Squid Industries er volop uitgefreesd.. mmmhh

Goede ontwikkeling dit soort mods, net als de Topside. Degelijk spul wat tegen een stootje kan en waarschijnlijk heel wat jaren mee kan.

@DaNova dat is zeker waar ja, en bedankt voor de tip. heb wel is gezien dar er styled was beschreven...nu snap ik waar het voor staat.

@Madman nooit geweten.

@Jim Top reviews man echt geweldig! Vergeten te melden excuses.

nog 1 vraagje, ik heb wel is momenten dat ik lekker wil chain vapen.. is het ook geschikt met de double barrel v3? En ik gebruik  sony vtc6 batterijen. Ik heb gemerkt dat sommigen mods dit niet makkelijk aankunnen.

Wat doet je mod dan dat ie het chainvapen niet aankan?

Bijvoorbeeld de vaporesso luxe word sneller warmer dan mijn smok species kit. De revenger en revenger x zijn oké. Thor pro en augvape vx200 worden ook snel warm. De smok mag225 kan weer heelveel meer hebben dan de rest. Ik neem aan dat het ook met de soort materiaal te maken heeft dan. Van een single mod snap ik het enigszins nog wel.

Soms zit ik wel is een mood dat ik het niet door heb en lekker wil door vapen. En dan denk ik oeeee nu maar even rusten want dat ding staat op springen

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Ik ken al die apparaten die je noemt niet maar ik heb het gevoel dat het niet aan de mod ligt maar gewoon aan een tankje wat heet wordt en die warmte dan aan de mod doorgeeft. :weetnie

Normaal zullen de mods ook wel ingrijpen als het te warm gaat worden voor de chip.

Verder heb ik het ook hoor dat een bepaalde mod warmer zal worden dan de andere.

Ik heb deze besteld (in leuke kleurtjes natuurlijk) vanwege... de leuke kleurtjes, dus heel blij te lezen dat het een degelijke én eenvoudige mod is. Nou verheug ik me dubbel.

Heb laatst een halve dag met een sx Mini mx in de hand gezeten, maar heb hem niet genomen vanwege eigenlijk best wel heel ingewikkeld. Kon de joystick vooral niet goed bedienen. Deze past denk ik wat beter bij mijn (gebrek aan) technisch vernuft.

@Jim
Bedankt voor je goede review!

Lekker simpel wel elegant, vuurt niet echt snel maar is zeker niet de slechtste.d01e190de8825f753496cfead6eebf18.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

@Jim hoe'st nu met de double barrel?

Ik twiijfel al een tijdje. Ik lees vrij vaak dat ie van staal is maar volgens mij is dat niet het geval. Ik vind de eenvoud aantrekkelijk. Maar die naad bovenop rondom de 510 is dan weer wel echt jammer... 

Bevalt ie nog? Hoe houdt de verf (want die grijze da's niks nee) en hoe het knoppie?

@monotom: Die heb ik al een hele tijd niet meer.

De mod was wel volledig uit zinc alloy en dus ook best wel zwaar ondanks het compacte formaat.

De verf die zat er er nog op maar ik moet wel zeggen dat ik mijn materiaal altijd "vertroetel", het probleem is ook dat ik eigenlijk niet echt een setup heb ik gedurende weken non stop gebruik zoals vele normale gebruikers dat doen.

Ik koop of krijg iets en gebruik dat een weekje en dan gaat het de kast in tot enkele weken later en dan gebruik ik het nog is een paar dagen en gaat het terug de kast in.

Ik heb hem sinds ongeveer begin september in dagelijks, intensief gebruik. Een ik ben eerlijk gezegd niet superzuinig op dagelijkse gebruiksvoorwerpen. Hij gaat in elke jas of tas, overal mee naar toe, en valt nog wel eens ten slachtoffer aan de zwaartekracht.

De lak begint wel wat slijtsporen te vertonen, vooral aan de onderkant waar hij steeds op tafel gezet wordt, en op de scherpe hoeken (randen van de reep onder de vuurknop waar het logo ingegraveerd is, voornamelijk door voortdurend contact met mijn trouwring. Krasjes op het oppervlak zijn echter niet te bekennen. Verder geen enkel probleem, funktioniert nog als nieuw. Zelfs op de 510 is nog geen krasje te zien, hoewel ik de beschermende pakking wel al een tijdje kapot heb en die dus niet meer gebruik. 

Ik gebruik hem ook al een half jaartje vrijwel dagelijks. Ik ben er zeer tevreden mee. Ik heb de camouflage versie en de verf of wrap blijft erg mooi. Het is best een zware jongen maar ik hou van wat meer gewicht in mijn mods. Wil nu graag de Tac21 van Squid Industries. Met twee 21700 batterijen.

Groet Richard

Zit nu ook al een tijdje te gluren naar deze mod... ga er misschien toch maar eentje aanschaffen. Kost €75,- bij Damp-e. Volgens mij de goedkoopste site voor dit apparaatje??

Heb 'm toch maar bij Damp-E besteld voor €75,-

Die Tsjechische website had ook veel klachten zag ik op facebook, dus toch maar niet daar gekocht.

En nu heb ik 'm morgen al binnen! (als 't goed is tenminste). Heb voor een zwarte gekozen, die vind ik toch het mooiste.