Jump to content
Chasepoes

Oproep voor deelname groepsinterview.

Recommended Posts

1 hour ago, Chasepoes said:

Ze zitten midden op het Centraal Station. Je kunt dus het beste met de trein gaan

Worden de niet onaanzienlijke reiskosten ook vergoed dan? Daar lees ik niks over....

Maar zonder gekheid, ik boycot het OV al sinds het rookverbod, dus met geen zeven paarden krijg je mij nog in een trein of bus. Weet niet meer hoe het werkt en sta al doodsangsten uit als ik met bus naar mijn werk moet. (Dan fiets ik liever).  Volgende keer beter, als het eens wat centraler kan. 

On 20-12-2018 at 23:49, L33ntje said:

Worden de niet onaanzienlijke reiskosten ook vergoed dan? Daar lees ik niks over....

Voor zover ik weet niet. Maar als je iets wil doen voor het dampen, dan is dit de kans! Klagen van achter een toetsenbord is weinig effectief. Hier kun je je stem laten horen en wellicht haalt het iets uit. Hier moet je niet aan mee doen met de intentie er wat aan over te willen houden. Dit is investeren in de toekomst, hoe minimaal wellicht ook.

Voor de absolute duidelijkheid, dit is niet persoonlijk aan jou gericht @L33ntje, maar gewoon algemeen bedoeld.

Edited by Chasepoes

21 hours ago, Marianna said:

Voor mij veel te ver en veel te laat.

Ben immers al lang dood door 11 jaren te dampen.        

Gelukkig staat je cynisme je niet in de weg om altijd vrolijk en opgewekt uit de hoek te komen :e33

Nou het was bijna een  dampmeeting! Voor mij vlakbij huis ook nog!

Ben heel benieuwd of dit onderzoek/interview wat oplevert, de toon was in ieder geval zeer positief wat dampen betreft, de onderzoekers zijn natuurlijk onpartijdig maar de stemming was duidelijk, zelfs de twee echte rokers waren van tevoren al positief gestemd.

Als ik er nog iets van hoor, en dat verwacht ik eigenlijk wel, laat ik het natuurlijk weten.

Nog iemand die een verslagje voor de achterban (wij) willen typen? Kben best nieuwsgierig eigenlijk hoe eea was opgezet en is verlopen. 

Ja dahag, had je er maar bji moeten zijn 😉

Maar dit was een pilot om te kijken of er een onderzoek gedaan zou kunnen worden die dan gefinancieerd zou kunnen worden door Zon en Wee, even kort door de bocht.

Aaaight:

Bescheiden opzet, 5 dampers, 2 dual users, 1 gestopte roker (3 jaar), twee rokers (een van deze twee rokers was tevens een van de onderzoekers) één gespreksleider en één notulist.

Interview werd geleid door één van de onderzoekers, vragen werden gericht aan de verschillende deelnemers gesteld, waarna in de meeste gevallen een groepsgesprek plaatsvond,

Zeg maar de wereld draait door met een hele hoop tafelmensen.

Prettige manier van praten trouwens, er werd vooraf benadrukt dat het vooral géén discussie betrof maar een deling van meningen, alle antwoorden zijn goed, er valt geen winst te behalen, hierdoor werd niemand aangevallen of gecorrigeerd.

Onderwerpen als imago, leeftijdsgrens, techniek, wetgeving en vooral politiek kwamen aan bod,

Grappig genoeg was iedereen het min of meer met elkaar eens, ook wanneer er zaken opgeschreven werden door de deelnemers zaten de antwoorden eng dicht bij elkaar.

Doel van het interview is inderdaad het lospeuteren van meer financiering voor dit onderwerp,

Simpelweg, dampen in de Nederlandse maatschappij.

Leuk weetje, ik wist het niet, waarschijnlijk niet goed gelezen, maar er was een kleine financiële vergoeding voor alle deelnemers, ook was er meer dan voldoende te eten en drinken.

12 hours ago, Oomkobus said:

Onderwerpen als imago, leeftijdsgrens, techniek, wetgeving en vooral politiek kwamen aan bod,

Grappig genoeg was iedereen het min of meer met elkaar eens,... 

Hahahaha dit zeg je alleen maar om @ballingte sarren :lol