Jump to content
Jim

Smoant Karat podsystem review.

Recommended Posts

Smoant heeft een nieuw podsystem op de markt gebracht, deze Karat.

Het is de opvolger van hun S8 pod die ik vaak en graag gebruikt heb.

Er zijn een paar wijzigingen aangebracht waardoor het beter is dan de S8.

Beginnen doe ik met mijn Youtube presentatie filmpje, hier laat ik je alles goed zien en hoe je het moet gebruiken enz...

Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken of te bekijken, elke subscribe☑️/view👁️/like👍/comment🖊️ helpt mijn kanaal te groeien en weet ik erg te appreciëren.

Dit is de verpakking:

7pBGOE5.jpg?1

1VFty5A.jpg?1

De andere dingen in het doosje:

mmeYEXC.jpg?1

Voor de foto's heb ik tegen mijn zin wat moeten aanpassen, de zo goed als zwarte ondergrond waar ik mijn foto's neem was niet geschikt om van dit zwart toestel degelijke foto's te nemen.

Heb dan maar een andere ondergrond gebruikt wat niet mijn ding is maar het kon niet anders.

De vorm van het toestel moet lijken op een geslepen diamant, ligt door die vorm wel goed in de hand.

Q4BVulv.jpg?1

Tuk8wai.jpg?1

jq9EnOc.jpg?1

USB poortje aan de zijkant om de 370mAh batterij op te laden en aan de tip zijn gaten voorzien zodat je de pod kan bevestigen aan een lanyard, zit wel geen lanyard in het doosje.

e4hw57F.jpg?1

Deze onduidelijke foto sorry, daar zie je het karat logo en daar zit ook een klein blauw ledje in verwerkt dat oplicht telkens je een hijs neemt en tijdens het laden zie je dat lampje ook.

UPZckA3.jpg?1

Zoals bij de meeste podsystems zie je hier twee magneten aan de zijkant en in het midden de twee contacten.

De pod zit goed in de houder en zal er niet zomaar uitkomen.

De batterij heeft een constant output van 3.4v.

7GBg18H.jpg?1

En dit is dan de pod, die heeft een inhoud van 2ml en er zit een 1.3ohm coil in.

z4gO87N.jpg?1

hoCT0B8.jpg?1

2x5JN7I.jpg?1

Iets wat onbreekt bij vele pods is de dubbel vulopening en deze heeft dat wel.

Lijkt dom zou je denken maar maakt het vullen wel makkelijker.

Bij andere pods met slechts één opening komt tijdens het vullen soms liquid terug naar boven via dat gat, bij deze niet omdat de lucht kan ontsnappen langs het andere gat.

HJNQGbd.jpg?1

McnDJYq.jpg?1

De spare pods kan je kopen en komen in een klein doosje en elke pod zit nog eens netjes verpakt.

Sga1Mug.jpg?1

Handcheck om af te sluiten.

o3SgOzj.jpg?1

Mijn bevindingen:

- Deze nieuwe is een verbetering tegen de S8 omdat de liquid in de pod beter verdeeld is, bij de S8 bleef de liquid vaak aan één helft zitten en moest je regelmatig de pod eens kantelen.

- Toestel ligt goed in de hand en past door de korte platte vorm perfect in je broekzak of waar dan ook.

- Autodraw is ook altijd leuk bij een pod.

- Smaak is goed, niks over te klagen.

- 370mAh is een wat normale capaciteit voor een podsystem, als je enkel dit een hele dag zou dampen ga je het natuurlijk niet redden zonder te laden maar op een 20min is het wel volledig opgeladen.

- Verbruikt ligt laag.

Wat kon er beter:

- Ik heb altijd graag twee pods in de verpakking zitten, elk toestel zou met twee pods moeten komen.

Vliegt die ook?

lijkt wel een spaceship uit 1 of andere sciencefiction film😂

Goede Review, Jim...

Aan de Pod te zien, is deze heel gemakkelijk te openen (4 klik punten rondom) en waarschijnlijk ook gemakkelijk te voorzien van een nieuwe wick.

ze zal zeker gegemakkelijk te voor zien zijn van een nieuwe Coil... daar t systeem gelijk is aan inmiddels vele andere Pods...zoals bijvoorbeeld de JustFog Minifit.

Ja deze Smoant is mijn nieuwe favoriete podsystem geworden.

Deze coils gaan echt bizar lang mee, gebruik er dezelfde liquid in als in andere pods en merk heel duidelijk dat ze langer meegaan.

En ik krijg ook niks flooding of geen liquid in de mond wat ik me andere pods vaak wel eens heb.

In de Youtube video van SuckMyMod zie je de reviewer de coil ontleden, is wel iets anders dan je standaard pod coils.

ok.. ik heb de video van SMM ff bekeken en een Ceramic coil is realtief makkelijk schoon te maken...,

je kunt ze dus in geval voorzien van een nieuwe wick en mocht de coil defect gaan of onherstelbaar zwart van de suikers staan, dan is de coil zelf is eventueel te vervangen

voor een gewone Vertical coil of je spoelt de ceramic coil goed uit in een vodka badje en/of USound masjien.

zolang je niet met tangetjes ed aan de gang gaat kun je lang doen met een dergelijke ceramische coil.