Jump to content
Chasepoes

Oproep voor deelname groepsinterview.

Recommended Posts

Mede namens Acvoda wil ik jullie attenderen op een oproep van het Instituut voor Onderzoek (IVO), om deel te nemen aan een groepsinterview. Het IVO is bezig met een onderzoek naar de beeldvorming rondom de e-sigaret. Ze willen inzicht verschaffen hoe berichtgeving en informatieverstrekking rondom dampen invloed heeft op het dampen en de perceptie in de maatschappij. En dan met name de rol die de overheid hier in speelt.

Het IVO interviewt voor dit onderzoek o.a. gebruikers, belangenorganisaties, overheidsvertegenwoordigers, producenten, etc. Ook Acvoda heeft deelgenomen aan een interview en heeft haar medewerking verleend aan het opzetten en structureren van dit onderzoek, door het leveren van kennis en inzichten. In tegenstelling tot het RIVM is het IVO een niet Rijks-gebonden onderzoeksinstituut en staan zij onafhankelijk en neutraal in dit onderzoek. Voorafgaand aan het onderzoek is de concept projectbrief voor dit onderzoek gedeeld met belangenorganisaties en heeft ook Acvoda input geleverd voor de projectbrief. De definitieve projectbrief is door ons ingezien en op basis daarvan durven wij onze naam wel onder dit onderzoek te zetten.

Dus, ben je bereid af te reizen naar Den Haag (je krijgt een kleine vergoeding en wat te happen), meld je dan a.u.b. aan. Ze hebben maar 15 personen nodig, dus die stoelen zouden we bezet moeten kunnen krijgen!

Meer info over het hoe/wat/waar, kun je hier vinden.

https://ivo.nl/event/groepsinterview-over-e-sigaretten/?fbclid=IwAR2rRvqMd3uBXKZ-d4a5ImISuQ1dGlxFlHiDvf00K-YNw8QLWKjCuzpEFHA

Edited by Chasepoes

19 minutes ago, Chasepoes said:

Ze hebben maar 15 personen nodig

Interessant. Overweeg serieus om me aan te melden.

Wel een vraag: Hoe kan een samplegrootte van 10 - 15 personen een accuraat beeld geven over de groep (ex)rokers/(ex)dampers? Als die allemaal van hier komen of allemaal uit een antirookhoek komen krijg je hele andere uitslagen.

Edited by Bobby

10 minutes ago, Madman said:

Ziet er goed uit. Wie betaalt dit onafhankelijke onderzoek btw? 

Hier is een subsidie-aanvraag voor ingediend bij , als ik het mij correct herinner, COST.

23 minutes ago, Bobby said:

Interessant. Overweeg serieus om me aan te melden.

Wel een vraag: Hoe kan een samplegrootte van 10 - 15 personen een accuraat beeld geven over de groep (ex)rokers/(ex)dampers? Als die allemaal van hier komen of allemaal uit een antirookhoek komen krijg je hele andere uitslagen.

Daarom is het in ieder geval een groepsinterview en worden er verschillende personen geselecteerd (bij voldoende aanmeldingen uiteraard). En dit is slechts de eerste van vele meen ik. Maar voor de echte nittie-grittie uitleg, zou ik de vraag gewoon vooraf stellen aan de onderzoekers. De contactgegevens staan in de link en voor zover ik heb mogen meemaken, zijn ze heel open over hun methodieken, opzet en bedoelingen.

Ik heb van het zomer daar persoonlijk zelf ook gezeten als vertegenwoordiger van Acvoda

Edited by Chasepoes

Ik weet niet of ik wel de goede doelgroep ben om een interview mee af te nemen. Van rookverslaving naar koopverslaving en prepperneigingen. Voor mij is dampen meer dan gewoon niet roken en dat meer zijn dan kan door de buitenwereld verkeerd geïnterpreteerd worden..

Edited by Chasepoes

Het is dat ik me niet kan verplaatsen.
Anders had ik ook graag meegedaan. maar mooi dit. 

Oh, wat jammer dat dat helemaal in Den Haag en pas 's avonds is. Zou er best trek in hebben, maar midden in de nacht in het donker met onbetrouwbaar weer (half januari) bijna drie uur rijden voor vijftien euro, dat gaat hem niet worden. Was het maximaal Deventer dan had ik dolgraag meegedaan. Kan er trouwens sowieso niet komen want het ligt midden in een milieuzone. Echt jammer.

