Jump to content
Kurmit

Kurmit's bouwhoekje

Recommended Posts

1 hour ago, Kurmit said:

Alleen een andere oude hobby van mij heb ik nog niet over gesproken en zou wel eens leuk samen kunnen gaan met sommige projecten en dat is airbrush..

Daar heb ik alle spullen nog van in huis en heb daar in verleden best mooie dingen mee gemaakt...

Dan moet je wel met blanke lak gaan werken als afwerking maar daar zie ik ook nog wel een combo mee....

Dit zou een mooie en goedkope basis zijn om op te airbrushen.

https://www.motleymods.com/products/box-mod-kit-cnc-b-blue

IMG_4218_1024x1024.JPG?v=1467141554

patat2.gif

@SanSiro Nou vind ik die stalen doosjes zelf 3x niks maar het kan idd wel daarmee.

Maar een mooi stukje stabwood is natuurlijk veel mooier zonder logos of tekens er op .

:hallo

Ik denk dat er best wel een markt is voor boxmods met een custom logo van

bijvoorbeeld voetbalclubs of auto merken.

Het zou natuurlijk ook  een kunststof boxmod kunnen zijn.

Mijn metalen boxmod voorbeeld was maar om je een idee te geven.

patat2.gif

Een SS buis kan je wel etsen, maar electro met de hand is lastig om er goed en mooi (lees consistent) uit te laten zien op een rond oppervlakte en voor wat detail moet je echt een goede precieze manier om stencils te maken vinden. Er zullen ook vast grenzen aan zitten aan detail. 

Laser etsen kan, is wel het netst maar dat moet dan weer extern gebeuren, dus gaan de kosten waarschijnlijk weer aardig omhoog. Chemisch etsen heb ik me nog niet echt in verdiept, maar leek me zelf niets. 

Ik ben me er pas geleden in gaan verdiepen, omdat het me tof leek om 1 van m’n tanks of drippers een keer te customizen. Een vriend van me heeft een plotter en ga me eerst uitleven op een rvs thee kan. 😬

Het idee was nooit om te gaan etsen hoor, ik heb daar de middelen niet voor om dit netjes te kunnen doen.

Graveren zou nog een optie zijn maar ook daar moet ik dan eerst mee gaan oefenen op test objecten.

Hydro dippen is ook mooi met die stalen bakkies trouwens , dat heb ik in verleden ook vaker gedaan.

Er zijn nog zat mogelijkheden voor toekomstige projecten 😋