Jump to content

Starters e-cig voor gestopte roker die af en toe terug valt


Guest UGL181212

Recommended Posts

Guest UGL181212

Damp zelf net amper en twee weken en heb m'n zusje al enigszins enthousiast kunnen maken ? Ze is zelf intussen een aantal jaar gestopt met roken. Valt af en toe terug. Koopt een pakje en stopt dan weer. Ze wil dampen wel proberen om te kijken of dat een alternatief is. Graag goedkoop en gemakkelijk. Niet te groot. Moet in jas en tas dus géén lekkende dingen... Gebruik zo af en toe dus batterij grootte niet heel belangrijk. Q16 lijkt me geschikt. Ben zelf het type "gelijk goed" - dus RTA en DIY ? Wie heeft tips of suggesties? 

 

(Als iemand een justfog over heeft: stuur even pb'tje)

Link to comment
Share on other sites

Ik zou dan toch 1 of ander podsysteem aanraden. Makkelijk, niet lekkend te krijgen en vooral erg klein. Ff opletten dat de pods los verkrijgbaar zijn en na te vullen, dan kan broerlief (denk ik?) daarvoor zorgen.. ?

Link to comment
Share on other sites

Heb zelf sinds een paar dagen de Aspire Gusto in de hand, en die zou wel eens heel goed in dat profiel kunnen passen. Piepklein, dampt heerlijk , en het is een volkomen foolproof podsysteem dat het klassieke roken verrassend goed benadert. De pods zijn bijzonder eenvoudig na te vullen (met behulp van slechts een pincetje), en ik heb hem inmiddels al een keer of twaalf nagevuld zonder problemen of smaakverlies. Best wel een aanradertje. En lekken is volslagen onmogelijk. Zelfs geen condens.

 

Ik heb er -uiteraard- wel een andere driptip op gezet en de voor mij wat grote luchttoevoer afgeplakt met een plakbandje en daar twee kleine gaatjes in geprikt, maar dan is hij ook perfect voor mij. Zo perfekt, dat ik afgelopen dagen bijna alleen nog maar die gedampt heb.

 

Edited by L33ntje
Link to comment
Share on other sites

Guest UGL181212
7 minutes ago, TheRich said:

Ik zou dan toch 1 of ander podsysteem aanraden. Makkelijk, niet lekkend te krijgen en vooral erg klein. Ff opletten dat de pods los verkrijgbaar zijn en na te vullen, dan kan broerlief (denk ik?) daarvoor zorgen.. ?

 

Oh! Ik wist niet dat pods (ook) (soms) navulbaar zijn! Ik zat daarom juist naar iets met een tankje te kijken.

Link to comment
Share on other sites

De Gusto heeft pods die eigenlijk een soort klein tankje zijn, met de coil er in, afgesloten met een klein rubber stopje. Dat wip je er met een pincet zo uit. 

Er past op het oog een ml of zes in het tankje, maar daarvan loopt er dan wel vier weer meteen uit. Echt alleen de onderste 2ml vullen dus, dat is de enige valkuil. 

Nogmaals, geniaal dingetje.

Link to comment
Share on other sites

Guest UGL181212
5 minutes ago, Maickie said:

Pods zeker de niet navulbare zijn over het algemeen wat duurder in onderhoud. Daarom worden meestal tankjes eerst geoppert.(denk ik)

 

Daarom ook mijn vraag. Ik vind het zelf niet zo'n probleem als m'n RTA tankje dat ik voor het eerst voorzie van mijn eigen coil lekt. Probeer het gewoon nog een keer. Vierde, vijfde of zesde keer en dan succes en ik ben tevreden. 

 

Zusje is meer van het gemak. "Het moet gewoon werken". En dan liefst niet te duur natuurlijk. En daar wringt het schoentje misschien.

Link to comment
Share on other sites

Guest UGL181212

@Maickie ik ga zelf zondermeer verder aan de slag met de Kayfun prime. Setje o-ringen is onderweg (dan weet ik zeker dat de lekkage niet komt door slechte ringen) Heb in China ook een Augvape Merlin MTL besteld. Heb ook een hoop fijne tips gekregen over het wikken enzo. Ik ga een zeer tevreden damper worden ? ?

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Gupperdepup said:

Zusje is meer van het gemak. "Het moet gewoon werken". En dan liefst niet te duur natuurlijk. En daar wringt het schoentje misschien.

Precies om die reden denk ik dat een podsysteem haar geschikt is. Probleemloos vrijwel zonder uitleg dampen, op momenten dat ze anders en pakje sigaretten zou halen. Dan kan ze gewoon een pod leegdampen en gaat ze weer terug naar de 'stopmodus'. 

 

Natuurlijk is het wel duurder dan een normale kit in gebruik, maar het gebruik is dan weer erg laag. En in aanschaf valt erg mee, en een pod kost minder dan een pakje sigaretten. 

 

Een justfog klinkt leuk, maar die moet je wel weer instellen, en je hebt te maken met coils wisselen. Geloof het of niet, maar voor heel veel mensen is dat echt teveel 'gedoe'. Pods zijn ideaal voor mensen die alleen maar willen dampen als het net zo simpel is als roken, en geld niet de hoofdrol speelt. 

