Jump to content

Teslacigs CP Couples KIT ombouwen


Wu-Tangcl

Recommended Posts

Hierbij post ik wat info over een "klein" projectje waar ik mee ben begonnen.

 

Ik had de Teslacigs CP Couples KIT al een poosje in men vizier en vroeg me af hoe het ding er in het echt uitzag.

Nu had een vriend van me dat ding recentelijk gekocht en het beviel hem niet, dus zag ik mijn kans schoon dat ding eens te bekijken en eventueel over te nemen.

Na het ding bekeken te hebben en gezien dat hij toch wel makkelijk uit elkaar ging, wilde ik het project wat ik in gedachten had toch gaan proberen.

 

De Teslacigs CP Couples KIT heeft standaard 2 RDTA's op de mod die je afzonderlijk kan bedienen en/of vuren.

Nou vind ik RDTA's en RDA niet zo fijn dus wil ik het apparaat om gaan bouwen tot 2x normale 510 connectors zodat ik er 2 (dezelfde) RTA's op kan plaatsen.

 

Eigenlijk ben ik niet iemand die projecten die ik zelf maak snel post online, maar bij deze dacht ik dat als er nog meer mensen zijn met een Couples KIT,

en interesse hebben als mij dit project lukt, dan kunnen hun hetzelfde proberen. Want het is eigenlijk een heel cool modje waar je 2 smaken op 1 mod bij je kan hebben onderweg zonder ooit iets te verwisselen.

 

Dus hierbij dan maar...

Mod 01.jpg

Mod 02.jpg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

ooh shit, en toen kon ik geen foto's meer uploaden

 

Mod-05.jpg  Mod-06.jpg

 

Heb toen gelijk maar even 2 dezelfde tanks geprobeerd. De Kaees solomon 2

En ze passen met 0,5 mm tussen ruimte ? (wel met de bubble glaasjes uiteraard ? )

 

Mod-07.jpg  Mod-08.jpg

 

De volgende stap is een blok ontwerpen voor de 3D printer om de ruimte tussen de mod en de onderkant van de tanks op te vullen.

 

1 nadeel wat me nu wel opgevallen is, is dat de 510 connectors die op de mod zitten niet geveerd zijn.

nu ga ik het eerst zo proberen met een tussenblokje printen, en als dat niet werkt dan vervang ik de hele plaat met de 510 connectors door wel geveerde 510's

 

Edited by Wu-Tangcl
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tussenblokje ontworpen, en gelijk maar even een mondstuk gemaakt voor de beide RTA's met elkaar te verbinden.

 

 

3d1.png

3d2.png

 

De Solomon's zijn 810 drip tips dus het mondstuk precies op maat gemaakt,

Hart op Hart is altijd hetzelfde bij iedere tank, dus als ik in de toekomst nog meer 2 van dezelfde tanks met een 810 drip tip heb dan past hij daar ook op.

 

Nu heb ik ook nog 2x een Engine Nano, maar die zijn 510 drip tips, dus die moet ik afzonderlijk nog even gaan ontwerpen.

 

Nu wachten tot de printer klaar is.....

Edited by Wu-Tangcl
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Klopt Johannes, je kan met een knopje voor op de mod elke tank apart uit of inschakelen.

onder de vuurknop zit een klein knopje waarmee je kan kiezen welke tank je wilt in of uitschakelen

Edited by Wu-Tangcl
Link to comment
Share on other sites

Als je geluk hebt kun je van de bestaande 510's, de vaste centerpin misschien van onder de-solderen, losschroeven, verwijderen en vervangen door een geveerde. De geveerde centerpin (linksboven in het plaatje) heeft gewoon de 510 buitenmaat:

 22mm-Bulk-Diy-Wholesale-Brass-E-Cig.jpg_

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Wu-Tangcl said:

ooh dat is een idee, dat zal ik eens nakijken of dat mogelijk is.

Als het niet kan heb je iig 2 geveerde 510's om de bestaande te vervangen want die geveerde centerpinnen zijn niet los te koop (zover ik weet). Dan moet je alleen wel wat meer aan je mod modificeren.

Succes.

Edited by Bobby
Link to comment
Share on other sites

Hierbij dan het (tijdelijke) resultaat. Dit omdat ik niet tevreden ben met die 510 connectors.

Dus ik ga een nieuwe baseplate ontwerpen met normale 510 connectors.

De standaard 510's konden niet aangepast worden met een geveerde plus pool

 

Mod-09.jpgMod-10.jpg

 

De rechtse is met een geprinte drip tip maar als ik die gebruik, dan moet ik dus de airflow van de tank die uit staat dicht draaien. 

Edited by Wu-Tangcl
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...