Jump to content

Kant en klare liquids dunner maken


Remon

Recommended Posts

Is het mogelijk om kant en klare liquids dunner te maken zonder al te veel smaak te verliezen?

 

Ik vind diverse smaken van Pinky Vape lekker en deze zijn 40PG/60VG.

 

Voor mijn MTL tankjes zal ik deze 70PG/30VG of 60PG/40VG willen maken.

 

Kan ik dit mengen met pure PG? Of moet ik bij verdunnen demi water gebruiken?

 

Moet ik nicotine toevoegen (ik zit op 6mg) of de Pinky Vape met meer nicotine kopen en deze zonder nicotine verdunnen?

Edited by Remon
Link to comment
Share on other sites

Van verdunnen met pg proef je in de regel weinig, omdat pg een goede smaakdrager is, en je percentage aroma redelijk passend blijft voor de verdunde basis. Tien a twintig procent verdunnen is vaak al genoeg, en heeft minimaal invloed op de smaak en het Nicotinegehalte. Wordt de nicotine echt te laag dan, dan kun je aanleggen met een (gedeeltelijk) nicshot op pg-basis. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Tamara said:

Ja, je kan er wat PG, demi water of drinkbare alcohol aan toevoegen. Je zal dan wel wat inboeten aan smaak en nicotine. Waarom wil je eigenlijk de verhouding veranderen?

Ik gebruik pure wodka voor het reinigen van mijn tankjes. Ik laat dit altijd een halve dag drogen zodat de alcohol helemaal vervlogen is omdat ik bang ben voor explosiegevaar. Kan ik dit dan wel veilig gebruiken om de liquids te verdunnen?

 

Ik wil het verdunnen omdat de coils in mijn MTL tankjes kleine gaatjes hebben en ik gewoon wil kunnen kettingdampen zonder dry hits.

Link to comment
Share on other sites

Jazeker.. Het is ook nog eens een verdunde alcoholoplossing in een verdunde oplossing.. Van je alcohol is weinig meer over. Daarnaast verdamp je de boel, je steekt het niet in de fik. Wodka is wat dat betreft ideaal, omdat het geur- en redelijk smaakloos is..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...