Jump to content

Tapatalk


Message added by Sub-Ωhm

Tapatalk botst regelmatig met onze forum software 
 
Hieronder de problemen waar we regelmatig tegenaan lopen
 

  • Niet kunnen zien en aanpassen van de dampforum signature door Tapatalk gebruikers
  • Tapatalk 'signatures' onderaan iedere post (verzonden vanaf mijn ... met Tapatalk)
  • Slechte of niet werkende afbeeldingen weergave
  • Tapatalk smileys niet compatibel met browsers, dit is nog steeds een item, zag vandaag zelfs nog een Tapatalk afbeelding ✖
  • Leden die ons vragen stellen, online of per DM over opties die ze niet hebben , reden Tapatalk
  • Foutmeldingen bij notificaties
  • Na forumupdates loopt Tapatalk vaak achter, dus iedere x weer vragen van leden aan ons hoe het komt dat er weer eens iets niet werkt
  • Posts van tapatalkers triggeren vaak 2 x dezelfde mail notificatie, tientallen malen per dag, 1 x van het forum en 1 x van Tapatalk, het FBT heeft mij en een aantal andere leden destijds gevraagd een lijst met de personen waarvan ik dubbele mails ontving bij te houden, toen ze de lijst aan de tapatalkers spiegelde was alles duidelijk
  • Niet aan kunnen passen van topic titels door Tapatalk gebruikers, wat resulteerde in kun jij het niet voor me doen en *Slotje*... ik niet... Tapatalk
  • Mentions en tags functioneren niet of slecht bij Tapatalk gebruikers
  • Tapatalk is niet echt scheutig om te vertellen wanneer er een update is. Daar komt bij, heel logisch , dat ze achterlopen na updates van de forumsoftware
  • Na veeg en verplaats acties volgt Tapatalk niet direct de wijzigingen waardoor posts in niet chronologische volgorde worden weergegeven
  • Geen optie menu in Tapatalk bij het maken van een report, b.v. spam, waardoor geen automoderatie van toepassing is
  • Tapatalk plug in verminkt themes, laat rare wijzigingen in themes zien die nooit zijn gemaakt, na aan uit zijn gemaakte wijzigingen weer weg
  • Leden kunnen via TapaTalk onbeperkt tekst deleten en posts aanpassen (ook na verstreken tijd), voor andere leden niet zichtbaar waardoor geen post edit historie
  • Bij iedere geplaatste foto in een post verschijnt de Tapa signature onder iedere foto
  • Quote van een van onze leden "Tapatalk server plugins verzamelden gebruikersnamen en e-mailadressen, er waren meerdere security flaws en breaches op hun servers, en de clients werkten als een soort tracker waarbij zelfs alle links via hun servers liepen. Zomaar wat dingen die ik oppikte de afgelopen jaren op o.a. Xda, Adminzone, Anandtech en Reddit etc.

Recommended Posts

Maar..... tapatalk leest veel veel veel veel veel veel veel veel veel veel plezieriger dan de mobiele website. 10-10 (jaja grijns)
Die ziet er naar mijn idee veel te rommelig uit en daarom gebruik ik liever tapatalk. Maar er zijn zoals je al zegt veel dingen die tapatalk niet kan. Als ik die wel wil kan ik altijd nog even op de knop 'open in browser' drukken.
En die tapatalk handtekening is wel uit te schakelen, wel op android tenminste.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Het grootste probleem wat ik heb met de mobiele website is eigenlijk dat de tekst gewoon veel té klein is in vergelijking met tapatalk, en de hele tijd in-, uitzoomen en schuiven is geen doen. En aan de te kleine tekst kan én wil ik niet wennen. (en ik heb al een leesbril dus daar ligt het niet aan :grins)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik ben ook niet akkoord met alle zogezegde pluspunten die je opsomt. Titel wijzigen kan wel, handtekening hoef je maar 1 keer in te stellen op het forum, achterlopen met updates is misschien een feit dat dat slecht zou zijn is interpretatie, ik vind het raar dat tapatalk een mail stuurt naar iemand die geen lid is van tapatalk inbreuk op GDPR, je vermeld 2 keer hetzelfde punt ivm updates, ik heb nooit foutmeldingen bij notificaties, mensen die vragen stellen over tapatalk aan jou ligt aan die mensen niet aan tapatalk en getuigt dat ze u een steunpunt vinden dus punt voor jou!.

 

dus ik houd 2 valide punten over en dat is het taggen en smileys. 

 

Voordelen van tapatalk is dat je foto’s automatisch verkleind worden en opgeslagen op tapatalk server dus dat is ineens een voordeel voor het forum! En het zoals hierboven aangehaald meer intuitief. En je kan mensen volgen over forums heen. Verschillende fora in 1 app is trouwens zowizo pluspunt en je krijgt live meldingen op je smartwatch of smartphone. 

 

Dus conclusie, ja het forum heeft 1001 opties waar je er maar 3 van echt gebruikt en dat is posten, liken en volgen. Tapatalk heeft deze ook in een intuitievere interface.

 

Dus er zullen mensen zijn die tapatalk gebruken en blijven gebruiken dus ik denk dat het een goed idee is om ook open te staan voor deze mensen.

 

amen.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Laat mensen gebruiken wat ze willen maar persoonlijk vind ik het niet erg als TT niet meer zou werken op dit forum. Iedere keer dezelfde stomme melding onderaan het bericht is een beetje een doorn in het oog, het boeit niemand iets dat je het met TT vanaf je huppeldepup mobiel hebt verzonden. 

 


Verzonden vanaf mijn rekenmachine zonder Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

@Matung Ik weet dat die uit kunnen, maar een handtekening zegt wel iets over wie ik voor me heb.

Iemand die heel trots is op z'n rijtje dampers, iemand die te lui is om automatische handtekeningen uit te zetten, iemand met een levenswijsheid, iemand met iets grappigs, iemand die je naar haar/zijn site wil lokken enz.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik leg met 1 post 2 tapatalk gebreken bloot en dan krijg je nog gezever. [emoji12]

 

Ik blijf er bij, tapatalk doet voor mij wat het moet doen. En reclame? Welke reclame? Had ik nog niet gezien... kijk er los over.

 

Ik veeg het zo weer weg als je wil hoor [emoji23] (richting tapatalk topic hoor, niet de kliko :grins)

Als je dit veegt kan tapatalk helemaaaal niet meer volgen. [emoji3526]
  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Stekke said:

Als je dit veegt kan tapatalk helemaaaal niet meer volgen. emoji3526.png

Heb het toch even naar her Tapatalk topic geveegd, weet trouwens niet in welk jaartal je moet zoeken op Tapatalk, zie trouwens ook weer een raar x'je in je post ?

 

On ‎12‎/‎19‎/‎2018 at 10:18 PM, Stekke said:

k denk trouwens dat de grote meerderheid in het algemeen tapatalk gebruikt.

Ik denk het niet, we kunnen namelijk zien wie er via Tapatalk het forum bezoekt, dat is niet zo een hele grote groep, waarvan er nog veel minder actief zijn.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 19-12-2018 at 22:18, Stekke said:

k denk trouwens dat de grote meerderheid in het algemeen tapatalk gebruikt.

Ik niet. Ik doe het lekker met de pc en internetten met mijn mobiel doe ik alleen in geval van nood.

Al dat scrollen op een klein scherm, dat vind ik maar onoverzichtelijk. Ik ben vast te oud voor al die nieuwe dingen :sad

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...