Jump to content
Stekke

PG/VG base, los of pre-mixed

Recommended Posts

@Pasha, voor je mixje met 1 aroma @ 10%:

Nicotine 10ml 30/70: (10*0.3=) 3ml PG en (10*0.7=) 7ml VG
Aroma: 6ml PG
Base 30/70: (60-10-6=) 44ml, waarvan (44*0.3=) 13.2ml PG en (44*0.7=) 30.8ml VG

In totaal 22.2ml PG en 37.8 ml VG.

Om nu de PG/VG verhouding uit te rekenen van je 60ml doe je:
22.2*100/60 = 37% PG

De nicotine is een 6e van de mix (10ml op 60ml), dus 18mg/6 = 3mg

Je mix heeft dus een verhouding van 37PG/63VG, met 3mg/ml nicotine.

Als je het jezelf makkelijk wilt maken: https://ecigvape.com/e-liquid-combining-calculator

Edited by Matung
jezelf het -> het jezelf

@Matung super bedankt. Ik ben nog echt een noob als het om diy ejuice gaat. Ik denk dat ik maar beter voortaan op 100% vg verder kan gaan met 100% vg nicotine dan pas aroma toevoegen kom ik toch iets hoger uit. Nogmaals bedankt voor de info !

Edited by Pasha
200 vg - 100 vg

@Matung en de rest, wat is het minumum vg/pg verhoiding voor mijn  sub ohm tank? Ik heb een smok G-priv Luxe edition mod 230w met een Smok Tfv12 cloud beast en een Smok Tfv8-x Baby tank. En een Vaporesso Luxe edition mod 220w met een Skrr tank. En nog een oude tank van mijn eerste mod Eleaf melo 4

Vaak wordt maximaal 30% PG gebruikt, waarschijnlijk omdat PG voor een redelijke throathit zorgt. Als je liever bv 50/50 dampt is er echter niets dat je tegenhoudt.

@Tamara top dank u wel, dat is ook zo. Eerst maar is zelf ervaren hoe de smaken hebben uitgepakt. Anders verander ik alleen mijn base. En met de calculator van @Matung kom ik er wel. Super bedankt voor jullie hulp.

Edited by Tamara
FBT - quote verwijderd (https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ )

@Pasha

Die combining calculator is tot op zekere hoogte handig. Als je wat meer gaat mixen zou ik zeker eens kijken naar een programma zoals eJuice Me Up of DIYJuiceCalculator, of een online mixtooltje zoals die van ELR of Steam Engine.

edit: Een mixed base zoals je 30/70 is makkelijk als het je niet uitmaakt of je nou op 30/70 of 40/60 of zo uitkomt. Wil je meer controle dan kan je beter met losse PG en VG base gaan werken.

Edited by Matung

@Matung ik denk voortaan dat ik gewoon met 100 vg aan de slag zal gaan. Want ik weet niet echt waar ik losse pg kan vinden. ik kom ze tegen in kleine hoeveelheden van 10 ml.

Toppie! Wat een hulp en info allemaal zeg. Ik denk wel dat het allemaal goed gaat komen naar een paar mislukte pogingen maar we komen er wel.

Even een fles pg neerzetten en een fles vg oppakken is toch niet zo'n moeite lijkt me? 1 seconde werk.

Tenzij je nog met spuitjes etc loopt te klungelen misschien, dan is premix wat handiger

Even nog een paar vraagjes.kan je ook gewoon base dampen? Dus kant en klaar in verhouding van 30pg 70 vg? En is het mogelijk om daar nicotine aan toe te voegen en moet je het dan ook laten rijpen.

ja dat kan gewoon en rijpen is niet nodig. Even goed schudden en dampen maar.