Jump to content
Richard1972

Magneet Roerder gemaakt.

Recommended Posts

Hallo Dampers,

Na aanleiding van wat Youtube filmpjes heb ik een magneetroerder gemaakt. Hier in ede zit een uitgebreide electronica zaak waar ik voor een paar tientjes onderdelen heb gehaald. Ongeveer 25 a 30 euro was ik kwijt. Had thuis nog ventilator liggen. 

Gekocht:

-Behuizing

-Aan/uit schakelaar

-Toeren regelaar

-Adapter 12v + vrouwtje connector voor in de behuizing

-4 magneetjes

-Dubbelzijdig tape

Een schema voor het verbinden van de componenten aan elkaar meegekregen van de techneut van de electronica zaak en aan de slag.

Hij werkt perfect magneetjes zaten in een keer goed. Op het laagste toerental draait hij perfect in water. Base is dikker dus zal het toerental denk ik iets omhoog moeten. Nog even wat fototjes van het resultaat.

MR1.jpg

MR3.jpg

Ja die Nitecore is erg mooi maar voor dat geld koop ik liever nog een leuke mod. 119,00 kost ie.

Zoek alleen nog een manier om het magneetje in te pakken.Dit omdat ik niet weet of direct contact van de magneet in de liquid kwaad kan.

Misschien iemand een tip??.

Nu zit er een krimpkousje om maar dat bedekt de uiteinden niet.

Kijk Matung daar ben ik nu blij mee. Dat is precies wat ik zoek👍😅😛

Hartstikke bedankt ga gelijk kijken👍

Ben ook op zoek bij reptielenwinkels naar een klein warmtematje. De kleinste maatjes passen erop en kosten rond een tientje. Dat zou betekenen dat ik tijdens het roeren mijn liquids ook kan verwarmen als in een yoghurt machine zeg maar. (die heb ik ook). Op marktplaats wel een goede gevonden maar die vraagt 7 Euro + 3,80 verzendkosten en nieuw kosten ze 12 euro. iemand al ervaring met zo'n matje als verwarming op je zelfgemaakte magneet roerder?

Roervlo kost geen moer rond een euro maar ze rekenen bijna 19 euro verzendkosten.......

Jammer even verder kijken dan maar weet nu in ieder geval hoe zo'n ding heet.

Sodeju daar had ik niet naar gekeken... maar het was de eerste hit op google en heb er niet verder op gezocht. Je zult ze vast betaalbaar kunnen vinden.

Informeer eens bij @KLucky_13 die verkoopt appart magneet vlootjes vroeger

30 november laatst online kan ik zien, maar zit op tablet en weet niet of het 2018 is.

Edited by K&H

Klopt, Ik verkoop deze nog steeds hoor. Op www.magneetroerder.com ik verkoop ook “turbo roervlo’s” met extra aantrekking voor e liquid 

2 hours ago, Richard1972 said:

Base is dikker dus zal het toerental denk ik iets omhoog moeten.

Als je het toerental tot 2.450.000.000 RPM opvoert heb je de magnetronfrequentie te plakken en heb je geen warmtemat nodig. :grins

Serieus: Leuk gedaan. Zitten die magneetjes met dubbelzijdig tape vast? Dan zou het kunnen dat ze na een tijd los gaan zitten. Misschien is lijmen beter.

Mooie creatie man!
Enige minpunt aan zo’n magneet roerder vind ik dat je die vlo er nadien moet uitpeuteren. Toch als je direct in je bruine glazen flessen wil mixen. Maar met zo’n maatbeker is het geen punt gezien je toch moet overgieten.

Daar heb je toch een roervlomagneetstokjegevalding voor? Pakken op de punt, geen probleem. Dus.. 😎😬

2 hours ago, vliegende.cisse said:

Enige minpunt aan zo’n magneet roerder vind ik dat je die vlo er nadien moet uitpeuteren. Toch als je direct in je bruine glazen flessen wil mixen.

Ik vond dat ook een minpunt, maar ik heb er een oplossing voor gevonden.

Klopt, met dat in gedachten heb ik een houdertje 3D geprint. De vraag is ook van een E-liquid maker gekomen => https://www.magneetroerder.com/winkel/product_categorie/contactloze-roervlo-verwijderaar/

Demo:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=22&v=0p7mwhaIkV4

De traditionele werken zeker ook wel maar dan hangt de hele "stok" vol liquid => https://www.magneetroerder.com/winkel/product_categorie/opneemstaaf-roervlo/

Edited by KLucky_13

Bedankt voor de leukle reacties. Begin van het volgende jaar toch maar een roervlo bestellen bestel ik gelijk wat glazen mengbekers mee dat drukt gelijk de verzendkosten weer>

Groet Richard

En natuurlijk ook iedereen bedankt voor de tips👍

Magneet roerder gisteren geprobeerd met de basis 70VG/30PG en helaas geen beweging in te krijgen. Het vlootje gaat niet spinnen dit terwijl ik de basis liquid eerst had opgewarmd in de yoghurt maker.

Oplossing sterkere magneetjes op de computer ventilator. Het staafje spint nu vrolijk rond in de basis liquid. Koste me wel weer 1,50 extra😛.Trekt alleen geen draaikolk in de liquid maar lijkt toch goed te mengen.  Een echte roervlo zal misschien ook beter werken. Misschien de aangemaakte liquid er dan langer op laten staan. Heb eigenlijk geen idee hoe lang dit moet??

Vanmiddag maar eens wat mixen👍😛👍

Ik bleek nog een terrarium warmte mat te hebben liggen. Deze wordt maar minimaal warm en is 14watt. De kleinere matjes zijn maar 7watt die passen precies op mijn mixer zullen dan denk ik nog minder warmte opwekken. Dat is dus geen succes. Nooit voldoende om 200ml basis te verwarmen. Daar dus nog geen oplossing voor.

Zo hobbyen we maar door😅

Ik vraag me af of zo'n verwarmingsmatje uberhaubt gaat werken; ik kan me zo voorstellen dat het metaal daarin het magnetisch veld beïnvloed en daardoor je vlo minder goed draait. Maar dat is theoretisch, geen idee of dat in de praktijk zo blijkt te zijn. Heb je het geprobeerd met het matje wat je hebt?

@Matung

Even snel ertussen gelegd en je hebt gelijk het werkt niet. Het beinvloed het magnetische veld. De vlo blijft gewoon stil liggen. Blij dat ik nog geen kleinere gekocht heb😅

Even 100ml Base met aroma van Flavormonks caramel gemixed staat nu op de roerder dat ziet er goed uit en het mengt wel ok denk ik. Je ziet de vloeistof in beweging zijn. Laat het voorlopig even lekker draaien een paar uurtjes denk ik maar 1,5 2 uur. Daarna in de Yoghurt Maker.

Heb in de Yoghurt Maker nu 100ml gemixde caramel met DIY aroma staan. Die gaat vanavond ook nog even op de roerder.

Ben benieuwd. Vind het allemaal wel geinig om te doen😜

Edited by Richard1972

bij mij staat de schuim er op als ik mix Richard

zelfs als ik pg, vg met nic mik word het door de zuurstof wit

en het gaat prima

heb tijden geleden een maagneetroerder gemaakt zoals jij hebt.

@Richard1972: Goed dat je het even hebt geprobeerd met het matje wat je hebt. Wat voor magneten heb je gebruikt? Wellicht dat het met neodymium magneten wel werkt, die zijn erg sterk.