Zou me ook graag aangemeld hebben, maar ja, dit is te laat en te ver weg. Gaat em niet worden.

12 hours ago, L33ntje said:

het ligt midden in een milieuzone. Echt jammer.

wat bedoel je daarmee ?

Bij jullie gaat het om vrachtwagens, waarvoor wel begrip op te brengen is.

Bij ons gaat het om de auto van iedereen,óók die van opa en oma die na vijftien jaar dertig duizend km heeft en maar enkel gebruikt word voor te winkelen en op familie bezoek te gaan.

Een ramp voor deze mensen die er heel zuinig op zijn geweest.

(Sorry was of topic)

Mij ook een beetje te ver en te laat. 

Zie dat het groepsinterview in het pand van platform31 zit, uit die club komen soms ook leuke voort. Is dit onderzoeksinstituut daarmee verbonden?

Den Haag mag je gewoon in met je stinkdiesel, alleen in de binnenstad staan paaltjes, daar komt niemand in.

Parkeren bij centraal kan gewoon, parkeergarage heet new Babylon.

Ik parkeer m zelf aan de Bezuidenhoutseweg, da's gratis.

Screenshot_20181220-193546.png

15 hours ago, L33ntje said:

Oh, wat jammer dat dat helemaal in Den Haag en pas 's avonds is. Zou er best trek in hebben, maar midden in de nacht in het donker met onbetrouwbaar weer (half januari) bijna drie uur rijden voor vijftien euro, dat gaat hem niet worden. Was het maximaal Deventer dan had ik dolgraag meegedaan. Kan er trouwens sowieso niet komen want het ligt midden in een milieuzone. Echt jammer.

Ze zitten midden op het Centraal Station. Je kunt dus het beste met de trein gaan. Je hoeft letterlijk het station niet uit. Je loopt van het perron af, een trap op en je bent binnen.

Dus qua onbetrouwbaar weer hoef je je geen zorgen te maken. hooguit over een onbetrouwbare NS :e33

Zie onderstaande foto. Linkerzijde is aankomst tram en trein, en rechterzijde is de roltrap naar de kantoren. Nog geen 25 meter lopen.

denhaagnieuwcentraalminecraft_6902429_lr

Edited by Chasepoes

22 hours ago, Stekke said:

Ik weet niet of ik wel de goede doelgroep ben om een interview mee af te nemen. Van rookverslaving naar koopverslaving en prepperneigingen. Voor mij is dampen meer dan gewoon niet roken en dat meer zijn dan kan door de buitenwereld verkeerd geïnterpreteerd worden..

Er is een reden waarom je prept....Ik denk juist dat je een hele goede kandidaat bent.

22 hours ago, Stekke said:

Van rookverslaving naar koopverslaving en prepperneigingen. 

Misschien je nick veranderen in Stacken :haas

43 minutes ago, Chasepoes said:

Je loopt van het perron af, een trap op en je bent binnen.

denhaagnieuwcentraalminecraft_6902429_lr

neem wel iets meer tijd met de trein want het laveren tussen die kartonnen cut-outs kost iets meer tijd :grins

Er is een reden waarom je prept....Ik denk juist dat je een hele goede kandidaat bent.

Daar heb je wel een punt. Al kan je dat makkelijk uitspelen in het voordeel van de anti damp minded mensen.

1 minute ago, Stekke said:

Daar heb je wel een punt. Al kan je dat makkelijk uitspelen in het voordeel van de anti damp minded mensen.

Het onderzoek richt zich op wat de effecten zijn van berichtgeving op het handelen van mensen. De ethiek rondom valse en correcte berichtgeving in essentie.

Er wordt niemand uitgespeeld.

Het zullen zeker niet de mensen zijn die dit interview afnemen dat beginnen uitspelen en alternatieve interpretaties geven. Zelf al zeg je dat je prept omwille van berichtgeving, dat draai je heel makkelijk om naar iets negatief. Ik denk dat focus vooral zou moeten liggen op “gezonder dan roken”. Daar kan je levens mee redden... tegen promoten in het algemeen ben ik tegen. Je hoeft het niet te hypen zoals met de sigaret gebeurd is. De mooiste mod en coolste verpakking hoeft voor mij niet.