Jump to content

Kurmit's Modderpoel


Kurmit

Recommended Posts

14 minutes ago, Kurmit said:

Tja prijs er aan hangen vind ik erg lastig mannen.

Zeker met die massa productie stabwood modjes die er tegenwoordig zijn , zijn de prijzen vrij scherp.

En jezelf uit de markt prijzen is ook niet handig natuurlijk.

Anderzijds moet ik er wel wat aan overhouden zodat ik ook weer nieuwe onderdelen kan bestellen.

Lastig lastig

Een goed kunstenaar maakt er ook een hele happening van. Per mod eigen webpagina. Bouwverslag met foto's en beetje opleuken met een verhaal hoe je eerst zes shaolin monniken heb moeten verslaan omdat dat stukje acacia uit een tibetaans klooster te bemachtigen natuurlijk.

 

Je kunt hem natuurlijk ook zelf houden, heeft toch wat, je weet van elke schroef en draad en hij ziet er prachtig uit. ?

  • Like 2
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Ok @Kurmit hopelijk kan je na alle lof wel een puntje van kritiek verdragen. Ik zou zelf de rvs bedieningsplaat gelijk gemaakt hebben met het hout en niet in de diepte zoals nu.

Het tweede is dat ik onderaan het rvs paneeltje een raar grijs stukje hout zie wat niet zo fraai is. Misschien komt het door de foto of het is grijs omdat het niet afgewerkt is?

Zelf denk ik vaak bij het maken van iets: de volgende keer moet ik dat anders doen en daar beter op letten enz..

zo, nu krijg ik vast het hele forum over me heen.. :pan

  • Like 3
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

Klopt kees dat is het kiertje van halve mm aan onderzijde faceplate waar ik eerder over sprak.

Met schuren ben ik net te ver gegaan daar zal ik volgende keer nog beter op letten.

 

Qua verdiept valt mee hoor is maar net een haartje zodat er geen scherpe randjes ontstonden.

Vind dit zelf het mooist zo.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Kurmit said:

Tja prijs er aan hangen vind ik erg lastig mannen.

Zeker met die massa productie stabwood modjes die er tegenwoordig zijn , zijn de prijzen vrij scherp.

En jezelf uit de markt prijzen is ook niet handig natuurlijk.

Anderzijds moet ik er wel wat aan overhouden zodat ik ook weer nieuwe onderdelen kan bestellen.

Lastig lastig

 

Dat is de truuk van massaproductie. Daarmee wordt het echt belachelijk goedkoop. Maar dat is dan juist weer wat echte verzamelaars met centen niet willen. Die willen iets waar er maar één van is zodat ze kunnen zeggen dat ze de enige ter wereld hebben bemachtigd ?  Of in ieder geval één van de weinigen.

Maar stel: in 30 uur maak je er 1, maar in 60 uur maak je er 4 op een meer seriematige manier, maar dan elk in een andere kleur / afwerking / finish. Zijn ze toch allemaal uniek, maar kun je de prijs al halveren....

Het klinkt natuurlijk als "ver van mijn bed show" maar als je kijkt hoeveel modmakers er zijn en wat die voor hun mods krijgen... Die zijn denk ik ook zo begonnen. 

Als je er meer maakt, je techniek verbeterd enzo, worden ze steeds beter. Ik zou er dan gewoon eens een te koop zetten en kijken wat er gebeurt.

 

En dan uiteraard het verhaal van de Shaolin monniken erbij! Heb zo'n vermoeden dat @Raycoupe wel een leuk stukje voor je kan schrijven :clap

 

 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

@Kurmit, complimenten voor je mooie mod, echt geweldig mooi.:clap

Als dit je eerste goed geslaagde zelfbouwer is, nooit weg doen. Lekker voor je zelf houden.

En bij volgende projecten, niet te bescheiden zijn met je prijs. Kijk, je krijgt natuurlijk nooit echt de uren betaald die je er in gestoken hebt, maar je moet je zelf ook niet te kort doen.

Vinden mensen jou prijs te hoog, fijn, er zijn genoeg mensen die het er wel voor over hebben.

 

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Nou de eerste 200 puffs weg en ze werkt zover vlekkeloos gelukkig !

En die 40T cell is ook super , 200 puffs op 55 watt en accu is nog 51% ??

Of ik r ga houden weet ik nog niet , mijn doel is die dual tube squonker met dna250c chip , de andere zijn leuk maar waren bedoeld om te oefenen.

 

Mod nummer 2 staat op dit moment op de draaibank geparkeerd  en zal van de week zn gezicht laten zien !

Stabwood draaien is zó leuk, er komen allerlei mooie kleuren tevoorschijn.

Laagje voor laagje zie je alle tekeningen tevoorschijn komen en zoek je naar een leuk patroon wat je in je eindresultaat wilt terug zien.

Bijna een soort van speurtocht is het ?

 

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Half uurtje met escribe aan het spelen,  jongens wat kun je daar veel mee customizen zeg !

Eerste probeersels geupload en toch al grappig om te zien.

Al is het maar een klein pixelig schermpje , toch is effect er zeker.

 

Ben zeer tevreden met de dna chip alleen krijg je onder de 50% accu na een puff even een batterij low waarschuwing wat nergens op slaat.

Nog even zoeken of ik dat kan veranderen naar 20% of zo. 

 

Nu even met een aromamizer plus 30mm op 75 watt , iets zwaarder testen.

20190121_201920-1701x2800.jpg

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Nou dat weak battery puntje is opgelost gelukkig , dat was irritant.

Heb de correcte gegevens van de 40T cell ingevoerd in escribe als .cvt file , probleem verholpen ?

Ze hangt nu aan de lader en dan gaan we weer verder "testen" 

Gewoon lekker puffen dus ?

 

Mod 2 zit nog steeds in de draaibank , hopelijk morgen zover dat ie mee naar huis kan.

En kon het weer niet laten :mep

zag op etsy een prachtig blokje en die komt dus mijn kant op nu !

Lekker groot blok kunnen makkelijk  2 squonk mods uit.

 

20190121_220654.jpg

  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

Ja dat vond ik dus ook vandaar dat ie al vrij snel in mn winkelmandje lag ?

Zou een leuk mod setje kunnen zijn voor een stelletje ?

 

En sinds het bouwvirus nu toch echt heeft toegeslagen moet ik wel de voorraden op peil houden natuurlijk ??

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Nou een uurtje polijsten achter de rug , wat een glans en mooie tekening heeft dit blokje !

Ik vond alleen de vuurknop die ik had wat te groot voor deze tube dus heb nog een wat kleinere besteld samen met de spulletjes om de 2 squonkers van dat nieuwe blokje te kunnen maken. 

 

20190127_142354-1232x2190.jpg

  • Like 10
Link to comment
Share on other sites

Nou is er nog 1 ding wat ik nog niet geoefend heb voor 'mijn' squonk mod.

En dat is een faceplate van hetzelfde materiaal.

 

Ik moet even wachten op de kleinere vuurknop voor de tube dus ben ik vast begonnen aan mod nummer 3 !

 

Ditmaal het blauwe blokje welke gemaakt zal worden met een 18650 tube , dna75c chip en faceplate van stabwood !

Zover heb ik er een mooi dun plakje afgezaagd en achterzijde gevlakt zodat deze mooi aansluit op het blok.

En verder ben ik begonnen met het omtoveren tot een faceplate.

20190127_191713-1134x2016.jpg

  • Like 9
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...