Jump to content
Maickie

Vapcell 21700

Recommended Posts

Ik heb een vapcell 21700 gekregen van nkon. Mijn probleem ermee is hij piept heel erg bij het opladen en mijn oplader doet er extreem lang over om hen op te laden.

Ook als mijn oplader de interne weerstand meet vliegt die alle kanten op.

Daarbij zit er een rare vlek op de batterij(zie foto).

Mijn punt dus ik vertrouw deze batterij niet helemaal. Is dat terecht ?

wtc5zzsz.jpg

Je ziet de vlek die van boven(de plus pool) door naar beneden loopt niet super goed op de foto.

Kan perfect zijn dat je een cel hebt met een defect aan, die dingen gebeuren nu éénmaal bij massaproductie items.

De verkoper zal hier normaal geen probleem van maken om die te wisselen.

Een update voor mensen die het interesant vinden.

De service van nkon heel slecht, na eerst mijn lader de schuld te geven. Heb ik deze meneer verteld dat ik meerdere 21700 heb en deze allemaal goed functioneren. Hij ging compleet voorbij aan het punt dat de batterij niet laad. Hij enorm piept als hij laad en er een rare vlek op zit.

Na dit dus als reactie te hebben gestuurd kreeg ik als antwoord dat ik de batterij maar terug moest sturen want hij zou zelf wel de interne weerstand meten want het kan niet dat de batterij niet functioneert. Nog steeds niet reageren op het feit dat de batterij niet/nauwelijks oplaad, enorm piept en een vlek heeft.

Ik persoonelijk vind dit een beetje belachelijk voor een batterij van 10 euro en bestel ook nooit meer wat bij nkon.

Edited by Maickie

Hmmm, vreemd. Ik heb nog nooit problemen gehad met Nkon, altijd super goede service en geen problemen bij defecte producten. 

Als je hem opstuurt komen ze er vanzelf achter dat ‘ie slecht laadt en krijg je vast een nieuwe. 

Het klinkt alsof de service medewerker in kwestie wat defensief is en alleen in gaat op de punten die, volgens hem, niet kloppen. Hebben ze gevraagd welke lader je gebruikt? 

Edited by WaCro

@WaCro nee. Kreeg 2x alleen maar reactie oo dat mijn meting van de interne weerstand niet klopt omdat hij alle kanten opgaat.

Mijn punt is ik heb meerdere 21700 batterijen en of die metingen goed zijn is een tweede maar ze zijn wel allemaal stabiel.

Maar de focus van je mail heeft toch op het heel lang opladen gelegen en niet op de interne weerstand? Het klopt namelijk wel dat ‘consumer grade’ laders soms niet secuur zijn met weerstands metingen en die verschillende waardes geen uitsluitsel kunnen geven over de kwaliteit van de batterij.

@WaCroIk heb gewoon alle punten aangegeven, waarom de batterij niet functioneert en inderdaad het niet laden en het piepen van de batterij is de belangrijkste maar daar word helemaal niet op in gegaan.

Die weerstand die alle kanten opgaat boeit me nog het minst. Al moet ik zeggen omdat hij niet onder de 100 meet geeft het ook weinig vertrouwen.

Wat gebeurt er als je de batterij in een compleet andere lader stopt? Ik vind het nogal vreemd klinken dat een batterij piept....lijkt me eerder een punt van coil whine in de lader zelf of een slecht contact ergens.

@Duplolas precies hetzelfde. Los daarvan anders zouden andere 21700 batterijen het toch ook niet doen. Als ik 7 21700 batterijen heb en eentje laad niet en de rest wel. Zou het dan aan die batterij liggen of aan die lader. 

Tja, alles uitsluiten heb ik geleerd. Maar inderdaad vreemd dat een batterij piept, zal wel "lek zijn" en aan het "venten" of er is iets goed mis intern en er trekt een spanningsvonk/boog ergens. Gewoon terug sturen en op het beste hopen. Bekijk het zo: Ook al krijg je geen andere, je bent nog steeds goedkoper uit dan in de reguliere winkels...

Precies, nkon is een goeie zaak, en ik weet zeker dat er een hoop onzin vragen binnenkomen op dit gebied, als ze aanbieden om het terug te sturen, gelijk doen, Nee heb je, ja toch.

(vraag dan gelijk of je misschien voor die vapcell een 30T kan krijgen)

@Oomkobus geloof het graag dat jullie goeie ervaringen hebben. Ik word sinds mijn laatste post hier(iets daarvoor) gewoon genegeerd nu.

Ik heb een 30t besteld bij e-wolk. Was duurder dan bij nkon, maar betaal liever 50 euro teveel aan e-wolk dan dat ik ooit nog eens wat haal bij nkon.

Heel begrijpelijk, wij hebben een keer iets met een energiebedrijf meegemaakt, en iedere keer dat ik nu die naam weer hoor, zijn het altijd tevreden klanten maar mij zien ze daar echt nooit meer