Jump to content

Kurmit's Modderpoel


Kurmit

Recommended Posts

1 hour ago, Kurmit said:

Alleen een andere oude hobby van mij heb ik nog niet over gesproken en zou wel eens leuk samen kunnen gaan met sommige projecten en dat is airbrush..

Daar heb ik alle spullen nog van in huis en heb daar in verleden best mooie dingen mee gemaakt...

Dan moet je wel met blanke lak gaan werken als afwerking maar daar zie ik ook nog wel een combo mee....

 

Dit zou een mooie en goedkope basis zijn om op te airbrushen.

 

https://www.motleymods.com/products/box-mod-kit-cnc-b-blue

 

        IMG_4218_1024x1024.JPG?v=1467141554

 

 

 

patat2.gif

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Ik denk dat er best wel een markt is voor boxmods met een custom logo van

bijvoorbeeld voetbalclubs of auto merken.

Het zou natuurlijk ook  een kunststof boxmod kunnen zijn.

Mijn metalen boxmod voorbeeld was maar om je een idee te geven.

 

 

patat2.gif

Link to comment
Share on other sites

Een SS buis kan je wel etsen, maar electro met de hand is lastig om er goed en mooi (lees consistent) uit te laten zien op een rond oppervlakte en voor wat detail moet je echt een goede precieze manier om stencils te maken vinden. Er zullen ook vast grenzen aan zitten aan detail. 

Laser etsen kan, is wel het netst maar dat moet dan weer extern gebeuren, dus gaan de kosten waarschijnlijk weer aardig omhoog. Chemisch etsen heb ik me nog niet echt in verdiept, maar leek me zelf niets. 

 

Ik ben me er pas geleden in gaan verdiepen, omdat het me tof leek om 1 van m’n tanks of drippers een keer te customizen. Een vriend van me heeft een plotter en ga me eerst uitleven op een rvs thee kan. ?

Link to comment
Share on other sites

Het idee was nooit om te gaan etsen hoor, ik heb daar de middelen niet voor om dit netjes te kunnen doen.

Graveren zou nog een optie zijn maar ook daar moet ik dan eerst mee gaan oefenen op test objecten.

 

Hydro dippen is ook mooi met die stalen bakkies trouwens , dat heb ik in verleden ook vaker gedaan.

Er zijn nog zat mogelijkheden voor toekomstige projecten ?

 

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Dank je @VapoLux ik had deze eerder al eens gezien maar vind het een verschrikkelijke vent ??

Maar ik doe dit in principe al , ik gebruik alleen een polijstmachine met polijst pasta wat vele malen sneller en makkelijker werkt.

Na het polijsten is het stabwood heel mooi shiny maar met dagelijks gebruik worden ze weer wat doffer.

Vandaar dat ik nu toch eens een 2K lakje erop ga knallen ?

En uiteraard ook die weer polijsten dan zou je toch mooi langdurige hoogglans en diepte moeten krijgen.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Lak is wel iets om je in te verdiepen. Die doen nl. iets tegenovergestelds van wat je verwacht. De eigenschappen van veel lak is dat ze licht breken en niet doorlaten, maar juist reflecteren. Juist hierdoor ontstaat dat glimmende effect, maar side effect is dat de ondergrond dus donkerder wordt en verliest aan detail en kleurschakeringen omdat het licht het oppervlak niet meer volledig bereikt en de breking van het teruggekaatste licht anders is. Om deze redenen is schellak toegepast op “high-end” afwerkingen van meubels, die heeft nl. die eigenschap niet, waardoor de tekening van hout maximaal behouden blijft. Ik kan je aanraden eerst kennis op te doen voor je een mod verprutst door er lak op te smeren.

Edited by VapoLux
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Toch maar weer een aardige bestelling geplaatst in rusland...

Liefhebbers van houten mods kunnen binnenkort hun hart ophalen met deze lading, en ook nog mooi stukje walnoot hout wat ik denk ik zelf hou ?

zitten paar prachtige stukjes hout bij vind ik zelf , zeker in combinatie met rvs of brons worden dat mooie modjes....

 

stabwood.jpg

stabwood2.jpg

il_570xN.1785849578_tcrg.jpg

il_570xN.1747168461_jc0z.jpg

il_570xN.1717856366_hzd6.jpg

il_570xN.1710416581_nq6q.jpg

  • Like 12
Link to comment
Share on other sites

Nou weer redelijk wat gebeurd al zien jullie het er misschien niet direct aan.

Binnenkant is helemaal op maat en de buitenkant heel veel aan het schuren geweest.

Inmiddels korrel 600 gehad en begint er weer op te lijken !

Van de week een proefstukje spuiten, als dat word wat ik er van verwacht kunnen de mods ook in de lak.

20190224_210353-1240x730.jpg

20190224_210326-1240x815.jpg

20190224_210207-1240x907.jpg

  • Like 13
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Wel ik zal je eerste keus geven zodra ze klaar zijn @Zen Master Jay ?

Tenzij je er nu een wilt en zelf laatste keuzes van afwerking wilt kiezen natuurlijk ?

Ze zijn iig allebei voor 21700 tube gemaakt en met 10ml siliconen squonk flesje.

De 510 is met stalen pijpje waar flesje op schuift , super systeem.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Dat is normaal ook, je ziet een mooie evolutie in de mods ?

Het model van deze twee paarse is ook heel mooi.

Waar je bij de eerste mods nog wat moest zoeken naar de mogelijkheden zal het nu enkel nog beter gaan worden, ook je werktijd om ze te maken zal ook veel korter worden eens je het gewoon bent.

Ben heel benieuwd hoe je het frontje met het scherm en knoppen gaat aanpakken.

 

Ik zou zeggen oefen eens op een gewone blok hout om je board langs binnen in te werken, dus zonder faceplate of schroeven.

Heb makkelijk zeggen natuurlijk want ik weet niet juist hoe ze het doen om alles langs binnen te monteren maar die techniek gaat je in de toekomst wel heel veel opleveren!

 

 

Edited by Jim
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ja idd @Jim ik word er al wat handiger in , je krijgt de fijne kneepjes gaandeweg wel door ?

 

Van binnenuit een chip etc monteren lijkt me op dit moment onmogelijk maar misschien dat ik het met iets ander model nog een voor elkaar kan krijgen.

 

De faceplates van deze mods ga ik hiermee vastzetten.

101201-2040.01.71901-houtdraadbout-verzinkt.jpg

  • Like 1
  • Haha 4
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...