Link to comment
Share on other sites

Ik ben echt helemaal weg van de eleaf istick basic, simpel in gebruik , geeft best veel smaak door, nooit lekkage en het tankje valt in de batterij dus overleven het ook als hij eens valt. 

Ik damp daarin de fifty shades of vape tobacco, een simpele tabaks liquid, neutraal met een heel licht zoetje die nooit verveelt. ( dat is mijn rookvervanging) en mn deadly sin damp ik er in, omdat die daar gewoon het lekkerst in is. Ik damp 5 jaar en gebruik die nog steeds het meest. 

Om te snoepen gebruik ik mn pico's en v3 mini's. Maar ook na 5 jaar, kan ik nog steeds niet zonder m'n istick basics en dat is het dingetje die overal mee naar toe gaat ook, omdat het zo'n handig klein dingetje is.

Link to comment
Share on other sites

Guest Cvdzouw

Ik zou als ik weer een beginner zou zijn graag de Innoken Zenith MTL gehad hebben, heerlijke tank, smaak, en niet onbelangrijk een goede "draw".

Is ook te verkrijgen als kit, waarbij je een prima modje krijgt die goed samengaat met de Zenith tank.

Ook deze tank verdraagt nic salt, op een laag wattage, wat ervoor zorgt dat je sneller die "nic" hit krijgt.

Link to comment
Share on other sites

Guest UGL181212

Dank voor de reacties! Twijfel nog enigszins. Dat navullen zou ik met alle plezier doen maar we wonen niet bij elkaar in de buurt. Zou dus een voorraadje van die dingen moeten vullen... 

 

Ik ga de reviews van Jim eens bekijken. En de prijzen van de pods. 

Link to comment
Share on other sites

Guest UGL181212
6 minutes ago, Moppersmurf said:

Vergeet tante Alie niet te bezoeken, erg leuke prijsjes.

 

Voor de hardware sowieso. Mijn RTA en coil-fröbbelspul (en bamboesokken...) zitten in het vliegtuig. 

 

Maar kijk vooral naar de prijzen van de vullingen. Die zie ik m'n zus niet zo snel bestellen in China.

Link to comment
Share on other sites

Guest UGL181212

Mmmm... Voor de Aspire Gusto vind ik (zo snel) alleen pods met nicotine. En dan meteen 20mg. Zus wil het graag uitproberen zonder nicotine. Idem voor andere pods. Ook weinig keuze qua smaakjes. Zit je toch snel weer op navulsystemen.

 

Heb dus maar een Geekvape Flint besteld bij Ali. Vind ze het niks dan heb ik een reserve ? 

 

 

Link to comment
Share on other sites

@Gupperdepup - Dat klopt. De Gusto is gemaakt voor hoog nicotine in de vorm van nicsalts. Dat bootst het effect van de nicotine in een sigaret zo goed mogelijk na, waardoor het overstappen/vervangen het makkelijkst is. Bovendien damp je daardoor -althans als je gevoelig bent voor nicotine- minder. 

 

Overigens zouden de nicsalts wat zachter zijn voor de keel, maar persoonlijk vind ik zowel de 10 als de 20 mg een zeer respectabele Flash hebben (wat voor mij goed is want gewenst). 

 

Overigens ontgaat me een beetje waarom je zit juist in haar situatie zonder nicotine wil proberen. Ze loopt toch tussendoor geen sigaretten zonder? Vermoedelijk is ze van de vele, vele slachtoffers van decennia bullshit over het vermeende gevaar van nicotine. Terwijl vermoedelijk precies dat het is wat haar steeds weer naar sigaretten doet grijpen. Sommige mensen varen er namelijk heel wel bij.

 

Als ze langere perioden niet rookt, maar af en toe een pakje koopt, is het toch vermoedelijk meer de nicotine dan de handeling die blijft trekken. Nicotinevrij dampen zal dan naar alle waarschijnlijkheid niet kunnen voorkomen dat ze alsnog een pakje peuken scoort.

 

Ik zou dus, welk apparaat je ook kiest, in dit verhaal JUIST kiezen niet te laag in de nicotine te gaan zitten, hoewel de tien vermoedelijk wel genoeg is als ze tussendoor steeds een periode zonder kan.

 

Overigens zei ik altijd 'eerst overstappen, dan afbouwen', maar de concrete zin van dat afbouwen begint me eerlijk gezegd steeds meer te ontgaan.

Link to comment
Share on other sites

On 9-12-2018 at 21:23, Marcel loves E6 said:

Jazeker wel, deze Justfog Minifit is ook wel goed. (filmpje)

 

Yep, die heb ik ook en het ding kan makkelijk tussen de lippen geklemd worden tijdens allerlei werkzaamheden.

Is wel snel leeg door het kleine tankje, maar kan makkelijk nagevuld worden. 

In de Minifit heb ik ook al een nieuwe coil gezet.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, Marianna said:

 

Yep, die heb ik ook en het ding kan makkelijk tussen de lippen geklemd worden tijdens allerlei werkzaamheden.

Is wel snel leeg door het kleine tankje, maar kan makkelijk nagevuld worden. 

In de Minifit heb ik ook al een nieuwe coil gezet.

 

echt is je dat gelukt? Ik heb de coil wel gesloopt gekregen  maar niet meer werkend in elkaar haha.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...